Pagina 5 van 23 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 453

Onderwerp: Roest aan dakgoten

  1. #81
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Jaja, ik ben ook aan de beurt. Heel erg klote is dit. Ik heb het aan beide zeiden van de auto dat er roest aan het dak zit. Aan de ene kant ergr dan aan de andere kant. Ik heb meteen een mail gestuurd naar hoogenboom in rotterdam met uitleg van het probleem en de info in dit topic vermeld. Dus de naad die neit goed is. binnen een uur had ik een email terug dat ik langs moest komen bij hun schadebedrijf voor inspectie. ben er gelijk heen gegaan en ze stonden te kijken dat ik er zo snel was.

    Degene die er over ging was net weg, maar er zijn foto's gemaakt en alle gegevens zijn genoteerd. morgen word ik erover terug gebeld.

    Ik hoop zo dat het vergoed gaat worden. Mijn auto is nu 7 jaar en 4 maanden. Ik baal er ect van. Ze weten dat het een import auto is, maar PON is toch de leverancier en daar claimen ze de schade volgens mij toch? Dus maakt dan toch niet uit waar de auto vandaan komt.

  2. #82
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bij een importauto is Pon (is een naam en geen afkorting, dus niet met alleen hoofdletters) de leverancier niet, die is alleen de Nederlandse importeur en dat geldt dus niet voor naderhand particulier ingevoerde auto's.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #83
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    bij wie zou dan evt. de schade te verhalen zijn. Want het is onzin als alleen een auto uit Nl vergoed zou worden. Zijn allemaal origineel geleverde audi's dus hoe zit dat dan?

  4. #84
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het zal door Audi AG betaald moeten worden, ik weet alleen niet welke weg er bewandeld moet worden. Lijkt me dat het land van herkomst (-waar de auto nieuw geleverd is) de meest logische plaats is.

    Het zou me erg verbazen als Pon coulance geeft op werkzaamheden aan een auto die niet door hun geïmporteerd is en dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #85
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Nee is zeker logisch wat je zegt over Pon. Nu is me een beetje duidelijk hoe en wat. Als ze bij schadebedrijf hoogenboom nietmet een oplossing kom ga ik eens kijken watik doe, want ik zie dat velen het probleem hebben (zei die man daar zelf ook al) en daarbij is het wel vergoed. Daarbij vind ik het niet bepalend waar de audi vandaan komt. Audi is audi en dan is Pon misschien niet aansprakelijk, maar anders wel de hoofdimporter of de leverancier uit frankrijk. Want daar komt de auto oorspronkelijk vandaan.

    Maar Tom, bedankt voor de info zover.


  6. #86

    Standaard

    Ouch, das knap klote Paul!

    Laten we vooralsnog even van een goede afloop uitgaan, want Duitsland ligt niet om de hoek vauit het westen van NL. Echter als dit de enige remedie blijkt te zijn is de keuze snel gemaakt.

    Keep us posted...

  7. #87
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Er is een claim ingediend en binnen 2 weken krijg ik te horen of het geaccepteerd word. ik hoop het echt wel.

    Duurde het bij anderen hier ook 2 weken voordat ze uiteindelijk antwoord kregen?

  8. Ad
  9. #88
    JimQ2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    975
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard

    Zo mag de komende 3 dagen met een SEAT Ibi rijden whoeptiedoooooo

    de mijne is nu weg (ook voor de roest aan dakrails) en zal geheel onder garantie gemaakt worden..

    was een bekend probleempje bij de A3 de man achter de balie keek me aan of ik gek was en toe kwam die man die de foto's ging maken voor Pon en die vertelde me dat hij er dit jaar zeker 33 had laten maken....

    schijnt dat het na ongeveer 6 tot 8 jaar naar boven komt...

    de man die de foto's gemaakt had meldde wel meteen dat ie nog goed in de lak stond. (geen wonder had em net een Meg exenter beurt gegeven)

    dus komende 3 dagen beetje geamputeerd en hopen dat het goed gedaan word (ivm kleurverschil)

    GreetZz
    ....

  10. #89

    Standaard

    Ik heb ook bellen op me lak bij me dakrailsen. Bij Martin Schilder in Alkmaar geweest 2 weken geleden, foto's gemaakt en aanvraag ingediend bij pon. Net gebeld dat ik een afspraak kan maken bij de spuiter en dat het vergoed wordt. Joepie
    Ik hou jullie op de hoogte van de uitkomst.

  11. #90
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik hoor deze week of het goed gaat komen. Ze bellen me terug. ik hoop zo dat ze het accepteren en dat ze dan de autodelen ehrspuiten.

    Welke delen moeten eigenlijk gedaan worden in zo'n geval. Alleen de dakrails en dus automatisch de achterschermen, of ook het gehele dak. Dit omdat ze de roest moeten gaan behandelen.

  12. #91

    Standaard

    Balen zeg, ik hoop maar dat de mijne al aan de beurt geweest is. Op dit moment is er geen roest te bekennen. Naar de garantie kan ik fluiten als het zover komt.

  13. #92

    Standaard

    Bij mij hebben ze niet me hele dak gespoten alleen die rails
    1.8T | Wie laag wilt zijn moet omrijden!

  14. #93

    Standaard

    Daar ga ik morgen dus ff overbellen, om te horen wat ze nu pcies gaan spuiten. De belletjes zitten bij mij aan de buitenkant van de dakrailsen, dus niet op het dak zelf. Maar ik zal morgen (vandaag) wel hoor wat het plan is.

  15. #94
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben vandaag gebeld door audischade Hoogenboom en pon zegt dat de garantie op de auto verlopen is. Onzin natuurlijk aangezien deze garantie 10 jaar is.

    Nu heb ik al een brief gestuurd naar Pon, dus ik wacht rustig af wat hun antwoor is op mijn mail. ik heb hierin gezet dat er gewoon 10 jaar garantie op zit en dat dit een veel voorkomend probleem is bij de a3/s3 en dat ik hoop dat ze met een passende oplossing komen.

  16. #95
    Petervhoof's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    48
    Kudos
    0

    Standaard

    hallo

    ik heb een vraag ik heb me audi a3 afgelopen weekend gekocht en tot ondekking gekomen dat ook ik roest heb aan de dak rail ik gelijk naar de daelen toe (in venray) en ze hebben foto's gemaakt en word nu overlegt of dat binnen de garantie valt me audi is namelijk van jan. 1998 ik hoop dat het nog kan maaar ik hoor er hopelijk snel van

    en wat denken jullie?
    vald dat nog in de garantie of niet omdat de daeler zecht dat er maar 10 jaar garantie op zit in plaats van 12

  17. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petervhoof
    hallo

    ik heb een vraag ik heb me audi a3 afgelopen weekend gekocht en tot ondekking gekomen dat ook ik roest heb aan de dak rail ik gelijk naar de daelen toe (in venray) en ze hebben foto's gemaakt en word nu overlegt of dat binnen de garantie valt me audi is namelijk van jan. 1998 ik hoop dat het nog kan maaar ik hoor er hopelijk snel van

    en wat denken jullie?
    vald dat nog in de garantie of niet omdat de daeler zecht dat er maar 10 jaar garantie op zit in plaats van 12
    Ik had dit ook, als ik het wilde laten maken moest ik een eigen bijdragen van 350 exclusief BTW betalen

  18. #97
    Petervhoof's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    48
    Kudos
    0

    Standaard

    hallo leden

    ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn roest niet meer onder de garantie vald dus het dak laten repareren is dus voor mijn eigen rekening
    de auto is van 07-01-1998

    heeft er nog iemand nog tips hoe of wat ik kan doen

    mvg peter

  19. #98
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    je kunt bij je dealer vragen of zij nog iets kunnen doen voor je...ieders de helft ofzo..Je hebt nog wel garantie bij je dealer misschien of een goede band.

    Anders langs een schadeherstelbedrijf en het dak laten spuiten en tegen roest laten behandelen (de strips)
    Audi A2 1.4 aua

  20. #99
    Petervhoof's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    48
    Kudos
    0

    Standaard

    ik ben bij 1 schade bedrijf geweest en die vragen €1100 voor de roest weg te halen dak opnieuw spuiten en gedeeltelijk de zijkanten om uittespuiten

  21. #100

    Standaard

    Je hoeft niet het hele dak opnieuw te spuiten hoor !
    1.8T | Wie laag wilt zijn moet omrijden!

Pagina 5 van 23 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •