Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: Isolatie onder de motorkap

  1. #21
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    volgens mij zit die mat er bij onze 185 helemaal niet onder?

  2. #22
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raymondn Bekijk Berichten
    Hallo A1 rijders nou ik heb buiten mijn a4 cabrio.....die rooie.....eindelijk ook een A1 1.2 tfsi S EDITION daytona grijs.
    Zeer tevreden over de auto maar nu wil ik de geluids deken plaatsen onder de motorkap alleen audi ames weet niet welke er onder moet er zijn namelijk 2 types.
    Sepster kun jij mij vertellen welke ik moet hebben en waar jij hem vandaan heb, ik betaal ongeveer 60.00 euro voor de deken.
    Raymond ,gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ,das een mooie uitvoering ...heb em zelf ook hahaha ...nee zonder gekheid mooie kar !
    Maar met deze vraag zet je mij weer aan het denken ,want je hebt het over twee verschillende isolatie matten ,ik wist niet dat er twee soorten waren ,..ik had mijn dealer gebeld en uitgelegd dat ik een isolatiemat voor de motorkap wilde ,en voila 1 dag later was deze binnen ...
    Ik heb wel een originele productcode van audi voor je :

    8x0 863 825

    Ik neem aan dat als je deze productcode aan je audi dealer voorlegt ,je dezelfde mat krijgt als ik ...
    Kan het overigens zo zijn dat er een kunststoffen afdekking is die je op het motorblok bevestigd...dat dat de tweede optie was ??

    Mvg Sepster
    Laatst gewijzigd door Sepster; 19-11-11 om 13:16.

  3. #23

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Bedankt Sepster voor het onderdeel nummer,het gaat om 2 verschillende dekens voor onder de motorkap van de A1......zouden niet alle motorkappen van de A1 het zelfde zijn denk ik dan.
    Ik ga maandag de audi dealer bellen met dit nummer en dan laat ik het nog wel even weten hoe het zit.

    MVG Ray
    een audi zonder dak is mooier dan een met!

  4. #24
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    volgens mij zit die mat er bij onze 185 helemaal niet onder?
    ehh bij mijn A1 185 pk ook niet hoor !!
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  5. #25
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    ehh bij mijn A1 185 pk ook niet hoor !!
    Dan lijkt het er op dat er verschillen zijn in de uitvoering van de a 1...in engeland lijkt het er op dat de tdi en 185 ze standaard wel hebben...
    Het is natuurlijk ook een onderdeel waar je makkelijk op kunt bezuinigen als fabrikant ,..het scheelt wellicht maar een paar euro per mat ...maar een paar euro keer tig duizenden...das wel weer geld.


  6. #26

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Sepster het onderdeel nummer wat jij hebt is een volkswagen onderdeel mijn dealer is er nog niet uit........zo moeilijk kan het toch niet zijn.
    een audi zonder dak is mooier dan een met!

  7. #27
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    lol @ vw onderdeel ....hmmm het kan uiteraard te boek staan in etka als een vw onderdeel ,...het nummer dat ik je gaf kom rechtstreeks vanaf de verpakking waar de isolatiemat in zat ,dus dat zou moeten kloppen ...ik heb de mat wel besteld bij het magazijn van vw bedrijfswagens (maar dat zou totaal geen rol mogen spelen ) ...
    Heeft jouw dealer zelf geen nummers dan wat betreft de isolatie mat ??? en je zei dat er twee types waren ,...had je daar al de prijzen van ...puur uit intresse mijnerzijds ..

    mvg sepster

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Sepster, sorry voor de late reactie maar de deken voor de a1 kost bij audi Ames 60.00 en 65.00 euro maar ze weten zelf niet welke er in past........denk dat ik maar even met de audi dealer in velp gaat bellen waar mijn a1 vandaan komt.
    een audi zonder dak is mooier dan een met!

  10. #29
    DenBal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    270
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Bij mijn 1.6 diesel zit er wel een kap over.
    Alsnog vind ik dat hij een herrie maakt vanbinnen, al meerdere malen voor bij de dealer gestaan, en daar horen ze niets verkeerd.

    Ik vergelijk natuurlijk met een A4 en een A6, maar toch vind ik dat ze, ook al is het "maar" een A1, hier minder werk hebben ingestopt bij Audi
    Een maat van me, zijn Golf 6, met dezelfde motor, maakt minder lawaai, en kostte al snel 8000 minder.
    Niet zo heel premium voor mij dus.
    Kunnen er eventueel extra/betere matten worden aangebracht, en waar wordt dit dan gedaan ?
    Audi A1 8X 1.6TDI 105pk @ Stage2 150,6pk/333Nm DVX-Performance
    Audi A4 B8 1.8TFSI 170pk @ Stage 1+ 245,7pk/393Nm DVX-Performance
    Audi 100GL C1 1973 1.9 benzine 112pk

  11. #30
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Of er verschillen zitten in de gebruikte /danwel niet toegepaste isolatie delen zou je kunnen bekijken in het onderdelen programma ,etka,....en dan de werkelijkheid toetsen met de theorie....ik heb helaas geen recente versie van etka ,dus de a1 staat er bij mij niet in..binnenkort maar eens op zoek naar een recente versie ..
    Je zou verwachten dat ze de diesel versie extra isoleren ten opzichte van de benzine versie...maar goed ,het kan zijn dat je gewoonweg bepaalde isolatie delen mist in de auto,die er normaliter wel zouden moeten zijn...het blijft nog steeds handwerk bij de eind assemblage...dus gestel dat het bakje met bepaalde matjes even leeg is ,dan zou je die net kunnen missen .

  12. #31
    scubablue A5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Sepster, wie is jouw dealer?

  13. #32
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Century... Groningen...(maar ze hebben meerdere vestigingen )

  14. #33
    scubablue A5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sepster Bekijk Berichten
    Century... Groningen...(maar ze hebben meerdere vestigingen )
    Fijne dealer, vaak geweest toen ik nog in Groningen woonde.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    101
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sepster Bekijk Berichten
    Nou net de dempingsmat geplaatst.... ,eerst het geluidsniveau nog gemeten bij stationaire loop...zowel binnen als buiten de auto .
    Binnen gaf het geen verschil maar buiten de auto scheelde het 3 db...de auto loopt van zich zelf eigenlijk al behoorlijk stil,maar door de mat klonk ie nog stiller.....tijdens het rijden kon ik het verschil WEL duidelijk merken,vooral bij het gas geven klinkt de motor gewoon doffer/verder weg dan voorheen..
    De montage van de dempingsmat is echt het simpelste wat er is, een een kwestie van 10 seconden,meer niet....en gewicht zit er ook niet in....erg licht .

    Mvg sepster

    Zijn er nog andere A1-forummers die de isolatiemat hebben gekocht en wat zijn de (geluids)ervaringen ?

    Ik ben erg benieuwd, want ik twijfel nog om de isolatiemat te bestellen. Overigens, zijn er maar twee clipsen nodig om de hele mat vast te zetten tegen de onderkant van de motorkap ?

  16. #35
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Volgens mij idd maar 2 clips om de mat vast te klikken ,maar het is genoeg de mat blijft gewoon prima zitten tegen de motorkap ...
    De stilte die je wint , daar wen je heel snel aan ....dat wil zeggen ,dat het bijna niet meer opvalt na een korte tijd ....tis net als met het chippen van je auto.....het extra vermogen gaat normaal voelen .....pas op het moment dat de extra pk's en nm's weg zijn merk je pas weer wat je had ...
    maar goed ik vind de benzine versies van de a1 zowiezo al mooi stil ....met de diesels heb ik geen ervaring ....maar ik ga er van uit dat die ook niet heel lawaaiig zijn

    mvg sepster
    Laatst gewijzigd door Sepster; 14-10-13 om 21:25.

  17. #36
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Isolatie onder de motorkap

    Sinds ik mijn A1 heb, heb ik ook een mat geplaatst en vind het stukken beter. Heb een weekje zonder gereden en ik merkte het verschil wel. Maar je went er inderdaad snel aan. Ik heb er 30 euro voor betaald en dat is niks voor een "upgrade". Plaatsen koste niet eens 5min.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •