Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Goedkope winterbanden...

  1. #1
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Goedkope winterbanden...

    20130130_164116.jpg20130130_164136.jpg20130130_164148.jpgNa een hoop ge-google en flink zoeken en lezen op het internet zoekende naar een winterband ..ben ik gestuit op de Nexen winguard sport xl ...17 inch -40/215...kosten € nog geen 80,- inc btw per band ...dat de prijs me aansprak moge duidelijk zijn ...maar tevens een hoop twijfel ...kun je voor dit geld een redelijke band verwachten ???...na een hoop leeswerk toch de gok genomen ..en ben aangenaam verrast ..het rijd absoluut niet verkeerd !!.... mijn zomerset bestaat uit 18 inch in combinatie met een continental sportcontact er onder ...en dat rijd messcherp ...massa,s grip op droog wegdek.....dus ik was wel wat gewend ...
    Ik kan zeggen dat ik wel iets aan scherpte heb ingeboekt ....maar nog steeds rijd dit setje nexens heel acceptabel ( de sportcontact was niet geweldig in de sneeuw ..verre van ! ) ....dus goedkoop is gelukkig geen duurkoop geworden dit keer ..

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Tja, met droog weer... Winterbanden bewijzen zich onder heel andere omstandiqheden. Ik ben benieuwder naar je impressie in de sneeuw, pekelsmurrie, op ijzel en in de regen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Winterbanden zijn juist gemaakt voor sneeuw en andere troep zoals Tom ook al aangeeft. Dus dat ze het op een droog wegdek het goed doen is dan nogal logisch. Heb je er al mee door de sneeuw gereden?
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4
    PietD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Heb je al een helling er mee gereden met sneeuw.....

  5. #5
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    De winter is nu voorbij toch ?
    Audi A2 1.4 aua


  6. #6
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Nexen maakt af en toe echt goede banden.
    Ik heb ook ooit een 18inch zomerband gehad.
    Was niets mis mee.

    Wel eerst de reviews checken.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  7. #7
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Het gaat ook niet zozeer over het wel of niet goede banden maken, maar meer of de rij-impressie met winterbanden terwijl er geen troep (sneeuw, regen, enz.) op de weg ligt. Daar zijn we benieuwd naar.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Goede zomerbanden of all-seasonbanden zijn vaak nog beter dan goedkope winterbanden.

    Test van de ADAC 2011/2012: "bedingt empfehlenswert" http://www.reifentrends.de/autobild-...2011-2012.html

    http://youtu.be/dN8ZUNmvCsM

    Voor 100 Euro meer heb je een fatsoenlijke set en daar zul je vast aan denken als het een keer mis gaat.
    Laatst gewijzigd door 100CD; 31-01-13 om 11:32.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Als je remweg door slechte winterbanden een paar meter langer wordt, heb je het verschil er al uit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Als je remweg door slechte winterbanden een paar meter langer wordt, heb je het verschil er al uit.

    EENS! maar:

    EDIT:
    Als je remweg door minder goede winterbanden een paar meter langer wordt, heb je het verschil er al uit.

    (Zelf geen ervaring specifiek met deze banden toch..?)

    Alles wordt afgezet tegen zomerbanden in dezelfde condities.

  12. #11

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Ik heb er nu Maxxis 4 season onder liggen,die doen het met de winterse omstandigheden die we hier hebben ook prima.
    Volgende keer komen ze er gewoon weer op

  13. #12
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Heb er nog niet mee kunne rijden in de sneeuw ,enerzijds jammer,,,want dan had ik direct de proef op de som kunnen nemen ,maar ben ook wel blij dat die zooi weg is !!...wat ik wel weet is dat mn conti sportcontact het niet zo best doen in de sneeuw...echt niet best ...en ik pas mn rijstijl zeker aan aan de omstandigheden ,dus ik hoop dat ik in elk geval met sneeuw in het voordeel ben dit keer .
    Ik had gewoon geen hoge verwachtingen wat betreft deze goedkope banden ,en had verwacht dat ik een hoop aan comfort /grip zou verliezen ten opzichte van mn conti,s...maar dat valt me dus mee !
    Ik had ook gelezen dat een goede zomerband zowiezo altijd beter presteerd dan een winterband bij droge danwel regenachtige omstandigheden ...behalve op het moment dat er sneeuw in het spel komt ..dan is de winterband de betere band op dat moment ...
    Laatst gewijzigd door Sepster; 31-01-13 om 19:52.

  14. #13
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    De winter is nog niet voorbij dus de komende 2 maanden krijg je vast je kans nog wel om ze te testen. Maarja als vergelijkingsmateriaal heb je de zomerbanden en erger kan je het niet hebben op een besneeuwde weg dus het zal je zeer zeker bevallen.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  15. #14
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 100CD Bekijk Berichten
    Goede zomerbanden of all-seasonbanden zijn vaak nog beter dan goedkope winterbanden.

    Test van de ADAC 2011/2012: "bedingt empfehlenswert" http://www.reifentrends.de/autobild-...2011-2012.html

    http://youtu.be/dN8ZUNmvCsM

    Voor 100 Euro meer heb je een fatsoenlijke set en daar zul je vast aan denken als het een keer mis gaat.
    Is altijd lastig.
    Want voor 200 euro meer sta je een paar meter eerder stil dan de door jou genoemde 100 euro meer!
    Dus eigenlijk moet iedereen met de beste winterband rijden die er is.
    Ook al kunnen ze hem niet betallen.
    Dus wanneer is fatsoenlijk nou fatsoenlijk?
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  16. #15

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Welk risico iemand zelf neemt is zijn zaak. Als hij/zij niet een paar euro's extra over heeft om te voorkomen dat 'ie een boom van heel dichtbij gaat zien vind ik dat prima. Maar zodra het niet een boom is maar de achterkant van mijn auto, vind ik wel belangrijk waar diegene op rijdt.
    Je rijdt wel met anderhalve ton staal rond (een glijdend ongeleid projectiel met de verkeerde banden) dus je hebt ook een verantwoording naar anderen.
    Laatst gewijzigd door 100CD; 31-01-13 om 21:33.

  17. #16

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    De verantwoordelijkheid ligt zoiezo bij de bestuurder. Als ik zo om heen kijk en ik zie dat somige personen niet hun rijstijl aan passen aan de weersomstandigheden,zijn ze in mijn ogen ook verkeerd bezig. Ook al hebben ze winterbanden. En laten we doelgroep niet vergeten van jongens en meisjes die nog de nodige rijervaring op moeten doen.

  18. #17
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Wordt volgens mij een eindeloos topic op deze manier. Loopt er momenteel nog eentje "wie op winterbanden en wie niet". Zolang er niets verplicht wordt in NL zullen we de wellis en nietis hierover eindeloos blijven houden vrees ik... Btw, ik heb ze wel!
    Laatst gewijzigd door Juip; 31-01-13 om 21:46.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  19. #18
    shordy86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    573
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Banden is het laatste waar ik op zou besparen. Is het enige gedeelte waar je contact heb met de weg. Ook al zijn je remmen nog zo goed... met een slechte band heb je er ook helemaal niks aan.

    http://www.youtube.com/watch?v=GM9rqTtL8UA
    Laatst gewijzigd door shordy86; 01-02-13 om 09:11.
    2008-2011 Mauritius blauwe A3 Sportback Ambiente Pro Line 2.0 TDI 140pk
    2011-2014 Ibiswitte A3 Sportback Ambition S-Line 1.4 TFSI 125pk
    2014-2014 Nimbus grijs mocassin leder (Baseball) TT Roadster Quattro 1.8 T 225pk

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juip Bekijk Berichten
    Wordt volgens mij een eindeloos topic op deze manier. Loopt er momenteel nog eentje "wie op winterbanden en wie niet". Zolang er niets verplicht wordt in NL zullen we de wellis en nietis hierover eindeloos blijven houden vrees ik... Btw, ik heb ze wel!
    Daar gaat het niet om, het gaat erom hoe deze banden zich houden in de condities waarvoor ze wél bedoeld zijn en ook in de condities waarvoor winterbanden eigenlijk niet zijn bedoeld en waarin ze sneller hun zwakte tonen, namelijk in de regen. Ik ben dan ook benieuwd naar het eerlijke verslag van TS daarover. En wat ik al eerder aangaf: het verschil in remweg tussen goede en slechte winterbanden kan je een voorbumper en een setje koplampen kosten, waarmee het prijsverschil tussen goedkope en duudere banden meteen meer dan overbrugd is. Het kan niettemin zo zijn dat deze goedkope banden prima presteren, daar ben ik wel benieuwd naar.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Goedkope winterbanden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Daar gaat het niet om, het gaat erom hoe deze banden zich houden in de condities waarvoor ze wél bedoeld zijn en ook in de condities waarvoor winterbanden eigenlijk niet zijn bedoeld en waarin ze sneller hun zwakte tonen, namelijk in de regen. Ik ben dan ook benieuwd naar het eerlijke verslag van TS daarover. En wat ik al eerder aangaf: het verschil in remweg tussen goede en slechte winterbanden kan je een voorbumper en een setje koplampen kosten, waarmee het prijsverschil tussen goedkope en duudere banden meteen meer dan overbrugd is. Het kan niettemin zo zijn dat deze goedkope banden prima presteren, daar ben ik wel benieuwd naar.
    Ik zal mijn ervaringen zeker nog delen op het moment dat in meer verschillende omstandigheden heb kunnen rijden ,en daar een positieve ,danwel negatieve mening aan geven ....eerlijk en objectief ...
    Vooralsnog blijf ik wel bij mijn mening dat alles valt met een,op de weersomstandigheden aangepaste rijstijl ...ongeacht welk type band je ook hebt ...en zolang je dat doet ,je behoorlijk safe bezig bent ....ik zoek nooit de grenzen op van de auto ...nooit gedaan ...het risico op het berokkenen van schade aan mijn voertuig ,mijzelf ,mijn inzittenden ,of eventuele andere weggebruikers heeft me altijd weerhouden ....Nee ...dat wil absoluut niet zeggen dat ik rij als een slak ...maar wel met beleid !...dus puberale race acties ...niet mijn ding .
    Laatst gewijzigd door Sepster; 01-02-13 om 20:53.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •