Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Tuning voor A1

  1. #21
    2thepoint
    Guest

    Standaard Re: Tuning voor A1

    @Muiz, overigens wilde ik alleen maar meedenken met "A5coupe" en mijn ervaring geven over de tuning van de 1.4 TSI van mijn echtgenote. Nu ik heb begrepen dat Hartog de huistuner van het Audiforum is, en waarschijnlijk een speciale prijs maakt voor de forumleden, ga ik natuurlijk geen reclame meer maken voor andere bedrijven. Mijn excuus ;-)

  2. #22
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Tuning voor A1

    Mij heb je er niet mee hoor, maar reclame maken mag sowieso niet. Goede ervaringen delen is natuurlijk altijd toegestaan, maar als jij straks in elk tuningtopic Wetterauer als *het* adres loopt aan te bevelen, dan is het snel over met je Audiforum carrière .

    Uiteraard is bij een nieuwe auto garantie belangrijk. Wat ik echter aangeef is een ervaring uit de detailhandel: bij het verbreken van één garantie eis wordt meteen de hele garantie stopgezet. Dat zie je ook bij smartphones. Flash je er een ander OS op (en in de EULA, handleiding en voorwaarden staat dat het NIET mag), en je scherm gaat kapot (touch reageert niet, doch niet gebarsten of nat), of je wifi-kaartje gaat kapot, dan kunnen ze je glashard elke vorm van garantie weigeren. Of het nu te maken heeft gehad met je flash of niet, dat maakt niet uit. Het is in strijd met de voorwaarden, en als ze het hard willen spelen kunnen ze je dus legaal weigeren.

    Zo kan het ook met auto's gaan. Zoals ik al zei, ik weet niet wat de voorwaarden van Audi zijn, maar die zijn er natuurlijk (slechts 2 of 3 worden publiekelijk getoond; de leeftijd en kilometers, en natuurlijk de voorwaarde dat de auto dealer onderhouden moet zijn). Geheid dat die ook ergens op te vragen zijn, of zelfs op de achterkant van de kassabon staan. Elk bedrijf heeft dit namelijk .

    Het loont de moeite lijkt mij om die eens goed door te kijken. Als daar een disclaimer in staat zoals ik net aangeef (elke wijziging aan de auto doet de fabrieksgarantie vervallen), dan kan het best zijn dat je wel degelijk met de gebakken peren staat als je CD speler de geest geeft; ongeacht of je dealer mee werkt of niet.

  3. #23
    2thepoint
    Guest

    Standaard Re: Tuning voor A1

    Muiz, ik wil deze topic niet laten dichtslibben met allerlei informagie omtrent garantie.
    Ik weet ook verder niet in hoeverre jou ervaring gaat met garantie-voorwaarden op een nieuwe auto. Ik heb bij 2 van de 12 auto's problemen gehad waaraan de dealer niks kon doen. Maar hij heeft het uiteindelijk wel opgelost. Als puntje bij paaltje komt MOET hij het zelfs oplossen. Je hebt de auto namelijk bij hem gekocht en niet bij PON. Ik kan je twee juridische dossiers voorleggen waaruit blijkt dat PON geen partij is in het verhelpen van de klacht. Ze willen uiteraard wel bemiddelen maar ze zijn niet aansprakelijk, en wijzen dan ook iedere vorm van aansprakelijkheid terug naar de dealer, die dit dan zelf weer moet verhalen vij de importeur/fabrikant. Dus daarom mijn advies, hou een goed contact met je dealer en volg zijn advies als het over tuning gaat.

    Dit geld voor ieder product. De fabrikant is geen partij tijdens een conflict. Je zult ten alle tijden je moeten melden bij de verkopende partij. Als deze niet meewerkt, zul je juridische stappen jegens hem moeten nemen. Mensen met een rechtsbijstandverzekering kunnen deze informatie telefonisch opvragen en krijgen exact hetzelfde verhaal te horen.

  4. #24

    Standaard Re: Tuning voor A1

    Niks mis met goede recensies over concullega`s hoor! Ik lees dat graag, is goed voor de branche welke helaas vaak verziekt wordt door chipsschuivers/nitwits!

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Tuning voor A1

    @2thepoint
    ik heb het wel goed gelezen.
    en blijf er bij dat je je auto beter kunt laten tunen door iemand die zelf met de auto rijd en voelt of het goed is en eventueel nog iets kan stellen.
    en er dus zelf verstand van heeft en dus niet zomaar een gekochte file erin propt.
    de mannen in het buitenland voelen immers niet wat hij aan de auto voelt.

    welke ik een goede tuner vind:
    heb een paar slechte ervaringen gehad met een paar grote namen in dit land. zal ze maar niet noemen.
    heb zelf goede ervaring gehad bij RS-tuning,schrijven de software zelf en rijden met auto en kunnen eventueel nog iets bijstellen
    Hartog heb ik geen ervaring mee,maar hoor er ook goede dingen over.


  6. #26
    2thepoint
    Guest

    Standaard Re: Tuning voor A1

    A6udi, betreffende heer met laptop en backup van Koblenz heeft vanzelfspreken met de auto gereden, meerere keren, en ook samen met mij. Dit had ik inderdaad niet goed naar voren laten komen. De nadruk lag misschien tezeer op het versturen van de files naar hun hoofdkantoor. Mijn fout. Uiteindelijk moet iedere tuner de oude gegevens uitlezenen de nieuwe weer invoeren. Afstand heeft dan niet veel te zeggen. Ik wilde alleen maar aangeven dat het bij de dealer gebeurde en dus geen stiekum gedoe achter zijn rug om ;-)

  7. #27
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning voor A1

    Ok ik herhaal de feiten maar voor het gemak [monde Pon Dealer en Pon Importeur]:

    Bij tuning verlies je altijd de fabrieksgarantie. Echter PON Importeur tunt ABT en neemt hiermee de fabrieksgarantie over.
    Omdat tzt [ik weet niet of ze het nog doen] dat ik mijn A4 liet kietelen bij JD, nam Sanato de fabrieksgarantie over, omdat zij ook bij JD sommige auto's lieten tunen.
    Omdat Pon Dealer ook zo nu en dan een auto bij JD laat tunen, kan je de afspraak maken dat zij de fabrieksgarantie ook overnemen, zoals wij dus.

    Als Dealer X zijn auto's bij Tuner Y laat tunen en jij besluit dit ook te doen, de kans is zeer aanwezig dat Dealer X voor jou de fabrieksgarantie overneemt.

    Dit zijn regels die gewoon vast staan.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  8. Ad
  9. #28
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning voor A1

    Ik heb mijn A1 1.6 TDI nu sinds maart en ben nog steeds in afwachting wanneer er getuned kan worden. Vermogen onderin is van de 1.6 niet zoals de "oude" 1.9 in mijn A3. 105pk en 250 NM zou ik graag iets opgekrikt zien! Ik zal nog ff geduld moeten hebben denk ik.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •