Bij een importauto is Pon (is een naam en geen afkorting, dus niet met alleen hoofdletters) de leverancier niet, die is alleen de Nederlandse importeur en dat geldt dus niet voor naderhand particulier ingevoerde auto's.
Jaja, ik ben ook aan de beurt. Heel erg klote is dit. Ik heb het aan beide zeiden van de auto dat er roest aan het dak zit. Aan de ene kant ergr dan aan de andere kant. Ik heb meteen een mail gestuurd naar hoogenboom in rotterdam met uitleg van het probleem en de info in dit topic vermeld. Dus de naad die neit goed is. binnen een uur had ik een email terug dat ik langs moest komen bij hun schadebedrijf voor inspectie. ben er gelijk heen gegaan en ze stonden te kijken dat ik er zo snel was.
Degene die er over ging was net weg, maar er zijn foto's gemaakt en alle gegevens zijn genoteerd. morgen word ik erover terug gebeld.
Ik hoop zo dat het vergoed gaat worden. Mijn auto is nu 7 jaar en 4 maanden. Ik baal er ect van. Ze weten dat het een import auto is, maar PON is toch de leverancier en daar claimen ze de schade volgens mij toch? Dus maakt dan toch niet uit waar de auto vandaan komt.
Bij een importauto is Pon (is een naam en geen afkorting, dus niet met alleen hoofdletters) de leverancier niet, die is alleen de Nederlandse importeur en dat geldt dus niet voor naderhand particulier ingevoerde auto's.
Het zal door Audi AG betaald moeten worden, ik weet alleen niet welke weg er bewandeld moet worden. Lijkt me dat het land van herkomst (-waar de auto nieuw geleverd is) de meest logische plaats is.
Het zou me erg verbazen als Pon coulance geeft op werkzaamheden aan een auto die niet door hun geïmporteerd is en dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Nee is zeker logisch wat je zegt over Pon. Nu is me een beetje duidelijk hoe en wat. Als ze bij schadebedrijf hoogenboom nietmet een oplossing kom ga ik eens kijken watik doe, want ik zie dat velen het probleem hebben (zei die man daar zelf ook al) en daarbij is het wel vergoed. Daarbij vind ik het niet bepalend waar de audi vandaan komt. Audi is audi en dan is Pon misschien niet aansprakelijk, maar anders wel de hoofdimporter of de leverancier uit frankrijk. Want daar komt de auto oorspronkelijk vandaan.
Maar Tom, bedankt voor de info zover.
Zo mag de komende 3 dagen met een SEAT Ibi rijden whoeptiedoooooo
de mijne is nu weg (ook voor de roest aan dakrails) en zal geheel onder garantie gemaakt worden..
was een bekend probleempje bij de A3 de man achter de balie keek me aan of ik gek was en toe kwam die man die de foto's ging maken voor Pon en die vertelde me dat hij er dit jaar zeker 33 had laten maken....
schijnt dat het na ongeveer 6 tot 8 jaar naar boven komt...
de man die de foto's gemaakt had meldde wel meteen dat ie nog goed in de lak stond. (geen wonder had em net een Meg exenter beurt gegeven)
dus komende 3 dagen beetje geamputeerd en hopen dat het goed gedaan word (ivm kleurverschil)
GreetZz
Ik hoor deze week of het goed gaat komen. Ze bellen me terug. ik hoop zo dat ze het accepteren en dat ze dan de autodelen ehrspuiten.
Welke delen moeten eigenlijk gedaan worden in zo'n geval. Alleen de dakrails en dus automatisch de achterschermen, of ook het gehele dak. Dit omdat ze de roest moeten gaan behandelen.
Ik ben vandaag gebeld door audischade Hoogenboom en pon zegt dat de garantie op de auto verlopen is. Onzin natuurlijk aangezien deze garantie 10 jaar is.
Nu heb ik al een brief gestuurd naar Pon, dus ik wacht rustig af wat hun antwoor is op mijn mail. ik heb hierin gezet dat er gewoon 10 jaar garantie op zit en dat dit een veel voorkomend probleem is bij de a3/s3 en dat ik hoop dat ze met een passende oplossing komen.
hallo
ik heb een vraag ik heb me audi a3 afgelopen weekend gekocht en tot ondekking gekomen dat ook ik roest heb aan de dak rail ik gelijk naar de daelen toe (in venray) en ze hebben foto's gemaakt en word nu overlegt of dat binnen de garantie valt me audi is namelijk van jan. 1998 ik hoop dat het nog kan maaar ik hoor er hopelijk snel van
en wat denken jullie?
vald dat nog in de garantie of niet omdat de daeler zecht dat er maar 10 jaar garantie op zit in plaats van 12