Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 80

Onderwerp: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

  1. #41

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Wat betreft de remmen heb ik nu ook een keuze voor mezelf gemaakt. Ik ga voor de Ferodo DS2500 / Zimmermann sportschijf combi. Eerst kijken hoe dat remt en mocht ik meer stopkracht willen hebben kan ik altijd switchen zodra de blokken of schijven weer aan vervanging toe zijn. Zodra het spul binnen is ga ik ermee naar de garage en laat ik ze ook kijken wat het probleem zou kunnen veroorzaken. Zodra ik dat weet update ik dit topic ook weer. Thanks voor alle hulp en het meedenken, wordt erg gewaardeerd!
    Prima combi!! Foto's zodra je t geplaatst hebt he
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  2. #42
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Het spul is besteld, zodra het erop zit zal ik een foto maken

    Vanmorgen "hoopte" ik het geluid van het remprobleem vast te leggen ... doet 'ie het natuurlijk niet -_- Kan dus wel met enige zekerheid zeggen dat het probleem alleen voorkomt bij warme remmen, na vaak remmen. Maargoed, gaat een klusje voor de garage worden

  3. #43
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Spulletjes zjn vandaag compleet binnengekomen remschijven zijn nogal zwaar :o pakketje van 12kg in totaal.

    Schrok ook nog even van de blokken, alles zei Ferodo Racing incl. Omschrijving voor circuit gebruik. Op de blokken zelf staat wel DS2500, dus het zijn de juiste

    M'n oom heeft ook een A3 8L en die zei dat het verwisselen echt peanuts was, dus ga het er samen met mn pa onder monteren. Mocht het probleem en het vreemde geluid blijven, dan echt langs de garage.

    image.jpg

  4. #44

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    DS2500 is voor licht circuitgebruik; ze remmen ook beter naarmate ze wat warmer worden . Denk er om, goed inremmen die handel! En 12kg - voor 2 schijven?? Da's licht!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #45
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    DS2500 is voor licht circuitgebruik; ze remmen ook beter naarmate ze wat warmer worden . Denk er om, goed inremmen die handel! En 12kg - voor 2 schijven?? Da's licht!
    Inderdaad, maar er staat niets over straatgebruik. Zijn gelukkig de goede blokken.

    Zal best dat 12kg licht is, maar om het pakket zo even aan te pakken ... Ben wel heel erg benieuwd hoe het gaat remmen! Hopelijk dit weekend monteren, als het weer het toelaat.


  6. #46
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgMijn oom heeft vandaag geholpen met de remschijven en blokken vervangen. Volgens mij viel de staat van de oude blokken en schijven nog best mee. Heb een paar foto's toegevoegd

    Er is echter wel een klein probleem, want er zat aan de bestuurderskant een indicatorstekker voor de remblokken. Deze is afgebroken bij het lostrekken. Er is sowieso geen plaats voor in de Ferodo blokken, maar nu krijg ik wel een melding wanneer ik de auto start. De remblokken moeten vervangen worden Hoe los ik dit op? Want het stekkertje is nergens meer op aangesloten.

    Zijn er verder nog tips over m.b.t. het goed inremmen van het nieuwe spul?

  7. #47

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Draadjes doorverbinden, dan gaat je melding weg.

    Inremmen: 2x rustig van 80 naar 40, dan een keer of 3 hard van 100 naar 5 (NIET stoppen!). Dan een kilometertje of zoiets cruisen, niet tot stilstand komen. Daarna nog 3x rustig tot gemiddeld van 100 naar 40. Daarna rustig naar huis rijden.

    Het luistert niet heel nauw, belangrijkste is dat je eerst een paar keer rustig remt om de boel te zetten, daarna hard remt om de frictielaag aan te brengen, dan rustig laat afkoelen.

    Hoe zal dit in de praktijk misschien elke paar duizend kilometer moeten herhalen, omdat de remmen normaal gesproken niet zo het worden.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #48
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Thanks! Ben nu nogal lui met dit weer ... Geniet nog van de vrije avond mt een biertje. Morgen of overmorgen zal ik het spul dan even rustig inremmen. Zijn wel wat mooie landwegen waar dat goed kan.
    Bedankt weer voor het goede advies!

    Over het indicator stekkertje, die ga ik dan doorverbinden. Hoop dat ik er nog bij kom

  10. #49
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Eerste rit met het nieuwe spul erop. Valt gelijk op dat het rempedaal veel verder ingedrukt moet worden. Remde 'ie voorheen al met 20% ~ 30% het pedaal intrappen, moet dat nu zo'n 50% ~ 60%. Voor hard remmen moet je aanzienlijk verder trappen als voorheen.

    Kan zijn dat het wennen is, of dat het beter wordt na meer gebruik. Hoop tenminste van wel, anders gaat er voor €150 minder weer lekker OEM op de volgende keer


    Edit: Zou kunnen komen doordat er nog lucht in het systeem zit heb ik gelezen. Auto remt verder wel goed, sta stil wanneer het nodig is Hoe kan ik testen of ik moet ontluchten?
    Laatst gewijzigd door bartzel; 24-07-13 om 08:17.

  11. #50

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Je moet ontluchten. Heb je de klauwen losgehad? Theoretisch zou 't dan niet nodig moeten zijn, maar de praktijk kan anders zijn. Je hebt de klauwen niet vervangen, dus de pedaalslag moet identiek zijn.

    Ontluchten is het devies, en dat kan soms 3x nodig zijn voor 't écht goed is.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #51
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Remklauw is er wel afgeweest, maar niet losgehaald van de aangesloten slangetjes. Hoelang duurt het voor de schijven en blokken een beetje zijn ingewerkt?

  13. #52

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Remklauw is er wel afgeweest, maar niet losgehaald van de aangesloten slangetjes. Hoelang duurt het voor de schijven en blokken een beetje zijn ingewerkt?
    Toch gek dan... maar ja, ik zeg alsnog gewoon ontluchten. Wanneer is je vloeistof voor 't laatst vervangen? Moet elke 24 maanden.

    Ingewerkt? 3x remmen en gáán. Grof gezegd.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #53
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    hehehe dan wordt het waarschijnlijk dus wel ontluchten.


    Vloeistof is 28 maart vervangen, dus die moet nog wel even mee kunnen

  15. #54
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Op op op ... Den Audi remt weer top! Was iets heel sufs ... Buitenste veer in de remklauw was verkeerd gemonteerd, dusdie drukte de remklauw naar buiten i.p.v. naar binnen. Is gecorrigeerd en nu remt 'ie als een dijk!

    Nu testen of het oorspronkelijke probleem (doorschieten + vreemd geluid) ook weg is.

  16. #55
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    En het probleem is er nog ... k#tbak
    Was vandaag duidelijk aanwezig, misschien vanwege het warme weer (meestal gebeurd het alleen wanneer de remmen warm zijn, nu vrij vlot na het wegrijden al.).
    Wat kan het zijn? Het is een metalen bonk bij rustig remmen, vlak voor ik stilsta. Het klinkt alsof bijvoorbeeld de stabilisatorstang een lichte tik krijgt.
    Hij gaat volgende maand naar Hartog Tuning voor de APK. Hopelijk kunnen ze ook het vacuüm lek vinden. Ben bang dat het niet goedkoop gaat worden deze ronde.
    Laatst gewijzigd door bartzel; 01-08-13 om 18:02.

  17. #56

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Stabi's gaan wel vaker bij de A3 hoor, dus dat kan je altijd checken.

    Als al je draagarmen goed zijn: mijn ellende begon met een knakje bij 't wegrijden (alsof je over een takje reed) vanuit een parkeervak. Da's nu een geklapper van ongekende hoogte, en blijkt het stuurhuis te zijn...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #57
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Stabi's gaan wel vaker bij de A3 hoor, dus dat kan je altijd checken.

    Als al je draagarmen goed zijn: mijn ellende begon met een knakje bij 't wegrijden (alsof je over een takje reed) vanuit een parkeervak. Da's nu een geklapper van ongekende hoogte, en blijkt het stuurhuis te zijn...
    Soms ligt de daadwerkelijke oorzaak inderdaad vrij ver van de plek waar de klacht lijkt te zitten.

    Ik begin de stabi nu meer te verdenken. Vanmorgen opeens een vreemd geluid, alsof ik een lekke band had. Toch maar even gestopt, maar alles leek in orde. Hoorde toch nog een soort kloppend geluid aan de voorkant. Stukje voorzichtig rijden en opeens was het weg. Het is dus wel iets dat langzaam meer aan het slijten is. Kun je dit testen zonder krik of brug?

  19. #58

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Zonder krik of brug wordt het erg lastig. Speling is sowieso lastig te zien/voelen op 't blote oog. Het is een veelvoorkomende klacht, dus je kan de rubbers vast kopen/monteren, zo duur is dat niet (laatst ook gedaan bij mijn B6; montage is kinderlijk eenvoudig, en de kosten zijn zo'n €5 per rubber).

    Het is even belangrijk om te zien of je dezelfde klachten soms ook hebt zónder dat je remt, en hoe het precies voelt. Bij mij begonnen de problemen met wat gekraak aan de veerpoot, dat werd een gevoel alsof je over een takje reed (wegrijden vanuit een parkeervak), maar later werd dat véél erger: de onderkant lijkt nu soms zowat los te voelen, het rammelt en het piept als een idioot. Ik heb alles vervangen (nieuwe schroefset, nieuwe draagarmen, stabi rubbers en stabi geleiders, nieuwe bouten), op één deel na: het stuurhuis.

    Hoe licht/zwaar stuurt je auto? Ik hoop voor je dat het de stabi's zijn, maar gezien de vage omschrijving gok ik dat het stuurhuis helaas niet uitgesloten is...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #59
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Het probleem was er vanmorgen zonder te remmen, na het remmen leek het weg te zijn. Zwaar stuten valt mee ... Vind 'm niet overdreven zwaar sturen voor een verlaagde Ambition met 18".

    Ik heb (nog) geen rammelende of piepende symptonen. Kan zijn dat dit het begin is van de slijtage. Zal op de weg naar huis straks kijken of ik het kan herproduceren, zodat de omschrijving duidelijker wordt.

    "gezien de vage omschrijving gok ik dat het stuurhuis helaas niet uitgesloten is..."
    Klinkt alsof dit geen goedkope reparatie is ...

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    73
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Het ABS lampje gaat alleen aan met de systeem test met het starten van de auto en wanneer er een storing in het ABS systeem is.
    Dit is bij elke auto met ABS zo. Het ABS lampje gaat aan wanneer het ABS systeem uit is, eigenlijk een soort waarschuwing dat hij niet werkt.
    Het doorglijden van je remmen lijkt er bij mij meer op alsof je remmen doorglijden doordat je schijven te warm worden.
    Ben jij soms een rempiraat (niet lullig bedoeld). Als je vaak vlak achter elkaar hard remt (of je voet op de rem houd) worden de schijven zo warm dat als ware de remkracht weg valt (de blokken hebben geen grip op de schijven).
    Ik heb bijvoorbeeld een stage 1 nissan 200sx met de standaard remmen. Ik weet als ik een aantal keer achter vlak achter elkaar hard rem een soort gelijk probleem heb.
    Bij mijn auto komt dit puur omdat de standaard remschijven niet snel genoeg de warmte kwijt kan. (Ook ondanks de zeer open velgen).

    Je kan ook eens kijken of je blokken niet op je schijven aan blijven lopen. Wanneer dit wel het geval is krijg je ook oververhitte remmen en wordt de remkracht ook minder. De ingreep van je Abs snap ik alleen niet helemaal. Misschien een sensor niet helemaal lekker bij je wielen dat hij denkt dat een wiel blokkeerd.


    edit: Oeps had een pagina gemist. Maar goed laat me tekst toch maar staan.
    Laatst gewijzigd door Pascal123; 05-08-13 om 09:02.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •