Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Diverter valves en Dump valves

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Diverter valves en Dump valves

    Ze komen in meerdere topics voorbij en officieel moeten we in een 1.8t'tje uiteraard een Diverter valve hebben, maar!,
    Ik zie nu steeds vaker, waaronder ook bij Forge, Dump valves waarbij wordt aangegeven dat ze ook geschikt zijn voor auto's met een LMM. Er word alleen niet gegarandeerd dat het bij elke auto zonder problemen gaat werken.
    Ik kwam onder anderen ook de HKS SSQV tegen, waarbij ook word aangegeven dat deze bij een auto met LMM gebruikt kan worden.
    Mijn vraag is nu uiteraard, zijn er hier mensen met ervaring wat betreft een 100% atmosferische dumpvalve op hun auto? Een antwoord van de kenners onder ons zonder ervaring op hun eigen auto is natuurlijk ook goed. Dan gaat het mij vooral om of het slecht is voor de motor, en hoe het zit met eventuele vermogen verlies.
    Laten we AUB niet in discussie gaan of het nou wel of niet bij een bepaalde auto past en dat een Audi geen Subaru is etc etc.
    Ik heb nu zelf een Forge Splitter maar we zullen het er allemaal over eens kunnen zijn dat áls je van het afblaas geluid houd, een HKS SSQV bijv. beter klinkt dan een Forge Splitter, welke meer het idee geeft van een cola fles die open gedraaid word wanneer ik mijn gas los laat.

  2. #2
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Diverter valves en Dump valves

    Ik heb er geen ervaring mee, maar het is niet slim om de lucht naar buiten te blazen voor het geluidje terwijl de auto de lucht nodig heeft om het een en ander te regelen. Hierdoor krijg je dus foutcodes, maar welke en/of het schadelijk is voor de motor weet ik niet. Het zal niet voor niks zo zijn gemaakt.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Diverter valves en Dump valves

    Dát bedoel ik dus juist. Sommige fabrikanten geven aan dat er geen foutcodes komen. Ze garanderen het niet, maar ze geven aan dat het over het algemeen goed gaat zonder foutcodes. Als er geen foutcodes komen, dan heeft de motor het dus ook niet nodig om het een en ander te regelen, tenzij er ook iets schadelijks is, wat niet naar voren komt als foutcode.. Dit wil ik dus weten.
    "Het zal niet voor niks zo zijn gemaakt" ben ik het niet helemaal mee eens, we passen hier met z'n alle van alles aan..

  4. #4
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Diverter valves en Dump valves

    Ik zou zeggen probeer het uit, wat ik lees is dat als je een dumpvalve gaat gebruiken dat je foutcodes gaat krijgen. Daarom is de Split-R ook ontwikkeld om toch iets wat geluid te hebben maar geen foutcodes. Anders zou Forge hem nooit gemaakt hebben, alleen speciaal voor die 30% lucht die hij afblaast.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •