Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: A3 8L 1.8t start spontaan niet meer, brandstofpomp maakt geen geluid.

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard A3 8L 1.8t start spontaan niet meer, brandstofpomp maakt geen geluid.

    Sinds gisteren start mijn a3 1.8t spontaan niet meer. Hier voor leek er niets aan de hand. Gewoon thuis geparkeerd, na een uurtje of 2 wilde ik weer wegrijden, maar helaas..
    De startmotor draait gewoon net als altijd. De eerste 2 keer dat ik het probeerde startte hij wel, waarna de toeren naar de +- 1000 gingen, waarna hij meteen weer uit viel. Op het gaspedaal was totaal geen reactie. Ik dacht hier om in eerste instantie aan de startonderbreker. Ik heb allebei mijn sleutels geprobeerd maar dit heeft geen effect. Het lampje van de startonderbreker blijft wel gewoon uit.
    Na 2x starten bleef het bij het ronddraaien van de startmotor, meer niet. Ik merkte nu wel op dat de brandstofpomp geen geluid meer maakt. Normaal hoor je deze 1 a 2 seconde geluid maken bij het contact aanzetten, dit gebeurd nu niet meer. Ik heb het relais getest, deze maakt gewoon contact en krijgt 12v. Op de brandstofpomp zit een stekker met 4 draden. Als ik op de buitenste draad '1' meet, krijg ik bij het contact aanzetten heel even 1,58v, wat daarna weer terug valt naar 0. Heeft iemand een idee of dit normaal is, of dat dit ook meteen 12v moet zijn?
    Indien dit het geval is, kan ik de brandstofpomp even rechtstreeks aansluiten om te testen of hij dan werkt en het probleem dus ergens in de draad moet zitten of werkt dit niet zo? Er zitten 4 draden op de stekker zoals ik al aangaf, en ik heb geen idee welke ik hier moet gebruiken om hem aan te sluiten. Ik hoop dat iemand kan helpen, als er meer info of foto's over de draden o.i.d. bij moet hoor ik het graag.
    Laatst gewijzigd door Kil; 08-06-13 om 15:30.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8L 1.8t start spontaan niet meer, brandstofpomp maakt geen geluid.

    Volgens mij zit op de brandstofpomp maar 2 aansluitingen een + en een - als je 12volt op je pomp zet en hij doet het niet is je pomp stuk
    Of een slechte massa, als je relais 4 aansluitingen heb is kl30 constant+ en kl87 gaat naar je pomp. Als je op kl87 12 volt zet en de pomp draait
    is je relais stuk. Ik neem aan dat je eerst naar de zekeringen heb gekeken. Gr Renè.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    852
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8L 1.8t start spontaan niet meer, brandstofpomp maakt geen geluid.

    Het relais heb ik getest en deze werkt, de 12v gaat inderdaad ook gewoon naar de pomp. Ik heb de stekker van de pomp afgehaald en deze gemeten, hier komt gewoon accuspanning op te staan bij het starten. De pomp heeft 4 aansluitingen, maar volgens mij zijn de andere 2 voor de vlotter om het brandstofniveau door te geven aan de boordcomputer. Ik heb nu inderdaad getest om gewoon rechtstreeks 12v op de pomp te zetten. De pomp doet helemaal niets als ik dit doe. Ik dacht misschien zit er een beveiliging in dat hij alleen werkt als hij in de brandstoftank hangt, maar dat betwijfel ik. Ik ga morgen wel even langs de dealer om een nieuwe te bestellen. Bedankt voor je reactie.
    De zekering heb ik uiteraard als eerste getest

  4. #4

    Standaard Re: A3 8L 1.8t start spontaan niet meer, brandstofpomp maakt geen geluid.

    Is dit de eerste keer dat het voor komt of is het al eens vaker geweest dat hij niet startte nadat hij even stilstond? ik heb hetzelfde probleem gehad en toen bleek het een temperatuursensor in combinatie met het gasklephuis te zijn. Symptomen waren niet aanslaan nadat de auto een paar uur had stil gestaan.
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    29
    Posts
    28
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8L 1.8t start spontaan niet meer, brandstofpomp maakt geen geluid.

    goedenavond , ik heb vorrige week vrijdag het zelfde probleem gehad , ik reed vannaf mn werk de snelweg op en hij begon te stotteren en raar te doen , met pijn en moeite bij de pomp aan de kant gezet alles gecontroleerd niks vinde !, dus slepen naar huis computer erop gezet in eerste instantie gaf hij een storing aan bij het gasklephuis aan , dus gasklep huis uitgewisseld met die van een maatje nog steeds het zelfde, hij start loopt tot 1000 toeren en valt dan uit , dus weer uitlezen niks te vinden , dus het duide op een mecanisch probleem en voor mijn gevoel een benzine probleem , dus brandstof slangen los en het relais doorverbinden bleek dat er te weinig benzine druk was, en het viel me ook al op dat de pomp wel loopt maar een zwaar ratelend geluid maakt , dus die heb ik er vandaag uitgehaald en een nieuwe besteld !, zo ver ben ik tot nu toe als de nieuwe brandstof pomp erin zit meld ik me wel weer ! , gr jeffrey


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •