Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Audi a3 1.8T geen vermogen meer

  1. #1
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Audi a3 1.8T geen vermogen meer

    ik heb sinds zondag dat me auto geen vermogen meer heeft.

    heb echt het idee dat ik auto zonder turbo rijd op het moment, vanmorgen dus even laten uitlezen en daar komt het volgende uit.[/FONT]

    00575 inlaatspruitstukdruk onderschreden
    01262 magneetklep laaddrukbegrenzing


    wat doet de auto.


    Als ik gas geeft trekt hij op maar is hij niet meer zo fel als ik gewent ben. het lijkt dus wel of ik een auto zonder turbo rijd zo voelt het.
    maar ik heb geen olie verbruik en de auto rookt ook niet heel erg dus de turbo lijkt mij verder in orden.




    Ik heb de lucht massa meter al los gekoppelt en dan stukje gereden maar dan is er helemaal geen land mee te bezeilen.

    Dan geef je gas en zakt hij bij 3000 rpm helemaal in en dan komt hij niet meer vooruit.


    wat is jullie advies ?



    ( ja heb de zoekfuntie gebruikt en ook al het een en ander van opgestoken)
    Laatst gewijzigd door tom; 25-01-11 om 18:45.
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver

  2. #2

    Standaard Re: Audi a3 1.8T geen vermogen meer

    Dit staat op Gerritspeek.nl. Misschien heb je hier wat aan.

    foutcode: 01262
    nl Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75)
    du Magnetventil für Ladedruckbegrenzung (N75)
    en Boost Pressure Control Valve (N75)
    Extra info bij de foutcodes. Intermittent


    Problemen met de laaddruk, misschien met de N75 of de turbo.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75): nl: kortsluiting naar massa / draadbreuk
    du: Kurzschluss nach Masse / Unterbrechung
    en: Short to Ground / Open

    Mogelijke verschijnselen:
    Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
    Turbodruk te hoog
    Noodloop.

    Mogelijke oorzaken:
    Zekering(en) defect
    Het magneetventiel voor de laaddruk-begrenzing (N75) is kapot
    Kortsluiting naar plus in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
    Kortsluiting naar min in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)

    Mogelijke oplossingen:
    Check (doormeten!) / vervang zekeringen
    Controleer de N75 en al zijn bedradingen
    Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.

    Extra info:
    Komt vaak voor in combinatie met foutcode 00544




    --------------------------------------------------------------------------------

    Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75): nl: kortsluiting naar plus
    du: Kurzschluss nach Plus
    en: Short to B+

    Mogelijke verschijnselen:
    Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
    Turbodruk te laag

    Mogelijke oorzaken:
    Het magneetventiel voor de laaddruk-begrenzing (N75) is kapot
    Kortsluiting naar plus in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
    Kortsluiting naar min in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
    Zekering doorgebrand

    Mogelijke oplossingen:
    Check zekeringen
    Controleer/vervang de N75 en al zijn bedradingen
    Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.




    --------------------------------------------------------------------------------

    Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75): nl:
    du:
    en: output open

    Mogelijke verschijnselen:
    Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
    Turbodruk te laag

    Mogelijke oorzaken:
    Het magneetventiel voor de laaddruk-begrenzing (N75) is kapot
    Kortsluiting naar plus in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
    Kortsluiting naar min in de N75 of in de bedrading tussen de N75 en pin 23 op de ECU (J220)
    Zekering doorgebrand

    Mogelijke oplossingen:
    Check zekeringen
    Controleer/vervang de N75 en al zijn bedradingen
    Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.



    Kijk eens hier voor een praktijkervaring.
    Audi A4 B7 2.0 TFSI quattro '05
    Audi A6 C6 2.8 V6 quattro '10

  3. #3
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi a3 1.8T geen vermogen meer

    dit had ik inderdaad zelf ook al gevonden ja!
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver

  4. #4

    Standaard Re: Audi a3 1.8T geen vermogen meer

    Dan aan de gang met deze lijst.....
    Audi A4 B7 2.0 TFSI quattro '05
    Audi A6 C6 2.8 V6 quattro '10

  5. #5
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi a3 1.8T geen vermogen meer

    maar vroeg me ook gewoon af of iemand dit probleem herkent zo ja wat gedaan bla bla...

    verder nog tips ?
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver


  6. #6

    Standaard Re: Audi a3 1.8T geen vermogen meer

    Ik heb zelf een Seat Leon 1.8T gereden. Volgens mij ligt daar dezelfde motor in. Daar heb ik toen ook wat problemen mee gehad mbt trekkracht en inhouden tijdens het rijden. Ik had toen wel andere foutcodes. Ik heb toen zelfs een tijdje zonder die N75 klep rondgereden. De monteur had een paar slangen afgedopt en die klep er tussenuit gehaald. Was ook niet zo'n succes, maar het inhouden was voorbij. Later heb ik dat wel weer laten herstellen. Daarna heb ik zelf nog de DV vervangen. Die gaan ook vaak kapot.
    Maar ik zou eens beginnen om de N75 klep te vervangen. Daar kun je volgens mij vrij eenvoudig bij en dat kost niet zo heel veel. Je moet wel kijken welke versie je hebt. Ik meen me te herinneren dat er verschillende types zijn. Alleen de laatste letter van de bestelcode is anders..
    Audi A4 B7 2.0 TFSI quattro '05
    Audi A6 C6 2.8 V6 quattro '10

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •