Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: verlaagde A3 Homokineet hoes laat steeds los

  1. #1

    Angry verlaagde A3 Homokineet hoes laat steeds los

    Beste mede A3 eigenaren,

    Zoals ik al zie ik de topics zijn er veel mensen die een audi A3 8L hebben verlaagd. Ook ik heb dit gedaan door middel van een FK-verlagings set, schokbrekers en veren. Echter heb ik het probleem dat aan de bijrijderskant de homokineet hoes steeds los laat. Dit kon ik het afgelopen jaar al 3 keer laten repareren, de garage weet ook niet meer wat ze er mee aan moeten. Vandaar dat ik me tot jullie wend.

    Weet iemand hier een goede oplossing voor?? Ik moet er wel bij vermelden dat de A3 voorzien is van S3/TT remschijven voor!!

    Swen
    1.8 T with 200+ HP

  2. #2
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: verlaagde A3 Homokineet hoes laat steeds los

    Waar laat de hoes los , aan de kant van de as of aan de kant voor de schijf. En bij welk garage bedrijf zit jouw auto, dealer of universeel bedrijf ?

    Waarom je hebt bij de auto schops universeel hoezen die je zelf op maat moet snijden. Als het komt doordat de hoes er net te krap omheen zit dan zou dit een idee kunnen zijn, want dan laat je de hoes gewoon iets langer. Terwijl je dezelfde ruimte gebruiktheeft de hoes ook meer ruimte om te bewegen met het wiel mee.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  3. #3

    Standaard Re: verlaagde A3 Homokineet hoes laat steeds los

    Goede vragen! De hoes laat los aan de wielkant, dit komt omdat de auto verlaagd is en tijdens het sturen de rubber er vanaf getrokken wordt. Momenteel zit ik bij een universeel bedrijf, ben er in het verleden wel bij een dealer mee geweest. Wat geen succes was.

    Het punt is als ik andere hoezen haal (wat in het verleden is gebeurd) deze tegen de onderkant van de schokdemper aankomen en na een tijdje inscheuren omdat deze er steeds tegenaan komt. Ik zal wel eens kijken voor universele hoezen, bedankt voor de tip !!!
    1.8 T with 200+ HP

  4. #4
    NickyD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: verlaagde A3 Homokineet hoes laat steeds los

    Ik heb ook een fk set er onder en aan de bestuurders kan is ook men hoes kapot gegaan alleen dan aan de askant is hij gescheurd, denk niet dat het door het verlagen komt.

  5. #5

    Standaard Re: verlaagde A3 Homokineet hoes laat steeds los

    En ja hoor, dit probleem heb ik ook.. Mijn a3 is ook verlaagd. Bijrijderskant homikneet hoes zat vast met tyraps, dus ik dacht ga eens goed vast zetten met normale klem.. tot nu toe 2x klem vervangen. Ik wist niet dat dit een voorkomende gevalletje was
    Laatst gewijzigd door deliyuregim83; 28-05-11 om 18:19.
    Audi S6 C7 Avant 530PK


  6. #6
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: verlaagde A3 Homokineet hoes laat steeds los

    Dit gebeurt meestal doordat de hoes niet goed past. Ik heb hier genoeg (te ver) verlaagde auto´s in onderhoud, maar met een goede hoes èn klemband dat met het goede gereedschap gemonteerd is geeft absoluut geen problemen. Wanneer de hoes zou scheuren is er iets anders mis.

    Jos.

  7. #7

    Standaard Re: verlaagde A3 Homokineet hoes laat steeds los

    Heb je ook ervaring hiermee bij A3's Jos? Zo ja, misschien kan jij me goede rubbers en klemmen regelen, dat zou echt te gek zijn! Word er helemaal gek van, om om de 1/2maande de rubber opnieuw vast te laten zetten en daarna een middag de velg poetsen.
    1.8 T with 200+ HP

  8. Ad
  9. #8
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: verlaagde A3 Homokineet hoes laat steeds los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ninswendo Bekijk Berichten
    Heb je ook ervaring hiermee bij A3's Jos? Zo ja, misschien kan jij me goede rubbers en klemmen regelen, dat zou echt te gek zijn! Word er helemaal gek van, om om de 1/2maande de rubber opnieuw vast te laten zetten en daarna een middag de velg poetsen.
    Je hebt ook de goede tang hiervoor nodig.

    Jos.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •