Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: olie verversen

  1. #1

    Standaard olie verversen

    op mijn kilometerteler staat: oel service.

    ik wil zelf de olie gaan verversen, maar waar zit de bout om de oude olie eruit te laten lopen?

    en hoe krijg ik die tekst uit mijn kilometerteller?

    en welke olie raden jullie aan voor mijn 1.8 turbo motor?

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Bout: in de carterpan?

    Melding: er staat ergens op het forum een beschrijving maar je kan ook je accupolen een uurtje eraf halen :wink:

    Olie: Wat zit er nu in?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    geen idee wat er nu in zit, heb sinds ik de auto heb(half jaar) de olie nog niet ververst.
    maar ik moet volgende week met de auto naar frankrijk, dus ik wil het voor die tijd gedaan hebben.

    dit is mijn eerste auto, dus heb er niet zoveel verstand van, maar wil wel zoveel mogelijk zelf doen.

    oefening baart kunst

  4. #4

    Standaard

    Ah, oké.

    Heb je geen kaartje aan het stuur ofzo hangen waar het op staat?
    Meestal staat het ook wel in je instructie boekje. Bij m`n S3 zat er 0W30 (longlife-olie in), ik denk dat 5W30 voor jou wel goed is, bij twijfel gewoon ff bij de olieboer informeren en het staat ook meestal wel op de fles.

    Als je het zelf wil doen: oliefilter & pakkingkjes (koperringen) bij de dealer halen. Verder heb je een oliefiltersleutel (beter nog een dop voor op een ratel), een (lek)bak, een krik en een paar steuntjes nodig.

    Let op: de lekbak moet niet te hoog zijn, hij moet onder de wagen passen als die op de grond staat.

    Volgens mij zit er een beschermplaat onde de motor, die zal er eerst afmoeten voordat je bij de carterpan kan. Aftapplug zal er ergens op zitten, evenals het filter. Draai de plug eerst los, zet de bak eronder en draai `m er dan pas uit. Trek daarna gelijk de oliepeilstok eruit en laat dan de wagen weer zakken anders loopt niet alle olie eruit.

    Oude filter eraf (zit ongeveer een halve liter in) en schroef met de hand het nieuwe erop. Vervang gelijk de koperen pakkingkjes en smeer het rubber in met een kleine laag olie. Zorg ervoor dat je het filter niet te vast draait want daar krijg je gegarandeerd de volgende keer spijt van :wink: Ik draai `m handvast en geef `m dan nog een halve slag na met de sleutel.

    Volgens mij gaat er 4,5 liter in een 1.8T (incl. filter).

    Oh ja, uiteraard moet dit klusje op een vlakke vloer gebeuren ivm met vullen/peilen. Te veel olie in slecht voor je kat.
    Suc6.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5

    Standaard

    harstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg. gaat helemaal lukken nu.


  6. #6

    Standaard

    Graag gedaan
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7

    Standaard

    Check anders deze site maar even:

    5W30 of 5W40, afhankelijk van wel model/bouwjaar.

    http://www.kroon-oil.com/
    10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, TACHTIG

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •