Dit staat op Gerritspeek.nl. Misschien heb je hier wat aan.
foutcode: 01262
nl Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75)
du Magnetventil für Ladedruckbegrenzung (N75)
en Boost Pressure Control Valve (N75)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Problemen met de laaddruk, misschien met de N75 of de turbo.
--------------------------------------------------------------------------------
Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75): nl: kortsluiting naar massa / draadbreuk
du: Kurzschluss nach Masse / Unterbrechung
en: Short to Ground / Open
Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Turbodruk te hoog
Noodloop.
Mogelijke oorzaken:
Zekering(en) defect
Het magneetventiel voor de laaddruk-begrenzing (N75) is kapot
Kortsluiting naar plus in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
Kortsluiting naar min in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
Mogelijke oplossingen:
Check (doormeten!) / vervang zekeringen
Controleer de N75 en al zijn bedradingen
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.
Extra info:
Komt vaak voor in combinatie met foutcode 00544
--------------------------------------------------------------------------------
Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75): nl: kortsluiting naar plus
du: Kurzschluss nach Plus
en: Short to B+
Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Turbodruk te laag
Mogelijke oorzaken:
Het magneetventiel voor de laaddruk-begrenzing (N75) is kapot
Kortsluiting naar plus in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
Kortsluiting naar min in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
Zekering doorgebrand
Mogelijke oplossingen:
Check zekeringen
Controleer/vervang de N75 en al zijn bedradingen
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.
--------------------------------------------------------------------------------
Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75): nl:
du:
en: output open
Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Turbodruk te laag
Mogelijke oorzaken:
Het magneetventiel voor de laaddruk-begrenzing (N75) is kapot
Kortsluiting naar plus in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
Kortsluiting naar min in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
Zekering doorgebrand
Mogelijke oplossingen:
Check zekeringen
Controleer/vervang de N75 en al zijn bedradingen
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.
Kijk eens hier voor een praktijkervaring.