Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Achteruitrijcamera

  1. #1
    audietsje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Achteruitrijcamera

    Heeft er al iemand ervaring met een camera icm met het mmi systeem ?
    A1 1.2 tfsi Attraction proline business

  2. #2

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    Voor de Audi A1 kan dat volgens mij niet?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    Ik heb zelf achteraf audi-sensoren laten inbouwen in de achterbumper voor volgens mij ca 500€( niet op mmi), dan heb je nog de optie voor en achter en volgens mij is dat een fabrieksoptie zodat je op het mmi scherm een plaatje van de auto te zien krijgt. De camera optie heb ik nog nergens gelezen of gezien. De sensoren werken overigens naar tevredenheid en maken voor mij een camera overbodig. Ze geven een duidelijk signaal naar achter, schuin naar achter(opzij) en schuin naar beneden voor de te hoge stoepjes.
    Kortom een prima systeem. Met een camera is het nog steeds inschatten en met een piep is het altijd tot op ca 30 cm parkeren. Met indraaien de velgen beschermen ten opzichte van de stoep moet ik soms ff de rechterbijspiegelbijdraaien, dat zou wellicht met een camera niet nodig zijn.

  4. #4
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    kan alleen met MMI+ , de duurste versie, daarop kun je ook DVD kijken
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  5. #5

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    Mag ik vragen waar je de sensoren hebt laten inbouwen.
    Zie je geen lakbeschadigingen,ivm de gaten die achteraf zijn aangebracht?


  6. #6

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    Mag ik vragen waar je de sensoren hebt laten inbouwen.
    Zie je geen lakbeschadigingen,ivm de gaten die achteraf zijn aangebracht?

    QUOTE=Dol42;1280390]Ik heb zelf achteraf audi-sensoren laten inbouwen in de achterbumper voor volgens mij ca 500€( niet op mmi), dan heb je nog de optie voor en achter en volgens mij is dat een fabrieksoptie zodat je op het mmi scherm een plaatje van de auto te zien krijgt. De camera optie heb ik nog nergens gelezen of gezien. De sensoren werken overigens naar tevredenheid en maken voor mij een camera overbodig. Ze geven een duidelijk signaal naar achter, schuin naar achter(opzij) en schuin naar beneden voor de te hoge stoepjes.
    Kortom een prima systeem. Met een camera is het nog steeds inschatten en met een piep is het altijd tot op ca 30 cm parkeren. Met indraaien de velgen beschermen ten opzichte van de stoep moet ik soms ff de rechterbijspiegelbijdraaien, dat zou wellicht met een camera niet nodig zijn.[/QUOTE]

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    Bij de audi dealer, in mijn geval m.de koning. In capelle. Netjes gedaan en in kleur... Heb dit gedaan bij aanschaf van een voorraad auto, 390€ staat op de factuur , of dit inclusief montage en btw is kan ik er niet echt uit opmaken, maar een tel naar je dealer in de buurt geeft vast meer duidelijkheid.
    De sensoren fabriek liggen gelijk met de bumber,de sensoren achteraf steken een aantal millimeters uit. Hetgeen mij niet stoort, al was ik daar in het begin wat angstig voor. Met mijn parkeerkunsten en het zicht op de achterkant icm hoeveelheid geld dat ik te besteden had vond ik dit een fijne oplossing en zou niet meer zonder willen/ kunnen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2008
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    Is het nodig, een camera in A1 ? In de 5-serie zit het ook en dan kan ik eem beetje begrijpen. Overigens ga je er erg aan wennen. Als je aan het inparkeren bent en iemand opent de deur alvast, springt het beeld weg. Je krijg dan meteen commentaar, dan zie ik niks meer!! Over een paar kunnen we niks meer.

  10. #9
    audietsje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    Nee, is ook niet nodig. Maar een cameraatje kost geen €50,- meer en lijkt me dus wel leuk.
    A1 1.2 tfsi Attraction proline business

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    Ik denk als je een goed systeem wilt dat je wel meer dan 50€ kwijt bent.
    Maar ik zie ook totaal de meerwaarde er niet van in bij een A1.
    Mijn ouders hebben ook een achteruitkijkcamera in hun auto's, maar ik gebruik het bijna nooit.
    Het is nog maar 1x echt heel handig geweest, wanneer ik eens zeer dicht moest parkeren. Dichter dan de 30cm pieptoon van de parkeersensoren.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  12. #11

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audietsje Bekijk Berichten
    Heeft er al iemand ervaring met een camera icm met het mmi systeem ?
    Niet op de A1 maar dat is totaal overbodig, wel een leuke gadget. Op de Q5 ervaar ik dit als bijzonder prettig, de camera werkt icm. de sensoren dus inschatten is er niet bij, je kunt hem tot op de centimeter (vd.stoep) parkeren, ook valt hij niet uit bij het openen van je deur zoals hierboven wordt aangegeven. Daarnaast geeft de camera de actuele rijrichting aan en de ruimte die nodig is om te kunnen parkeren. Voordeel van een camera op een A1 zal dus de afstand tot de stoep tijdens fileparkeren zijn.
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Achteruitrijcamera

    Ja zo'n super de luxe camera met lijnen heb ik eens bij een kennis gezien op een a5 , dat is wel heeeeeeel mooi en handig.. Als je dan je stuur draait geven de lijnen aan weer je terrecht zal komen. Ik vermoed dat het achteraf inbouwen van een dergelijk systeem in een a1 indien mogelijk aan de prijzige kant zal zijn....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •