Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: Goedkope winterbanden...

  1. #21
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Daar gaat het niet om, het gaat erom hoe deze banden zich houden in de condities waarvoor ze wél bedoeld zijn en ook in de condities waarvoor winterbanden eigenlijk niet zijn bedoeld en waarin ze sneller hun zwakte tonen, namelijk in de regen. Ik ben dan ook benieuwd naar het eerlijke verslag van TS daarover. En wat ik al eerder aangaf: het verschil in remweg tussen goede en slechte winterbanden kan je een voorbumper en een setje koplampen kosten, waarmee het prijsverschil tussen goedkope en duudere banden meteen meer dan overbrugd is. Het kan niettemin zo zijn dat deze goedkope banden prima presteren, daar ben ik wel benieuwd naar.
    Ik wil aan deze discussie niet te veel woorden vuil maken,maar heb in de praktijk ervaren, omdat werkgever graag het verschil tussen A- en B-merk banden wilde weten in de omstandigheden dat je er daadwerkelijk van afhankelijk bent,hoe de ervaring was,in de de wereld een paar honderd kilometer achter Moskou in de winter. (Prijsverschil ca €250 per band,en 4 per as,dus €1000 op een (vracht)auto)
    Stilstand op een helling trekt auto met A-band zo vanuit stilstand het viaduct op,auto met B-band niet van zijn plaats af met sper erin. Ketting leggen aan 1 kant,nog niks. Dus uiteindelijk ondanks "winter"band nog altijd gewoon 2 kettingen er om,om verder te kunnen...
    Ik ben me bewust dat dit soort extreme omstandigheden niet vergeleken kunnen worden met gewoon "normaal" woon/werk verkeer waar wij allen mee te maken hebben,maar heeft mij tussen de oren overtuigd om nooit te kiezen voor de goedkoopste oplossing.. In mijn ogen heeft kwaliteit een prijs,waarbij ik zeker niet wil zeggen dat het duurst het beste moet zijn!
    (Ik wil hier alleen mijn eigen ervaring aangeven,mijn eigen mening ventileren en zeker geen discussie aan gaan met mensen die een andere mening toebedeeld zijn..)
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    40
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sepster Bekijk Berichten
    Bijlage 149445Bijlage 149446Bijlage 149447Na een hoop ge-google en flink zoeken en lezen op het internet zoekende naar een winterband ..ben ik gestuit op de Nexen winguard sport xl ...17 inch -40/215...kosten € nog geen 80,- inc btw per band ...dat de prijs me aansprak moge duidelijk zijn ...maar tevens een hoop twijfel ...kun je voor dit geld een redelijke band verwachten ???...na een hoop leeswerk toch de gok genomen ..en ben aangenaam verrast ..het rijd absoluut niet verkeerd !!.... mijn zomerset bestaat uit 18 inch in combinatie met een continental sportcontact er onder ...en dat rijd messcherp ...massa,s grip op droog wegdek.....dus ik was wel wat gewend ...
    Ik kan zeggen dat ik wel iets aan scherpte heb ingeboekt ....maar nog steeds rijd dit setje nexens heel acceptabel ( de sportcontact was niet geweldig in de sneeuw ..verre van ! ) ....dus goedkoop is gelukkig geen duurkoop geworden dit keer ..
    Weet je wat ik niet begrijp... Je vindt een goede auto blijkbaar belangrijk, anders had je wel een Kia of een Opel gekocht. Je geeft een hoop geld uit voor een mooie kar (daar koop je 2 andere voor) en als het dan om het belangrijkste onderdeel van de auto gaat, de banden (het enige contact met de weg), dan wil je de goedkoopste oplossing. Paar testen van banden van Nexus gezien, die waren echt niet best... Voor een paar tientjes per band meer, had je een Michelin Alpin, een Conti wintercontact of een goodyear Ultragrip gehad, de beste winterbanden die er zijn... Safety first toch?!

    Audi adviseert overigens om max 15 inch winterbanden onder de A1 te schroeven en geen 17 inch...

    Hoop dat je ze niet echt een keer "nodig zult hebben"! ;-)

  3. #23
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Rij al 20 jaar....nog nooit iets nodig gehad...gelukkig .....al op vele banden gereden van heel duur tot middenmoters ....en ben er al wel achter dat de prijs niet altijd bepalend is voor goede kwaliteit.....das echt een misvatting ....ik heb op bv dure michelins gereden .....korte levensduur...lawaaiig..matige grip ....daarna setje toyo proxxes gehad ..gingen een keer zo lang mee...veeeel meer grip en stiller ....en stukken goedkoper.....maar eigenlijk zou het andersom moeten zijn ,want de michelins waren duurder.....toch ??
    Ik rij nu met een setje conti sport contact 3 , fijne band ,met veel grip....toch reden deze goedkope nexens afgelopen winter absoluut niet verkeerd .....in scherp genomen bochten voelde je iets eerder de beperking ...maar verder niks mis mee.....ik staar me niet meer blind op merken of prijzen ...als een product goed is intereseert het me niet wie het maakt of waar het weg komt ......en ja ik betaal dan liever minder dan te veel .
    En 15 inch ?? Onder een audi ???....nee dank je .....das in mijn ogen geen gezicht ... Het zal ongetwijfeld zeer comfortabel rijden maar tevens lever je veel in qua handeling /bochten /stuur werk .....liever niet ..
    ps.... Vergis je niet in kia........die maken enorme sprongen qua kwaliteit ...dat zijn al lang geen "slechte" auto,s meer verre van !...opel daarintegen....die moeten op passen dat ze de boot niet gaan missen in autoland ...evenals de fransozen en italianen ...
    mvg sepster
    Laatst gewijzigd door Sepster; 08-05-13 om 22:52.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •