Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 66

Onderwerp: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

  1. #41
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    1:14 lijkt me ook hoog voor zo'n traject, die 1:17 van je collega z'n wagen is meer wat ik zou verwachten (reed ik ook met m'n huur Golf met 1.2tsi, en m'n pa doet t vergelijkbaar met z'n Octavia 1.2tsi)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  2. #42

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gsm Bekijk Berichten
    Ja dat klopt maar je gaat toch geen 100 rijden waar je 120 mag rijden.
    Waarom niet? Ik doe dat wel, en bespaar zeker 30-40% op brandstof, en verlies amper reistijd (minutenkwestie op >200km ritten, misschien 2 minuten op 100km). Heb je na een normale rit (waarbij je 120-130 rijdt) wel eens naar je gemiddelde snelheid gekeken? Die zal amper boven 86km/u zitten; ik zit op 83-84...

    Doe wel consequent 1:15-1:17 aan de pomp met 1600kg V6 diesel en 200pk/400Nm... opgegeven en verwacht is 1:13 at best.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gsm Bekijk Berichten
    Laatste antwoord op je domme vraag, dan houd je het verkeer op (files) gr Renè.
    Ach man, wat een onzin. Ik rij lekker 105km/u op de rechterbaan, haal een ik een vrachtwagen in, dan trek ik eerst even naar de 130 door, dan naar links om in te halen, en weer rustig naar rechts. Niks ophouden van anderen. Weet je wat de truc is? Anticiperen + vooruitkijken zodat je ruimte hebt om op de rechterbaan naar de 130 te gaan, en anticipere + spiegelen om te weten wanneer je naar links kunt. Zouden meer mensen moeten, dát scheelt een hoop fileleed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrIpLeX Bekijk Berichten
    Als er 2 rijvakken zijn, en jij gaat met een paar enkelingen rechts 100 rijden waar 120 is toegestaan, wil dit zeggen dat iedereen die sneller wil (120 rijden bijvoorbeeld) links gaat opgestropt zitten omdat er een paar mensen rechts 100 rijden. Dat zie ik zovaak, dat 70-80% van het verkeer op 1 vak zit te rijden omdat er rechts een paar mensen vinden dat 100 rijden al snel genoeg is.
    Uiteindelijk rijden de mensen op het linker vak dan +-110 omdat er zoveel volk op zit dat er niet kan doorgereden worden.

    Ik vind het egoïstisch. Maar goed, het is niet verboden.
    Uhm, als enkelen rechts 100 rijden, hoe kan het dan op de linkerbaan trager worden? Dat komt echt alleen doordat mensen niet kijken. Wie met 100 naar links duikt, ja, die houdt potentieel mensen op. Wie met 100 rechts rijdt, die doet dat niet. Kom jij met 120 op de rechterbaan dichterbij, en je moet afremmen omdat je niet meer naar links kunt om in te halen? Dan heb jij niet goed gekeken en geanticipeerd!

    Schuld niet bij de ander leggen vriend .

  3. #43
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Temperatuur speelde dus een groot rol in het verbruik. Heenweg was het 23graden, maar nog steeds een aardig hoog verbruik. Terugweg 13graden en gemiddeld 120km/u en stukken 130km/u. Bij 100km/u doet de 1.2tfsi ook rond de 1:17....maar echt een zuinigheidswonder op de snelweg is het niet vind ik.

    Er staat nu iets van 18.500km op de teller, wordt voornamelijk binnen de stad mee gereden.

    Wat tips om het verbruik te verbeteren? Olie verversen? Bandenspanning verhogen? Chippen doe ik pas nadat garantie verlopen is (2017)
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #44

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Ik vind het nogal wat, 1 op 9 met een A1. Ik rijd met een 1.0 75pk (Volkswagen Up) maximaal 1 op 12, en dan rijd ik gemiddeld 125 km/h

    Laatst gewijzigd door EasyRider; 26-04-14 om 17:31.

  5. #45
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Maar bij 100km/u rijdt de 1.2tfsi 1:16 a 17 en de 1.4tfsi rijdt dan 1:20 a 21
    Mijn 1.2 TFSI rijdt 1:20 bij 100 km/u.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)


  6. #46
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Misschien toch even langs de dealer voor een eventuele software update. Vind het wel apart dat die van mij meer slurpt...
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #47
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Misschien toch even langs de dealer voor een eventuele software update. Vind het wel apart dat die van mij meer slurpt...
    Dat heeft ook veel te maken met het inrijden van de motor. Ik heb de eerste 1.000 km niet boven de 3000 toeren gereden. Vervolgens tussen de 1.000 en 1.500 km af en toe goed doortrekken. Maar alles wanneer de motor warm is. En niet vlak voordat je de motor af zet, zodat deze goed kan afkoelen.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  8. Ad
  9. #48
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    ik heb een ex demo gekocht, dus de eerste 11.500km heb ik niet zelf gereden.....er staat inmiddels 19.000km erop. Ik denk dat ik voorlopig flink wat snelweg km's met de a1 ga maken.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #49
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    ik heb een ex demo gekocht, dus de eerste 11.500km heb ik niet zelf gereden.....er staat inmiddels 19.000km erop. Ik denk dat ik voorlopig flink wat snelweg km's met de a1 ga maken.
    Ik rijd relatief veel kilometers op een snelweg met maximaal 100 km/u. Dit trekt het gemiddelde ook erg omhoog.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  11. #50
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    en daarnaast is die van jou getuned door JD toch?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #51
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    en daarnaast is die van jou getuned door JD toch?
    Klopt, dat heeft hem minder zuinig gemaakt. Ik reed voorheen 1:17 gemiddeld en nu ongeveer 1:16. Maar wel 140pk ipv 93pk.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  13. #52
    CrIpLeX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    190
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    en verlies amper reistijd (minutenkwestie op >200km ritten, misschien 2 minuten op 100km).
    Het is niet zo moeilijk om te berekenen dat het 10min scheelt op 100km. En op 200km scheelt het al 20min. Wel wat meer dan slechts 2min ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ach man, wat een onzin. Ik rij lekker 105km/u op de rechterbaan, haal een ik een vrachtwagen in, dan trek ik eerst even naar de 130 door, dan naar links om in te halen, en weer rustig naar rechts. Niks ophouden van anderen. Weet je wat de truc is? Anticiperen + vooruitkijken zodat je ruimte hebt om op de rechterbaan naar de 130 te gaan, en anticipere + spiegelen om te weten wanneer je naar links kunt. Zouden meer mensen moeten, dát scheelt een hoop fileleed.
    Moest iedereen goed anticiperen zou dit inderdaad geen probleem zijn. Maar helaas zijn er veel die gewoon aan 100 naar links gaan om in te halen. Kan jij natuurlijk niet aan doen maar algemeen gezien ben ik daarom geen fan van mensen die 100 rijden waar 120 mag.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Uhm, als enkelen rechts 100 rijden, hoe kan het dan op de linkerbaan trager worden? Dat komt echt alleen doordat mensen niet kijken. Wie met 100 naar links duikt, ja, die houdt potentieel mensen op. Wie met 100 rechts rijdt, die doet dat niet. Kom jij met 120 op de rechterbaan dichterbij, en je moet afremmen omdat je niet meer naar links kunt om in te halen? Dan heb jij niet goed gekeken en geanticipeerd!

    Schuld niet bij de ander leggen vriend .
    Heb ik vorige keer al uitgelegd. Maar als het rechtse vak gebruikt wordt voor mensen die 100 rijden, gaat al de rest die sneller rijd dan 100 (dat kan 110/115/120/130... zijn) op het linkse vak rijden. Met andere woorden iedereen rijdt links dan aan 110 (of wie ook de traagste is van de linksrijders). Snap je men punt nu? Hoe traag ze op het rechtse vak rijden heeft wel degelijk invloed op hoe snel er op het linkse vak gereden wordt.

    Ik wil de schuld hier niet leggen bij iedereen die 100 rijdt op de snelweg, maar zoals ik hierboven zei ben ik geen voorstander van trager rijden omdat daardoor de algemeen snelheid gewoon daalt... Hoe goed jij ook anticipeert, dat doen de anderen niet allemaal even goed.
    A1 1.6 TDI Amalfiwit - 145PK/320Nm

  14. #53

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrIpLeX Bekijk Berichten
    Het is niet zo moeilijk om te berekenen dat het 10min scheelt op 100km. En op 200km scheelt het al 20min. Wel wat meer dan slechts 2min ;-)
    Volgens mij kan je sowieso niet stellen dat bepaalde afstand een bepaald aantal minuten kost. Hangt helemaal af van de drukte.

    Doordeweeks in de drukte (N11 -> A12 richting Utrecht) rij ik vaak ook op de 1e of 2e baan. Rijdt veel relaxter en scheelt over 40 km echt nagenoeg niets. In het weekend of na overwerk rij ik vaak max snelheid +10/20, omdat het dan al meer scheelt (maar nog vaak minutenwerk), maar vooral omdat ik het over het algemeen gewoon fijner vindt rijden om iéts sneller te rijden dan de menigte.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  15. #54

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrIpLeX Bekijk Berichten
    Het is niet zo moeilijk om te berekenen dat het 10min scheelt op 100km. En op 200km scheelt het al 20min. Wel wat meer dan slechts 2min ;-)
    Je weet zelf ook wel dat dat alleen opgaat als je 100% van de tijd de opgegeven snelheid rijdt. Kijk eens eerlijk naar jezelf, en naar de gemiddelde snelheid die je boordcomputer aangeeft. Ik durf te wedden dat dit in de orde van enkele kilometers per uur zit vergeleken met de mijne (vandaag wederom 84km/u gemiddeld, waarbij ik de CC op 109km/u op de teller had staan). Met een verschil van 4km/u gemiddeld doe je over 200km zo'n 2 uur en 24 minuten (110km/u, gemiddeld 83km/u) of 2 uur en 18 minuten (120km/u, gemiddeld 87km/u). Een verschil van, jawel, 6 minuten! Dat, terwijl je >30% meer verbruikt (1:18 bij 110km/u, vs 1:14 bij 120km/u). Delen we dit door twee (100km rit), dan kom ik op 3 minuten verschil.

    Dan was mijn 'ervaringsschatting' van 2 minuten bij 100km lang niet zo gek, blijkbaar!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrIpLeX Bekijk Berichten
    Moest iedereen goed anticiperen zou dit inderdaad geen probleem zijn. Maar helaas zijn er veel die gewoon aan 100 naar links gaan om in te halen. Kan jij natuurlijk niet aan doen maar algemeen gezien ben ik daarom geen fan van mensen die 100 rijden waar 120 mag.
    Dus, waar ligt het probleem? Juist - bij niet kunnen kijken. Datzelfde probleem heb je ook bij de 118km/u en 123km/u rijders, zij het wellicht in mindere mate.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrIpLeX Bekijk Berichten
    Heb ik vorige keer al uitgelegd. Maar als het rechtse vak gebruikt wordt voor mensen die 100 rijden, gaat al de rest die sneller rijd dan 100 (dat kan 110/115/120/130... zijn) op het linkse vak rijden. Met andere woorden iedereen rijdt links dan aan 110 (of wie ook de traagste is van de linksrijders). Snap je men punt nu? Hoe traag ze op het rechtse vak rijden heeft wel degelijk invloed op hoe snel er op het linkse vak gereden wordt.

    Ik wil de schuld hier niet leggen bij iedereen die 100 rijdt op de snelweg, maar zoals ik hierboven zei ben ik geen voorstander van trager rijden omdat daardoor de algemeen snelheid gewoon daalt... Hoe goed jij ook anticipeert, dat doen de anderen niet allemaal even goed.
    Excuus als ik niet alles 100% teruglees. Maar, het probleem ligt dus niet bij 100 rijden waar 120 is toegestaan, maar bij het absurd slechte kijken, anticiperen en reageren van medebestuurders. Ik durf er prat op te gaan dat jij geen last van mij zal hebben, op het moment dat jij ook anticipeert. Als jij, waar je 120km/u mag, 130 op je teller rijdt, dan rij je 125km/u echt. Dáár moet je om remmen, en inhouden. Niet omdat ik 110km/u rijd, je zal ook moeten vertragen voor jan en allemaan die 120 op de teller rijdt.

    Het verkeer is geven en nemen: verwachten dat je altijd maar jouw snelheid kan rijden ongeacht situaties is ronduit arrogant. Je hebt maar te accepteren dat sommige anderen niet even hard willen (of kunnen, mogen) rijden, en daar houd je rekening mee. Dat geldt voor mij dus ook: ik heb maar te accepteren dat degene achter mij op de linker rijbaan wél de maximum toegestane snelheid wil rijden, dus moet ik accelereren naar die snelheid als ik dat niet rijd. Haal ik dat niet op tijd, dan moet ik maar afremmen en rechts blijven met 90km/u, en later naar links gaan.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 28-04-14 om 18:10.

  16. #55

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Ik heb geen problemen met mensen die langzaam rijden met een kar mag je ook maar 90.
    Heb wel een hekel aan mensen die langzaam inhalen, te vroeg naar links en naast je blijven hangen.
    En je dus klem rijden achter een ( B.V.) vrachtauto.
    In mijn A1 heeft niemand daar last van die is zo weer op snelheid.
    Maar in mijn volgeladen bedrijfsauto wel voor dat die weer op snelheid is,
    daar is geen gat groot genoeg voor.
    Daar komt nog bij met windje tegen is de maximum snelheid 110.
    Dus geef mijn baas maar de schuld.

    A1 1.2-- 1.14.9 Gemiddeld

  17. #56
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    @Erwin p

    dat is een net verbruik vind ik!

    Ik ga een experiment doen, namelijk de komende 5 tankbeurten shell v-power/ron98/bp ultimate tanken. Ik geloof best dat mijn blok aardig vervuild is...100% stadsverkeer, ritjes van 6-10km etc. Ben benieuwd of dit zal helpen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  18. #57
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Even een schopje.

    Inmiddels al aardig wat tankbeurten verder en tank sinds 14 tankbeurten enkel BP Ultimate of (sinds kort) Ron102!

    Mijn ervaringen:
    - BP Ultimate 98 rijdt lekker, auto is wat zuiniger geworden. Maar belangrijker is dat de auto minder pingelt en veel soepeler rijdt. Qua kosten ben ik per tankbeurt ongeveer 3 a 4 euro duurder uit vergeleken met 95.
    - RON102 is pas genieten! Auto reageert veel feller, directer en is ook weer iets zuiniger dan 98! Prijsverschil is ongeveer 1 cent tov 98.

    Over de afgelopen 5895km (waarvan 25% snelweg) heb ik een gemiddelde van 8,15L/100km. Als ik naar mijn statistieken kijk, dan zie ik wel een daling in mijn verbruik sinds ron98.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    1:14.5 op bp 98, weinig snelweg tevens bij JD geweest
    Laatst gewijzigd door vogel08; 13-10-14 om 20:21.

  20. #59
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Inmiddels paar keer Ron102 getankt en voornamelijk snelweg mee gereden. Ik kom gemiddeld uit op 1:15,8 met ron102. Ik rij dan 120km/u op cruise control en airco uit.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  21. #60
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A1 2011 1.2 tfsi

    Ik rijd met een 1.4 net zo zuinig als jullie
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •