Bobine waarschijnlijk, zo te horen liep hij op 2 cylinders, deze motor heeft 2 bobines voor 4-cylinders.....
Beste forumleden,
Ik heb een audi a3 1.8 5v (geen turbo)van bj 96 195.000 km.
Ik heb deze auto pas 6 maanden. De eerste 3 maanden heerlijk gereden, maar nu de laatste 3 maanden houdt mijn auto iedere keer in...als je bij de verkeerslichten staat begint ie te trillen/schudden ( ben weze kijken onder de motorkap en zag dat me motor best hard heen en weer ging ) wou verder rijden maar lukte niet echt..gaspedaal tot het eind in getrapt maar kom bijna niet vooruit en motor klinkt as een tractor..na paar sec alles weer normaal en rijdt perfect en kan je gewoon doorrijden echt heel erg vreemd...dit doet ie af en toe is verschillend paar dagen/weken niet en opeens een week achter elkaar. Ook als je lekker aan het rijden bent trekt me auto terug alsof ie niet verder wilt en trekt weer hard naar voren.
Eeen keer op de snelweg reed ik 100km per uur en trok ie terug wardoor ik niet harder kon dan 80 Ik bleef mijn gaspedaal tot het eind intrappen maar niks hielp..na een paar sec schoot mijn auto naar voren en reed ie eer normaal helemaal perfect naar het eindbestemming.
Ik heb me auto al 10 keer uitgelezen en er komt niks uit. Heb al het 1 en ander vervangen..tips van familie en vrienden maar is nog steeds hetzelfde...
Vervange heb ik nu...Een nieuwe gasklephuis 400,- , Nieuwe bougies + bougie kabels 100,- dit allemaal bij de dealer wittebrug laten doen.
Mijn auto wegdoen is geen optie heeft mij al veel geld gekost.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen ben een dame die niet veel van deze dingen weet.
Alvast bedankt,
Een audi liefhebber
Bobine waarschijnlijk, zo te horen liep hij op 2 cylinders, deze motor heeft 2 bobines voor 4-cylinders.....
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
zou ik ook zeggen...
Heb je hem al laten uitlezen? Wat waren de fouten?
Dat weet Wittebrug wel, ik gok 150,- ?
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Wel meegemaakt, maar kan het op afstand nooit zeker zeggen, wittebrug heeft er naar gekeken een aantal keer, is dealer en weet het blijkbaar ook niet zeker
Als je zekerheid wilt moet hij het euvel hebben, dan direct meten en het defecte onderdeel vervangen. als je wilt testen moet je er 1 lenen van iemand, je kunt er goed bij.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ik denk dat ik het maar ga proberen 1 van de sloop of lenen ergens...trouwens kan het zijn dat er ergens valse lucht binnen komt...Heb dit gehord van een persoon die bij een garage werkt maar hij vraagt meer dan 500 euro om te kijken en maken?
Dus heb ik het niet gedaan ...maar nu zit het in me hoofd dat er ergens valse lucht binnen komt en dat ie zo doet..
Alvast bedankt,
Precies, bij af en toe problemen, neig ik vrij snel naar elektronica. Daar de bobijnen toch echt een zwak punt zijn, zou ik daar beginnen. Na het checken van de stekkers en draden.
Mijne doet het zelfde (8L 1.6 van mijn vrouw), maar ik krijg wel fouten bij uitlezen. wijst op lmm, echter als ik die vervang, blijft ht probleem, en het is alleen met nat weer. Bij vorst nergens last van, als het dooit begint het weer. Dus ik ga de bobijnen vervangen, en weer eens kijken.
succes!
hij staat nu bij de garagist, ik hoop dit w.e. meer te weten....
Kan ook het gaskleppenhuis zijn bij mij, dat is nog niet vervangen. Gaan ze eerst bekijken, en reinigen.. Ik zal de uitkomst posten.
In ieder geval, normaal juist bij nat weer last, gisteren in de stromende regen daar heen, niets aan de hand :/ . we zien dus wel..
Uitkomst bekend, gaskleppenhuis was ongelofeloos smerig... Schongemaakt, en alle storingen blijven weg....
Nu de ICE er nog in, dan haal ik hem na de vakantie weer op... Ben benieuwd...
Hoest bij jou?
Exact hetzelfde gehad, (heb ook precies dezelfde auto, zelfde bouwjaar)
Bij mij was het een klein scheurtje in de bougiekabel, kijk even goed of ie op het blok vonkt (laat iemand anders even gas geven en niet je handen op het blok!)
Wat bij mij ook erg veel problemen gaf was een kapotte luchtmassameter, haal het stekkertje er even af als de motor loopt, en kijk of er veel gebeurt, gebeurt er weinig, dan is die waarschijnlijk stuk.
Nou, het was helemaal weg, maar een keer goed door trekken in de toeren, n ja hoor... PAF... weer lampje...
Gaskleppenhuis is gereinigd, en hij loopt super mooi, maar toch dat lampje.. Weer uitlezen dus...
Monteur zei dat het ook zou kunnen komen door slechte timing, het is nml. begonnen na de vervanging van de riemen en spanrol....
To be continued dus... Ice moet maar even wachten..