Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 83 van de 83

Onderwerp: A3 1.8t klinkt als een TDI

  1. #81
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 1.8t klinkt als een TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bas82 Bekijk Berichten
    Gezondheid Ik zou even langs een "expert" rijden, die garage waar je elke keer heen gaat zou ik maar links laten liggen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    Waarom laat je Hartog dan niet eens kijken naar dat geratel. Als Pedro dan zegt dat er veel mis is of aan zit te komen weet je tenminste wast je aan toe bent.
    Ik heb gisteren telefonisch gesproken met @A4 T en hij heeft me uitgelegd hoe ik het e.e.a. kan checken. Alle symptomen en geluiden die ik heb, passen bij de spanner van de nokkenasketting (zeg ik dat zo goed? ).

    Mocht ik na het luisteren en zoeken twijfelen, dan laat ik Hartog Tuning er naar kijken. Dan weet ik inderdaad waar ik aan toe ben, voor misschien 1 of 2 uurtjes arbeidsloon. Dat is de A3 nog wel waard

    Mocht het inderdaad de nokkenasspanner zijn, dan kijk ik even wat daarvoor de vervangingskosten zijn. Maar zelfs als de complete nokkenas kapot blijkt te zijn, koop ik voor dat bedrag geen andere auto. Dus die investering is het misschien ook nog wel waard. Is er meer aan de hand, dan is het Audi verhaal voor mij afgelopen. Daar ga ik echter niet van uit, na het gesprek met A4T gisteren. Heb eigenlijk wel weer positieve hoop nu!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    Het is wel jammer dat Audi de laatste haren zoveel blokken heeft waar een tweede eigenaar veel problemen mee heeft. Ik zou ook mieteren welk 'nieuw' blok ik in een nieuwere Audi zou willen. Daarom nog maar even door met een antieke 20V turbo en een 1.6-je (die laatste kan ook wel makken hebben hoor)
    Ik denk dat het probleem vooral is, dat deze techniek nu betaalbaar wordt voor de Sjonnies onder ons. Die trappen zo'n bak lekker af en zodra er een vette rekening aan zit te komen, dan krijgt 'ie een schop. En dan kopen jij of ik een, op het oog, mooie auto...

    In dit geval is het ook mijn eigen schuld geweest, ik had veel beter moeten checken en voorbereiden voor ik de proefrit ging maken. Dan had ik deze A3 waarschijnlijk niet eens gekocht, of ik had heel erg gaan onderhandelen.
    Laatst gewijzigd door bartzel; 08-07-14 om 07:02. Reden: kaolo smiley

  2. #82
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 1.8t klinkt als een TDI

    Even geluisterd naar m'n blok met een schroevendraaier als stethoscoop, zoals @A4 T aangaf.

    Eerst geluisterd aan de kant van de distributie. Daar hoorde je wel iets, maar niks extreems. Toen naar se kant van de nokkenas... schroevendraaier op de plek op de foto gehouden, toen m'n oor erboven. Ja, toen had ik opeens zo'n fijne pieptoon in m'n oren! Wat een kabaal... ik kom alleen het beschreven zwarte, glimmende potje niet vinden Maar zegt dit al meer?

    20140708_175202.jpg
    Laatst gewijzigd door bartzel; 08-07-14 om 17:19.

  3. #83
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 1.8t klinkt als een TDI

    Vandaag stond ik even in de file. Hoorde weer gekke TDi geluiden... Maarrrrrr! Die waren lekker niet meer van mijn 1.8t, want die is gisteren gefixed door @A4 T !

    Fluisterstil is 'ie, zoals het hoort gisteren heb ik de rit vanaf Purmerend (zo'n 20km boven Amsterdam) richting Zwolle gemaakt. Was het meer dan waard. Ik kon het niet helemaal volgen, maar heb wel met bewondering naar de operatie gekeken. Toen de kettingspanner eenmaal vervangen was, de auto goed warm laten draaien. Het TDI geluid is niet meer

    Dus voor mensen met soortgelijke geluiden (TDI, vreemde ratel bij warme motor), in mijn geval was het in eerste instantie de oliepomp en vervolgens de kettingspanner van de nokkenas. Twee 1.8t kwalen, heb ik me laten vertellen.

    Garages doen wat moeilijk om de kettingspanner te vervangen, beter (en VEEL goedkoper) is om iemand op het forum aan te spreken voor de reparatie. Garages vervangen rustig je nokkenas terwijl dit niet nodig hoeft te zijn.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •