Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 77

Onderwerp: LED knipperlichten

  1. #1
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard LED knipperlichten

    Mijn A1 met Xenon en LED-achterlichten heeft gewone knipperlichten. Deze wil ik vervangen door LED lampjes. Voor zijn de lampjes oranje dus daar zullen ook oranje LED's in moeten en achter zijn ze wit. Via de zoekfunctie heb ik al wel wat meer gevonden hierover maar niet genoeg vind ik. Heeft iemand hier meer ervaring mee?
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vond het al heel raar dat de LED achterlichten niet eens LED knipperlichten hadden.

  3. #3
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: LED knipperlichten

    In Duitsland hebben ze het inmiddels al gedaan. Daar hebben ze de mistlampen vervangen door LED lampen. Ziet er heel cool uit. Hier kun je ze bestellen:
    http://www.blauertacho4u.de/products...einwerfer.html
    Laatst gewijzigd door kena; 14-04-11 om 21:20. Reden: url klopte niet
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  4. #4
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kena Bekijk Berichten
    In Duitsland hebben ze het inmiddels al gedaan. Daar hebben ze de mistlampen vervangen door LED lampen. Ziet er heel cool uit. Hier kun je ze bestellen:
    http://www.blauertacho4u.de/products...einwerfer.html
    Mistlampen en kentekenplaatverlichting is niet zo'n probleem om te vervangen. De LED's zijn met gewone fittingen te verkijgen. Als vind ik dat bij deze niet zo boeiend. Bij knipperlichten dienen deze LED's de juiste weerstand te hebben om net zo snel te knipperen als bij de gloeilampen. Het probleem is dat je boordcomputer/CANBUS je LED niet herkent en een kapotte lamp melding gaat geven. Dus ik ben ff aan het uitzoeken of er al LED's in de handel zijn met een degelijke weerstand. Om nou een heel apparaat eraan te gaan hangen om een weerstand te gaan creëren gaat mij ook weer wat ver.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  5. #5

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Ik heb nog even geduld. Zelfs de LED-lampjes met ingebouwde CANbus weerstand geven een foutmelding, ook al wordt erbij verteld dat deze op de laatste generatie Audi's geen melding geven. Ik spreek uit ervaring wat de nummerplaatverlichting betreft. In het handschoenvak en de kofferruimte heb ik wel LED-lampjes geplaatst. Dat werkt omdat ze niet bewaakt worden door de boordcomputer. Het witte LED-licht past tenminste bij de rest van mijn interieurverlichting. Vanaf volgend jaar worden de A1's uitgerust met LED-nummerplaatverlichting. Die zullen zeker goed zijn, geen fout geven en, heel belangrijk, goedgekeurd zijn! Dus daar wacht ik gewoon op.
    Voor de mistlampen heb ik de OSRAM Nightbreaker Plus er in geplaatst. Die benaderen het witte Xenonlicht. Ik vraag me af of die bovengenoemde LED-lampen dezelfde lichtopbrengst hebben. Voor die paar keer dat ik de mistlampen aan heb zijn de Nightbreakers perfect.
    Wat de knipperlichtjes achter betreft. Dit zijn hele speciale longlife lampjes. Niet zomaar overal te koop, behoorlijk prijzig, en gaan waarschijnlijk gedurende de levensduur van de auto niet defect.

    Ron
    Laatst gewijzigd door Medronho; 16-04-11 om 13:07.
    Amb. 1.4 TFSI S-tronic 119gr. / Pro Line Bus. / phantomzw. pareleff. (dakbogen ook) / Audi Park. Syst. + / MMI Nav. + / Audi Sounds. / Vollautom. airco. / sportstuurwiel met schakelp. / bandensp.-controle / Xenon en LED-pakket buiten / dyn. onderstel


  6. #6
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Bedankt voor je bericht. Wel een goed idee van die Osram Nightbreakers, maar ik heb ze eigenlijk nooit aan, alleen als coming/leaving home functie. Die kentekenplaatverlichting vind ik niet zo belangrijk. Vanwege de toch al gele kentekenplaten vind ik het originele licht mooi(er) staan. Bij onze oosterburen heeft een LED veel meer effect op de witte platen. Nog ff geduld met de knipperlichies dus. Er zijn ergere dingen ;-)
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  7. #7
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.511
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Ik heb in de A6 xenonlooks 7500k 100w (hoort 55watt in) op de plek van de mistlampen.

    Past ook prima bij Xenon. Weet niet welke maat lampen er in de A1 gaan. Is bij ons gewoon H7.

    Te koop bij xenonlamp.nl voor € 19,00

    In mijn eigen item staan foto's.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  8. Ad
  9. #8
    jeuvie
    Guest

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Wel eens aan Philips Silvervison gedacht? http://www.lighting.philips.com/nl_n...ghting&lang=nl

  10. #9
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeuvie Bekijk Berichten
    Wel eens aan Philips Silvervison gedacht? http://www.lighting.philips.com/nl_n...ghting&lang=nl
    Het gaat mij er niet om dat je het lampje wel of niet zou zie. Het zou mij wat de knipperlichten betreft om het speciale LED effect gaan, dus zonder fading zoals met normale gloeilampen.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  11. #10

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Nog steeds niet mogelijk? LED knipperlichten?

  12. #11
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hjalmar Bekijk Berichten
    Nog steeds niet mogelijk? LED knipperlichten?
    Geen idee eigenlijk, al ff niet gecheckt. Mss dat anderen al wel ervaring hebben inmiddels? Ben wel benieuwd.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  13. #12
    Jorgb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    89
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Medronho Bekijk Berichten
    Ik heb nog even geduld. Zelfs de LED-lampjes met ingebouwde CANbus weerstand geven een foutmelding, ook al wordt erbij verteld dat deze op de laatste generatie Audi's geen melding geven. Ik spreek uit ervaring wat de nummerplaatverlichting betreft. In het handschoenvak en de kofferruimte heb ik wel LED-lampjes geplaatst. Dat werkt omdat ze niet bewaakt worden door de boordcomputer. Het witte LED-licht past tenminste bij de rest van mijn interieurverlichting. Vanaf volgend jaar worden de A1's uitgerust met LED-nummerplaatverlichting. Die zullen zeker goed zijn, geen fout geven en, heel belangrijk, goedgekeurd zijn! Dus daar wacht ik gewoon op.
    Voor de mistlampen heb ik de OSRAM Nightbreaker Plus er in geplaatst. Die benaderen het witte Xenonlicht. Ik vraag me af of die bovengenoemde LED-lampen dezelfde lichtopbrengst hebben. Voor die paar keer dat ik de mistlampen aan heb zijn de Nightbreakers perfect.
    Wat de knipperlichtjes achter betreft. Dit zijn hele speciale longlife lampjes. Niet zomaar overal te koop, behoorlijk prijzig, en gaan waarschijnlijk gedurende de levensduur van de auto niet defect.

    Ron
    LED nummerplaat verlichting zit er bij de mijne al op? Het viel namelijk onlangs op omdat een vriend van mij ook een A1 rijdt en die had hem er naast staan en toen viel het witte licht op en bij hem was dat niet zo.

  14. #13
    et1961
    Guest

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juip Bekijk Berichten
    Het zou mij wat de knipperlichten betreft om het speciale LED effect gaan, dus zonder fading zoals met normale gloeilampen.
    Wat is dat "het speciale LED effect"?

    Ik heb LED knipperlichten, maar er is mij nog nooit iets speciaals aan opgevallen...

  15. #14
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door et1961 Bekijk Berichten
    Wat is dat "het speciale LED effect"?

    Ik heb LED knipperlichten, maar er is mij nog nooit iets speciaals aan opgevallen...
    LED heeft geen fading, dwz "langzaam" aan en langzaam uit. Anders weet ik het niet uit te leggen. Mss dat LED ook wat feller is. Bij de A1 zijn de spiegels wel LED en dat verschil kan je zien.
    Laatst gewijzigd door Juip; 04-04-12 om 17:51.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  16. #15
    et1961
    Guest

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Ok,

    Bij de meeste auto's gaan de knipperlichten gewoon aan en uit, dus zonder fading. Misschien dat de gloeidraad na het uitschakelen nog zeer geringe tijd na gloeid maar dit is verwaarloosbaar. Fading wordt wel bij bochten verlichting (op de mistlampen voor) op moderne auto's gebruikt.
    Waarom wel op de meeste VAG auto's en niet op Audi's. Is dat trouwens met Vacom te activeren? Geloof trouwens niet dat het zoveel effect heeft, meedraaiende koplampen zijn een stuk effectiever!

  17. #16
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Ik bedoel niet de bochtverlichting, en geloof daar trouwens ook niet in. Deze is bij mijn A1 met Vagcom te activeren maar wil ik niet. Om ff terug te komen op het verschil tussen LED en gloeilamp. Een gloeilamp heeft van zichzelf een vertraging wat LED niet heeft. Als een knipperlicht bv te snel knippert heeft de gloeilamp niet eens tijd om volledig te doven. Met LED heb je hier absoluut geen last van. Een gloeidraad gloeid inderdaad na want dat is hetgeen de ouderwetse lamp een lamp maakt.
    Laatst gewijzigd door Juip; 04-04-12 om 18:37.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Maar heeft iemand al een werkende LED knipperlamp in zijn A1 geschroefd?
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  19. #18
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: LED knipperlichten

    jawel maar net als bij de mistlampen : storingsmelding of weerstand ertussen..
    kentekenverlichting is geen probleem, is instelbaar met VAGCOM.( al ontgaat me ieder nut bij gele platen, maar okee)
    Laatst gewijzigd door cactus; 05-04-12 om 16:57.
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: LED knipperlichten

    Ik heb dit setje besteld, hopelijk werkt het (zou met canbus weerstand moeten zijn):

    http://www.miniinthebox.com/nl/canbu...k_p480662.html
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  21. #20
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zonoskar Bekijk Berichten
    Ik heb dit setje besteld, hopelijk werkt het (zou met canbus weerstand moeten zijn):

    http://www.miniinthebox.com/nl/canbu...k_p480662.html
    Ben benieuwd! Laat ff weten hier of dit werkt want dan ga ik dit ook bestellen.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •