Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

  1. #1

    Standaard Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Omdat de Koppeling van de S3 het langzaam aan het begeven is ben ik opzoek naar een vervanger.

    Het lijk mij verstandig om gelijk een zwaardere te nemen omdat hij waarschijnlijk in de toekomst meer vermogen gaat krijgen.
    Wat is nu de grens van de orginele koppeling ? Hou deze het als er in de toekomst een iets grotere turbo op komt of is het gewoon verstandiger om voor een sportkoppeling te gaan.

    Ik heb al een beetje aan het rond kijken gegaan en kom eigelijk maar bij een merk uit SACHS

    Dit merk heeft twee Soorten koppelings kits voor de S3:
    Eentje met vliegwiel deze weegt 7,2 Kg en eentje zonder Vliegwiel.

    http://www.sachsperformance.com/EU/s...54kw/index.htm

    Zoon Lichter vliegwiel valt daar nog een beetje normaal mee te rijden of is dat niks voor straatgebruik ?

    Welken merken zijn er nog meer op de markt en wat raden jullie aan.
    Laatst gewijzigd door jor-D; 27-01-10 om 19:34.
    Audi S4 B5 (Daily)
    Audi 90 20V quattro (Track Day CAR)
    Audi 90 2.0 10v (Toermobiel)

  2. #2

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Een standaard koppeling gaat tot hier en niet verder, wij monteren deze Sachs altijd, 2 sets op voorraad! Vast vliegwiel nog nooit geprobeert bij de S3, kan het wel organiseren natuurlijk. Gebruikservaring heb ik nog niet, kan best zijn dat hij gaat rammelen....dat gebeurt soms bij 1MV waar een 2MV op hoort.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  3. #3

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
    Een standaard koppeling gaat tot hier en niet verder, wij monteren deze Sachs altijd, 2 sets op voorraad! Vast vliegwiel nog nooit geprobeert bij de S3, kan het wel organiseren natuurlijk. Gebruikservaring heb ik nog niet, kan best zijn dat hij gaat rammelen....dat gebeurt soms bij 1MV waar een 2MV op hoort.
    Bedankt voor de snelle reactie.

    Wat is het voordeel van een 1MV tegen over een 2MV (wat er nu op zit geloof ik) heeft dat zin op mijn setup ??
    Audi S4 B5 (Daily)
    Audi 90 20V quattro (Track Day CAR)
    Audi 90 2.0 10v (Toermobiel)

  4. #4
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jor-D Bekijk Berichten
    Omdat de Koppeling van de S3 het langzaam aan het begeven is ben ik opzoek naar een vervanger.

    Het lijk mij verstandig om gelijk een zwaardere te nemen omdat hij waarschijnlijk in de toekomst meer vermogen gaat krijgen.
    Wat is nu de grens van de orginele koppeling ? Hou deze het als er in de toekomst een iets grotere turbo op komt of is het gewoon verstandiger om voor een sportkoppeling te gaan.

    Ik heb al een beetje aan het rond kijken gegaan en kom eigelijk maar bij een merk uit SACHS

    Dit merk heeft twee Soorten koppelings kits voor de S3:
    Eentje met vliegwiel deze weegt 7,2 Kg en eentje zonder Vliegwiel.

    http://www.sachsperformance.com/EU/s...54kw/index.htm

    Zoon Lichter vliegwiel valt daar nog een beetje normaal mee te rijden of is dat niks voor straatgebruik ?

    Welken merken zijn er nog meer op de markt en wat raden jullie aan.
    Sachs biedt idd racekoppelingen aan, maar het merk voor een koppeling is LUK.
    LUK wordt in de racerij ook aardig beproefd.
    Heb ooit zelf in een Saxo een LUK gehad, en werkte prima.
    Maar mbt. Audi heb ik nog geen ervaring.

    Succes
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  5. #5
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    ik heb thuis een sachs koppeling en drukgroep liggen.
    Moet genoeg zijn voor de komende turbo upgrade.
    Je hebt van Sachs ook de sinter koppeling en die zijn voor zover ik heb gehoord zwaar voor dagelijks gebruik.


  6. #6

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Ik heb een beetje onderzoek gedaan op internet en kom tot de conclusie dat een vast vliegwiel in een 6-bak verre van comfortabel is. En niet is aan te raden Voor normaal straat gebruik. Dus ik ga voor de Sachs SRE Koppelings kit zonder vliegwiel.
    Audi S4 B5 (Daily)
    Audi 90 20V quattro (Track Day CAR)
    Audi 90 2.0 10v (Toermobiel)

  7. #7

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Zelf heb ik geen S3 met een zesbak, maar een "gewone" A3 1.8T met 5-bak en daar heb ik ca. 1 jaar geleden een nieuw vliegwiel van ca. 6,5kg (origineel bestemd voor de G60) en de drukgroep en koppeling van Sachs (origineel bestemd voor de VR6) op gemonteerd.
    Geen problemen mee gehad, rijdt perfect! Maar misschien dat de ervaringen met een 6-bak anders zijn.
    Laatst gewijzigd door Marcel0410; 30-01-10 om 18:38.
    There's no substitute for cubic inches!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Ik heb vorig jaar bij Pedro een Sachs performance kit laten monteren. Gaat tot max. 560 nm geloof ik. Verder geen lichter vliegwiel genomen. Was me iets wat aan de prijs...
    Koppelingspedaal is goed te bedienen. Als ik jou was zou ik de set die Pedro heeft liggen er in zetten. Ik ben er erg tevreden over. Al dat koppel kan ik nu wel weer kwijt.....;-)
    Koppel is toch wel lekker!

  10. #9

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulK Bekijk Berichten
    Je hebt van Sachs ook de sinter koppeling en die zijn voor zover ik heb gehoord zwaar voor dagelijks gebruik.
    Ik had een sinter van Sachs op mijn ibiza. Het is even wennen in het begin om er mee te rijden. Het is minder vergevingsgezind dan een standaard koppeling dus je hebt wel eens gemakkelijk dat je wat snokkend vertrekt vanuit stilstand. Maar als je het gewoon bent van ermee te rijden lukt dit wel zonder problemen.
    Maar als het niet nodig is zou ik geen sinter steken maar een geveerde organische (koperen).
    S3 8L BAM Nogaro blauw | Navi + | Bose SS | Forge 007p DV | Samco TIP | H&R monotube schroefset | R32 stabi's | Powerflex dogbone mount

  11. #10
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Ik zit met het zelfde probleem dat ik een nieuwe koppeling moet monteren,
    Ik kan er echter geen wijs uit, ik heb een 1.8T met 197pk. Mogelijk dat ik in de toekomst er nog meer uit ga persen, maar welke koppeling moet ik nu monteren zodat die in de toekomst mee kan? Maar nog wel geschikt is voor normaal straat gebruik en file rijden. Zou ik ook nog een vast vliegwiel moeten monteren of kan m'n huidige (standaard) vliegwiel gewoon blijven zitten?
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  12. #11

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboutermans Bekijk Berichten
    Ik zit met het zelfde probleem dat ik een nieuwe koppeling moet monteren,
    Ik kan er echter geen wijs uit, ik heb een 1.8T met 197pk. Mogelijk dat ik in de toekomst er nog meer uit ga persen, maar welke koppeling moet ik nu monteren zodat die in de toekomst mee kan? Maar nog wel geschikt is voor normaal straat gebruik en file rijden. Zou ik ook nog een vast vliegwiel moeten monteren of kan m'n huidige (standaard) vliegwiel gewoon blijven zitten?
    Ik ga voor een sport koppeling van Sachs die gaat tot 520 NM en dat is voorlopig genoeg. En een vast vliegwiel is bij een S3 (6 Bak) niet aan teraden voor straatgebruik.
    Audi S4 B5 (Daily)
    Audi 90 20V quattro (Track Day CAR)
    Audi 90 2.0 10v (Toermobiel)

  13. #12

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Enig idee van de totale kosten?
    Zou het niet interessant zijn om ook het 2m vliegwiel te vernieuwen aangezien die toch ook al aardig wat kilometers heeft.
    S3 8L BAM Nogaro blauw | Navi + | Bose SS | Forge 007p DV | Samco TIP | H&R monotube schroefset | R32 stabi's | Powerflex dogbone mount

  14. #13
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jor-D Bekijk Berichten
    Ik ga voor een sport koppeling van Sachs die gaat tot 520 NM en dat is voorlopig genoeg. En een vast vliegwiel is bij een S3 (6 Bak) niet aan teraden voor straatgebruik.
    Dan is dat voor mij geen optie ik moet 3 tot 4 keer per week 20 minuten file rijden. Dat doe ik liever niet met een sportkoppeling.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  15. #14
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Jor-D bedoelt dat het vleigwiel niet aan te raden is voor straatgebruik. Die koppeling is geen probleem zo ver ik weet.

  16. #15

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
    Enig idee van de totale kosten?
    Zou het niet interessant zijn om ook het 2m vliegwiel te vernieuwen aangezien die toch ook al aardig wat kilometers heeft.
    Dat is misschien nog niet zoon gek idee omdat die dingen het volgens mij wel eens begeven bij hogere vermogens.
    Zou er een betere/sport 2m vliegwiel zij die past in de S3 ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle.. Bekijk Berichten
    Jor-D bedoelt dat het vleigwiel niet aan te raden is voor straatgebruik. Die koppeling is geen probleem zo ver ik weet.
    Juist, Met een Normale Sportkoppeling schijn je het verschil amper te merken.
    Audi S4 B5 (Daily)
    Audi 90 20V quattro (Track Day CAR)
    Audi 90 2.0 10v (Toermobiel)

  17. #16
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Dus alleen de koppelingsplaat vervangen zou in mijn geval genoeg zijn...
    En dan een sport/race koppeling of zou de originele koppeling sterk genoeg zijn?
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

  18. #17

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Opzich is de gewone orginele koppeling al sterk zat voor een gechipte 1.8T of gechipte S3.
    Uiteraard gaan de jaartjes en slijtage al wat tellen op een nog orginele nooit vervangen koppeling, maar plaats je er weer een kun je weer tijden rijden, of je moet echt absurd veel vermogen hebben dan is een sportkoppeling zeker aan te raden.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  19. #18

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Wij monteren een Sachs-set met organische sportkoppeling en 1MV van 7.5 kg voor 1750,- all-in. Dan kun je tyot 500Nm, heb je het comfort van een nagenoeg standaard koppeling (iets zwaarder) en een sneller oppakkende motor(door lichter 1MV) en geen 2MV met eventuele problemen.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  20. #19

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
    Wij monteren een Sachs-set met organische sportkoppeling en 1MV van 7.5 kg voor 1750,- all-in. Dan kun je tyot 500Nm, heb je het comfort van een nagenoeg standaard koppeling (iets zwaarder) en een sneller oppakkende motor(door lichter 1MV) en geen 2MV met eventuele problemen.
    Ik had gehoordt dat een 1MV in combinatie met een 6 bak verre van comfortabel is, klopt dat dan niet ?
    Audi S4 B5 (Daily)
    Audi 90 20V quattro (Track Day CAR)
    Audi 90 2.0 10v (Toermobiel)

  21. #20

    Standaard Re: Welke (sport)Koppeling in mijn S3

    Dat gaat meer op voor de 6-bak i.c.m. de TDI. Dit valt reuze mee.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •