Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Tank te vol

  1. #1
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Tank te vol

    Ik ging net tanken en had de vulpistool zoals altijd gewoon volledig erin gestopt en ging rustig tanken. Opeens kwam er benzine UIT de tank! Oftewel hij was vol! Tankpistool is 0x afgeslagen en volgens mij is er zeker een halve liter eruit gekomen, zo op mijn schoenen.

    Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Moet ik me zorgen maken dat de tank nu te vol is? BIS geeft nu wel 620km aan ipv gebruikelijke 590km.

    Nog iets anders:

    was vergeten mijn gereden kilometerteller te resetten (met dat knopje op je tellerhuis), stond 990km op en toen ie bij de 1000km kwam stond er weer 0km op. Softwarefoutje? Bij de a4 gaat ie netjes door met tellen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  2. #2
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.504
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tank te vol

    Kan wezen dat het pistool kapot is.(automatische afslag)
    Komt vaker voor. Tank te vol heeft volgens mij geen nadelen. Niet met deze temp.
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    112
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tank te vol

    Ik denk inderdaad dat het of aan het vulpistool gelegen heeft of misschien aan je ontluchting. Hoeveel liter heb je er uiteindelijk ingekregen? En was ie helemaal leeg? Zelfs als ik de 'truc' doe met de ontluchting, dan slaat ie uiteindelijk gewoon af. Ik denk dus dat het aan het vulpistool ligt.

    Ik ben nog nooit over de 999 km gegaan op de dagteller, dus daar heb ik geen idee van. Als ik de helft haal ben ik al blij.
    Laatst gewijzigd door Merijn; 12-12-13 om 08:03.

  4. #4
    Adriaanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    231
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tank te vol

    Zonde van je schoenen en de dagteller gaat inderdaad niet verder dan 999...

  5. #5
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tank te vol

    Lag volgens mij inderdaad aan het vulpistool. Maar er zat nog iets van 11liter in en ik had 36liter getankt. Er zit dus iets meer dan 45liter erin, maar gelukkig hoef ik me dan geen zorgen te maken.

    Gelijk klacht ingediend bij Shell :\

    Wel apart dat de dagteller niet verder dan 999km gaat...
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •