Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 126

Onderwerp: "Boost Pressure Test"

  1. #61
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb zelf de test van het weekend nog maar eens gedaan om te kijken of bij mij ook de oliepijlstok, oliedop, & pcv willen lekken.

    Resultaat is dat ik de oliedop eraf kan halen zonder drukverlies, de pcv niet lekt, en als ik de oliepijlstok eruit haal er een heel klein beetje lucht uitkomt, maar niet gelijk de druk kwijtraak.

    Blijkbaar moet er bij jullie motoren toch ergens iets zitten wat niet klopt.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  2. #62
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Cool dat je het even getest heb! Je zou dus zeggen dat er iets niet goed zit bij ons.
    Maar als ik naar onderstaand paatje kijk kan die druk alleen maar komen via het inlaatspruitstuk, de carterontluchting doppen we af. Tussen de inlaatbuis (achter LMM) en inplaatspuitstuk gaan toch niet meer leidingen naar het blok? Volgens mij had ik het ook als ik het inlaasspruitstuk afdopte, daardoor begrijp ik niet meer waar de druk in het blok vandaan komt. Maar dat zou ik nog eens moeten testen.

    Zijn er in het inlaat traject nog meer leiding die naar het blok lopen dan carterontluchting? Die van het inlaatspruitstuk naar de n249 hebben we ook nog..


  3. #63
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik krijg de afbeelding niet geopend. Ik kan zien dat hij van VWVortex komt, dus mss een andere link maken.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  4. #64
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    vaag, bij mij ook niet maar na een refresh wel. anders is dit de link:
    http://forums.vwvortex.com/zerofile/...rbo18hoses.jpg

    4e plaatje uit dit topic: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2666114

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb er trouwens nooit bij vermeld dat ik de standaard DV vervangen heb door een Forge Splitter met een "Relocation kit" (tussen intercooler en gasklephuis). Weet niet of dit iets uitmaakt, maar ik dacht ik meld het maar even voor de zekerheid.

    -edit: was al te zien op de foto in 1 van de eerste posts zie ik nu..
    Laatst gewijzigd door Kil; 08-12-09 om 00:26.


  6. #66
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    Ik heb er trouwens nooit bij vermeld dat ik de standaard DV vervangen heb door een Forge Splitter met een "Relocation kit" (tussen intercooler en gasklephuis). Weet niet of dit iets uitmaakt, maar ik dacht ik meld het maar even voor de zekerheid.

    -edit: was al te zien op de foto in 1 van de eerste posts zie ik nu..
    Dat zou niks uit mogen maken. Ik heb er zelfs 2 gemonteerd. De FMCL007P als DV op de normale plaats, & de FMDV004 als BOV op een aansluiting bij het gasklep huis.

    @stigissimo - er is zover ik weet tussen inlaat & gasklephuis geen aansluiting op het blok. Misschien dat er wat lucht ontsnapt langs het asje van de turbo, maar dat lijkt me echt hoogst onwaarschijnlijk. De N249 stuurt de DV aan dus die kan het van zichzelf niet zijn. Het lijkt er sterk op dat er ergens in een slang een terugslag klepje (one way valve) niet functioneert. Maar welke???

    Misschien handig om via via een uitdraai te krijgen uit Elsawin met het complete slangen systeem erop.
    Laatst gewijzigd door SweeperTT; 08-12-09 om 17:24.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  7. #67
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    jep gevonden:


    Dat zou dus kunnen via;
    slang/klep 24
    slang carterontluchting naar inlaatspruitstuk
    slang N249 inlaatspruitstuk
    slang vanaf de rembekrachtiger -- uh dat kan niet, zit niet in het inlaat traject..
    slang van de carterretour naar inlaat - maar die dop je af/los
    slang vanaf de sec luchtpomp? combiklep nr 13?

    Lucht langs de turbo as heb ik ook over zitten denken maar dan zou de druk toch door de uitlaat moeten ontsnappen? Hoewel, ik heb hem een keer afgedopt op de buis die weer terug komt van de turbo, toen had ik het ook.... Toch mogelijk?
    Laatst gewijzigd door stigissimo; 08-12-09 om 19:36.

  8. Ad
  9. #68
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Uhh...ik zie zo snel niet wat wat is op dit plaatje. Kan het niet direct vergelijken met mijn blok. Dit is de 210-225pk versie. Het is wel zo'n klepje dat ik bedoel. Ik meen dat er een 6 tal van in het systeem zitten.

    Ik gok op nr. 19 of 20

    Met de tekening ernaast in de wagen zoeken werkt het makkelijkst denk ik.
    Laatst gewijzigd door SweeperTT; 08-12-09 om 20:13.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  10. #69
    stigissimo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    342
    Kudos
    3
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SweeperTT Bekijk Berichten
    Dit is de 210-225pk versie.
    Ja die heb ik
    Wat een zooi van slangetjes he, zie op de amerikanse formums veel 1.8t autos waar ze het hele secundaire luchtsysteem er uit slopen.

    Idd de tekening er maar bij en alles checken.. Jammer dat sommige slangen onder het inlaatspruitstuk zo slecht zijn te bereiken...

  11. #70
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Op het Seat forum zijn daar ook een aantal topics over geschreven.
    Bijv. N249 bypass of N249 & N112 Mod.
    Bij die laatste wordt het sec.luchtsysteem met slangen verwijdert. Zover ben ik niet gegaan, ik heb alleen de N249 Bypass uitgevoerd. Die is simpel & het werkt.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Ik kom nog even terug op dat bov/dv verhaal. Bij mij begint die forge splitter wel te 'blazen' als ik het systeem op druk wil brengen, ik moet dan dat afblaas-gat dichtmaken met het dichte dopje wat je daar op kan zetten. Klopt dit wel?

  13. #72
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    Ik kom nog even terug op dat bov/dv verhaal. Bij mij begint die forge splitter wel te 'blazen' als ik het systeem op druk wil brengen, ik moet dan dat afblaas-gat dichtmaken met het dichte dopje wat je daar op kan zetten. Klopt dit wel?
    Ja die moet je even dichtmaken. Bij welke druk begint deze te blazen?

    De max. druk die de turbo standaard (kort) levert is 1.5bar dus moet de DV of BOV niet van zichzelf open kunnen gaan bij minder druk. Ik denk dat je de veer moet aanpassen. Voor onze wagens is het min. de blauwe veer.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    bij de splitter kan je de bovenkant draaien waarbij hij zwaarder of minder zwaar gaat, Forge geeft aan dat bij een standaard 1.8 150pk "16 clicks" de goede stand is, daar staat hij nu dan ook op. Bij 0.7 bar (ongeveer) begint hij al een klein beetje open te gaan als ik de druktest doe.

  15. #74
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    bij de splitter kan je de bovenkant draaien waarbij hij zwaarder of minder zwaar gaat, Forge geeft aan dat bij een standaard 1.8 150pk "16 clicks" de goede stand is, daar staat hij nu dan ook op. Bij 0.7 bar (ongeveer) begint hij al een klein beetje open te gaan als ik de druktest doe.
    Even achterhalen wat de K03 turbo voor jouw wagen max. doet, (ik meen 1.2-1.4 bar) en daar de DV op aanpassen.
    Verder zou het zo moeten zijn dat de vacuüm slang op de DV (waar dezelfde druk op moet staan tijdens de test) de klep dicht moet houden.

    Ik heb in de A4 van mijn ouders (ook 1.8T 150pk) mijn oude FMDV006 gemonteerd met blauwe veer. (zie Forge Valve Springs )
    23-30psi (= 1.58-2.06 bar) De 30psi heeft de veer als de 3 plaatjes er ook in zitten. Alleen de veer is dus die 1.58 bar.
    Dit functioneert prima, blaast goed af, reageert goed op het gas, en geen shutter van de turbo.

    Ik denk dat jouw Splitter dus wat laag afgesteld staat. Heb je al eens de N249 bypass uitgevoerd, dan reageert je Splitter nog wat feller, met een betere gaspedaal respons tot gevolg.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  16. #75

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt voor je reactie, de n249 bypass had ik over gelezen ja, maar was nog niet helemaal duidelijk. Ik zal me er even wat meer in gaan verdiepen en het dan ook proberen. Voor nu zal ik die splitter wat meer clicks geven om te testen.

  17. #76
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie, de n249 bypass had ik over gelezen ja, maar was nog niet helemaal duidelijk. Ik zal me er even wat meer in gaan verdiepen en het dan ook proberen. Voor nu zal ik die splitter wat meer clicks geven om te testen.
    De meeste topic's (die ik gevonden heb) die over de bypass gaan zijn nodeloos ingewikkeld. Het is eigenlijk heel simpel.

    1. je haalt de vacuüm slang van de DV & dopt deze af. (passend boutje indraaien met een tyrap)
    2. je neemt een nieuwe vacuüm slang (benzine slang 6mm voldoet prima) & een T-stuk slangkoppeling.
    3. je zoekt een slang op die rechtstreeks aangesloten zit op het inlaatspruitstuk & haalt deze los of snijdt hem door. NIET die van de BDR gebruiken.
    4. plaats het T-stuk ertussen met de slangen, en zet deze goed vast.
    5. plaats het andere eind op de DV, et voila de bypass is voltooid.

    belangrijkste reden om dit te doen is:
    - betere pedaal respons.
    - de N249 kan niet meer tijdens boost de DV onnodig opengooien (& dus afblazen) met behulp v/h vacuüm potje.

    Als de boost echt teveel te lang zou worden, wordt de wastegate wel opengegooid. Je motor kan je met deze mod. niet in de prak rijden. Het tijdens boost opengaan van de DV kan nogal een stotterende motor geven, en dat rijdt niet prettig. Je merkt dit het beste als de wagen getuned is.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Bij mij is de originele DV weg, en zit alleen de Splitter er nog, de vacuumslang die hier op zit loopt rechtstreeks naar de inlaat (1cm naast de BDR slang). zit het dan niet al op dezelfde manier? (sorry als ik nu heel erg dom doe)

    Edit: Ik vind via google dat de hele n249-bypass niet van toepassing is op een AGU motor, klopt dat?
    Laatst gewijzigd door Kil; 09-12-09 om 21:39.

  19. #78
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Het lijkt erop dat het bij jouw dan al goed zit. Of dit met het AGU blok te maken heeft weet ik niet.
    Er zijn 2 of 3 blok types waar geen sec. luchtpomp (N112) & vacuüm reservoir aanwezig is, en dus ook geen N249. Die blokken zouden standaard deze oplossing horen te hebben. Dit zijn vooral de oudere types.

    Al deze foefjes zijn aangebracht uit milieu oogpunt. Het zou schoner moeten rijden.
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Heb even verder gezocht, en het is inderdaad niet van toepassing op een AGU blok.
    Ik heb vandaag nog even lopen testen/proberen, en ik weet niet hoe ik het vorige keer niet heb kunnen zien, maar dit is hoe het gedeelte rond de injectors er uit ziet:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  21. #80
    SweeperTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Het ziet er naar uit dat daar wel eens wat verbrandingsgassen langs zijn gekomen die volgens mij je uitlaat uit horen te gaan.
    Zou dus ook de lekkage kunnen zijn die je hebt met de test.

    Maar eens demonteren, schoonmaken, nieuwe rubbertjes, e.d. proberen.

    Ik heb HIER nog 4 goede injectoren te koop staan mss. iets voor jouw?
    TT mk1 1.8T q | A4 Avant 2.8V6 Q

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •