Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: audi a3 8l 1.6 stottert en bokt

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard audi a3 8l 1.6 stottert en bokt

    help mijn audi a3 uit 1997 1.6 benzine doet het niet meer....sinds een weekje heb ik het probleem dat ie heel erg stottert en bokt...en hij komt stationair niet meer boven de 4000 toeren(alleen als ik een heel klein beetje gas geef lukt het) als ik dan het gaspedaal in 1 ruk intrap wil die niets anders dan uitslaan en het lijkt dan wel of dat die soms heel hard een keertje tikt...nu heb ik het volgende gedaan

    lmm vervangen,bobine vervangen nieuwe bougies,en een nieuwe inspuitcomputer.....
    na de nieuwe ecu (inpuitcomputer) moesten de sleutels weer opnieuw ingeleerd worden dus heb ik maar meteen de gasklep in originele stand laten zetten...en heb ik de audi dealer(pouw) gevraagd of hun het niet voor mij uit konden zoeken wat het nou was....200 euro verder kwamen ze toto conclusie dat er een lek zat in mijn rembekrachtiger...want ze hadden die slang afgedopt en zo en toen deed die het (zeiden ze)
    ikke helemaal blij en zei meteen dat ik hem op wou halen en zelf wel zou maken....maar nu dop ik zelf die slang af en doet ie nog steeds precies hetzelfde als wat die deed.. ook storingen uit laten lezen maar die weet ik helaas niet meer....het waren er 4 tegerlijk dat weet ik wel
    ik geloof iets met motor regelapparaat...dus had ik maar meteen een nieuwe erin gezet..iets met de lamda sonde...maar de pouw zei dat dat kon zijn omdat de vacuum niet in orde was...en iets met de speed control...allemaal getest met een niet draaiende motor.....dus voordat ik de rembekrachtig vervang hoop ik dat iemand komt met eventueel een oplossing...heb trouwens ook al gespoten met remreiniger rond de spruitstukken m.v.g. tazzo

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: audi a3 8l 1.6 stottert en bokt

    Welkom. Lees even de forumreglementen, vooral waar het gaat om topictitels met ladingen uitroeptekens en 'hellup' erin. Titel aangepast.

    Overigens kunnen we weinig zonder die exacte foutmeldingen, en heb je echt het motorregelapparaat vervangen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: audi a3 8l 1.6 stottert en bokt

    ok sorry ...ben nieuw hier..en was vanmiddag beetje in een gestresde bui..dus vandaar die uitroeptekens.lol
    maar heb de ecu vervangen ja omdat ik in 1 keer 4 foutcodes had...en omdat die zei motorregelapparaat blokkeert...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •