Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Veel rook uit uitlaat wit, maar denk geen koppakking

  1. #21

    Standaard Re: Veel rook uit uitlaat wit, maar denk geen koppakking

    Hallo Peera,

    Carterontluchting is naar mijn weten niet nagekeken door de garage. Ik zal dit nog even doorgeven aan de monteur (bedankt voor de tip!).
    Verder heb ik geen turbo dus dat zal n.v.t. zijn. Ik maak inderdaad korte ritjes, alleen ben ik een dag voordat het probleem zich bevondt op en neer naar België gereden (zonder problemen). Wat raad u aan: een nieuwe motorblok (van bouwjaar 2001) er in bouwen die ook nog eens een ton minder heeft gelopen met alle onderhoudsbeurten en onderhoudsboekje erbij (voor €600,- inc. BTW, arbeidskosten en motorblok) of de garage verder laten onderzoeken (of iets anders)?

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    192
    Kudos
    4
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Veel rook uit uitlaat wit, maar denk geen koppakking

    Tja,dat zul je toch voor jezelf uit moeten maken!Maar ik denk dat je voor zoekwerk bij de garage best vlug aan de E600,-kunt zitten,maar een second opinie kan nooit kwaad.

  3. #23

    Standaard Re: Veel rook uit uitlaat wit, maar denk geen koppakking

    Ja, precies dank je wel!

    Ik zal waarschijnlijk (aankomende zaterdag) voor een nieuwe motorblok gaan. Ik laat nog wel weten hoe en wat.
    Laatst gewijzigd door manler; 11-01-12 om 10:04.

  4. #24
    Bartjuhgti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel rook uit uitlaat wit, maar denk geen koppakking

    Is er nog een oplossing uitgekomen? Ik heb eigenlijk precies hetzelfde maar dan met een audi A4 1.6 uit 2000 met een ALZ motor, zie mijn post

    Graag hoor ik wat de oplossing was.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Veel rook uit uitlaat wit, maar denk geen koppakking

    Hallo allemaal,

    Ik heb vorige week een audi a3 1.6 bj 1998 gekocht.
    Allereerst erg blij mee, maar ik ben wat verbaasd over het aantal toeren.
    Laat ik voorop stellen dat ik geen auto kenner ben, vandaar hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
    Een 1.6 motor is niet de krachtigste motor uiteraard maar klopt het wel dat bij een snelheid van 120 kmpu ik meer dan 4000 toeren maak?
    Is dit normaal? Mijn vorige auto (geen audi) Was ook een 1.6 en ongeveer net zo zwaar maar maakte veel minder toeren, net aan 3000 bij dezelfde snelheid.
    Ook accelereert de auto vrij laat na hij in zijn versnelling staat. Kan de koppeling versleten zijn, en heeft dit ook te maken met hoge toeren?
    Ik hoop wat informatie te krijgen van de autokenners
    Groet
    Sander


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •