Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 45

Onderwerp: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

  1. #1

    Standaard Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Het raam aan de bestuurderszijde van mijn Audi A3 gaat plotseling niet meer helemaal omhoog. Hij gaat halverwege weer naar beneden. Soms gaat hij bijna helemaal dicht en dan gaat hij ineens weer naar beneden. Gelukkig ging hij ineens helemaal dicht. (na ongeveer een half uur proberen ). Het raam maakt tijdens het op en neer gaan een krakend (schurend) geluid! Daarna heb ik hem maar niet meer gebruikt. Ik wil de deur in het weekend demonteren , iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik had zelf het idee dat er misschien ergens iets tussen zit?!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Dat is een bekend probleem met de "meenemers" van het raam, dat zijn plastic glijdertjes die op de geleiders zitten, welke het staaldraad waar het raam mee op en neer gaat aan een nokje meenemen. Bij de oudere "meenemers" breekt uiteindelijk het gedeelte af, waar het nokje van het staaldraad in geklemd zit. Deze kan je los bestellen bij de dealer en vervangen. Als je toevallig in de buurt woont (amsterdam / purmerend) heb ik er nog wel 2 liggen.
    Anders is het artikelnr 4B0 837 463 B

    Ze zien er zo uit ter verduidelijking:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door tom; 18-03-10 om 15:47.

  3. #3

    Standaard Re: Probleem met elektrisch raam

    ik heb ze erin vast gelijmd, vervangen van de blokjes is natuurlijk nog 10x beter

    alleen volgens de dealer hier niet los te bestellen... fijn dat ze er zoveel verstand van hebben
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    Dat is een bekend probleem met de "meenemers" van het raam, dat zijn plastic glijdertjes die op de geleiders zitten, welke het staaldraad waar het raam mee op en neer gaat aan een nokje meenemen. Bij de oudere "meenemers" breekt uiteindelijk het gedeelte af, waar het nokje van het staaldraad in geklemd zit. Deze kan je los bestellen bij de dealer en vervangen. Als je toevallig in de buurt woont (amsterdam / purmerend) heb ik er nog wel 2 liggen.
    Anders is het artikelnr 4B0 837 463 B
    Ik woon in Zoetermeer dus ik haal ze wel bij een dealer in de buurt. Bedankt voor je informatie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kil Bekijk Berichten
    Ze zien er zo uit ter verduidelijking:
    Helemaal super, kan niet duidelijker. Hartstikke bedankt!
    Laatst gewijzigd door tom; 18-03-10 om 15:47.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Oh dat is een eindje uit de buurt inderdaad Succes!


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Kan zijn dat de dealer ze niet los wil leveren. Er zijn meerdere aftermarket leveranciers die ze voor een klein bedrag kunnen leveren, zo niet via de dealer dan wel via een automaterialenzaak.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Toch wel vreemd, dat er zoveel onderscheid is tussen eigenlijk dezelfde dealers (alleen andere locaties).

  8. Ad
  9. #8
    QUATTRO20VER's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Heb ze gewoon gehaald bij Van der Velden kosten iets meer dan €3.50 per stuk.
    Audi A4 2.8 Quattro '99

    Ex:
    A3 TDI '00 Ambition
    80 2.0 Avant '94
    90 2.3 20V Quattro '89

  10. #9

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Daar ben ik weer!Helaas nog niet gelukt! Ik heb de geleiders kunnen krijgen, bij Audi , Wittebrug , wassenaar. Inderdaad een prikkie.(7 Euro) Ik dacht ik ga ze even vervangen maar blijkt dat ik de hele deur moet demonteren om er bij te kunnen.(klopt dat?) Ben er niet aan begonnen omdat ik (een paar uur uitgetrokken had) en twijfel of ik de goede geleiders heb. (zitten groenen in (met blauw plaatje erachter) en ik heb de rosekleurige. Bij verdere inspectie bleek ook dat de kabel aan de kant waar hij ook het schurende geluid maakt helemaal gerafeld is!Moet er misschien een nieuwe kabel in? Graag advies? Eventueel over de beste manier om de deur te demonteren.

  11. #10

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Ik denk dat ik nu het hele raammechanisme moet vervangen. Kabel alleen zal wel niet gaan? Er lag ook niks onder in mijn deur! Geen stukje plastic van geleider! Als iemand nog tips heeft voor de beste en snelste manier voor het demonteren van het frame dan graag! BVD!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    De groene plaatjes zijn andere, dat is waar je raam in geklemd zit. En als de blauwe er niet hetzelfde uit zien als die roze, dan is je raammechanisme misschien al een keer vervangen. Volgens mij zijn de originele wit.
    Bij mij was dit bij mijn rechter deur ook het geval, de kabel was helemaal gerafeld, en deze heb ik toen meerdere keren helemaal uit elkaar gehad om het weer goed te krijgen, maar dat is toen ook niet gelukt. Ik heb toen een tijd gezocht naar een losse kabel maar deze heb ik nergens kunnen vinden, dus uiteindelijk het raammechanisme vervangen. (Met 4 bouten van de deur los halen, daarna de popnagels uitboren en het nieuwe mechanisme er aan vast zetten) Is niet zo heel veel werk, maar je moet er wel even de tijd voor nemen inderdaad. Ik kwam op ebay laatst wel een "repair-set" tegen voor electrische ramen, incl het wieltje waar de motor in steekt, en de kabel. Ik zou het even navragen bij de dealer, misschien dat het tegenwoordig wel los te krijgen is.

  13. #12

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Bedankt weer voor de info. Het wordt me elke keer weer iets duidelijker. Ik vraag me nou toch af of ik het hele mechanisme moet vervangen. Zit er een metalen verbindingsblokje tussen de kabel welke in de sparing van de geleider past? Want dan is alleen de kabel daaronder iets gerafeld en dat heb ik af kunnen knippen. Het lijkt me dat dat dan verder geen kwaad kan. Het was een enkele streng van de kabel!Dan is waarschijnlijk toch gewoon de geleider kapot en hangt het stukje plastic er waarschijnlijk een beetje bij! Is het schurende geluid normaal bij het afbreken van het nokje van de geleider?De ellende is dat ik goed voorbereid moet zijn want ik heb geen garage en kan de auto niet op straat laten staan als ik uiteindelijk toch een raammechanisme nodig heb!En een paar keer uit elkaar halen heb ik ook niet zoveel zin in!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Het schurende geluid komt waarschijnlijk doordat de kabel dus gedeeltelijk gerafeld was.
    Als je met de 4 bouten het raammechanisme incl. frame van je deur af haalt, kan je heel simpel die 2 plastic geleiders vervangen.
    Je kan ook voor je begint makkelijk zien of het nokje er nog goed in ziet of niet, dan weet je meteen zeker of je ze moet vervangen of niet. Je kan ook gewoon je deurpaneel er af halen, en met je hand er tussen de kabel pakken naast de plastic geleider, en als je deze van de geleider af kan bewegen, zit het er dus niet goed meer in op dat punt en is waarschijnlijk die geleider gewoon gebroken.

    Het is opzich een hele kleine moeite om dat raammechanisme incl frame er af te halen, dus stél je haalt het er af, en het blijkt toch erger te zijn en je wel een raammechnisme nodig hebt, zet je met 4 bouten het hele zooitje weer terug aan je deur..

  15. #14

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Bedankt weer, dat ga ik dan eerst maar eens bekijken voordat ik een nieuw raammechanisme bestel. Ik laat nog wel weten wat het uiteindelijk was!

  16. #15

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    teken die stelstukjes wel even goed af, heb toch weer even lopen pielen om de deur goed te krijgen
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Ik ook! goed punt inderdaad, helemaal vergeten te zeggen.
    Ik zou voordat je ze los haalt even een foto maken, als je ze nog niet los hebt gehad. En als je wil dan meteen even posten zodat ik mijne ook meteen weer kan afstellen zoals ze horen :P

  18. #17

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    hahaha, ik heb het gedaan door de stelplaatjes los boutje erin te zetten en dan deur dicht op ze plek duwen en dan de bouten vast draaien
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    He, dat ga ik vandeweek ook even proberen :P

  20. #19

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    Het was droog vandaag! Deur gedemonteerd, bleken de geleiders allebei nog perfect te zijn. Ik heb ze wel vervangen voor de nieuwe sterkere geleiders en een enkele streng rafel verwijderd van de kabel. Alles weer in elkaar en het raam ging weer naar boven maar blijft 2 cm voordat hij dicht is weer staan.Je hebt het idee dat de kabel te strak komt te staan! Ook weer onder krakend geluid. Het geluid komt van de katrol van het raammechanisme. Ik denk dat het daar niet helemaal lekker zit. Ik heb nu maar een nieuw mechanisme besteld. Kan ik deze gewoon met boutjes ipv popnagels vastzetten?

  21. #20

    Standaard Re: Elektrisch raam gaat halverwege weer omlaag

    kan denk ik wel ja als je maar zorgt dat ze niet te ver uitsteken en niet het raam kunnen raken met naar boven en naar beneden
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •