Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: 1.9 TDI start niet meer

  1. #1

    Standaard 1.9 TDI start niet meer

    hallo,

    sinds kort starte mijn wagen slecht ! En gisteren was ik aan het rijden en de toerenteller liep omhoog zonder ik gas gaf en er kwam heel veel witte rook uit had hem stilgelegd maar nu start de motor niet maar alles gaat nog alleen geen kick al je hem wil starten heb hem laten uitlezen maar geeft geen foutcodes alleen op display motorlampje en esp fauld kan iemand me helpen? Mvg
    Laatst gewijzigd door tom; 29-11-15 om 11:58. Reden: Overbodige tekstopmaak verwijderd

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    Ik heb soortgelijke probleem gehad. Auto hoog in toeren schoot en zomaar uitviel. Bij uitlezen was er ook niks te zien. De monteur kon niks ontdekken, hij heeft toen alleen de gasklephuis schoongemaakt. Sindsdien geen problemen meer gehad. Ik heb zelf een 2.0 tdi.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    wat is het niveau van je koelvloeistof? veel witte rook geeft vaak aan dat de auto koelvloeistof aan het verbranden is.

  4. #4

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    Hallo
    De koelvloeistof staat te hoog alles werkt maar als je hem wil starten geeft hij geen kick alleen esp storing xs

  5. #5
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    831
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    Wat als je de esp uitleest ? en of ABS module ? zit er misschien diesel in je koelvloeistof of olie ?
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro


  6. #6

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    Als jem uitleest zijn er geen fout codes er is niets aan te zien en alles werkt perfect maar start niet

  7. #7
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    Vermeld eens de auto, type, bouwjaar, automaat of niet etc, zoals in de foruminstructies te vinden is. Zo kan niemand er iets mee.
    Leestekens helpen ook.

    Je zult toch echt wat meer (basale) dingen moeten meten, in onderstaande volgorde:

    -Is het blok sowieso nog in tact aan de zijkant en onderkant of is er misschien een zuiger naar buiten gekomen (oa motorcodes BLS)
    -accuspanning onder 11.8 volt?, mogelijk dynamo defect gegaan
    -is de multiriem nog in tact
    -is de distributieriem nog intact, zo ja: draait de motor met de hand vrij rond
    -zo ja, zet eens spanning op de dunne zwart rode draad naar de startmotor, draait hij dan wel: contactslot vervangen


    En daarnaast, als het motorlampje brand, moet je ook een code hebben, en kun je die het beste even volledig posten.
    ESP fauld kan niemand wat mee
    Laatst gewijzigd door hansdevogel89; 25-10-15 om 18:35.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    hallo
    heb mijn wagen aan de praat gekregen , heb hem in gang gelopen ik ben er een proefrit mee gaan doen maar helaas weer het zelfde de auto sloeg weer in toeren en heel de straat vol witte rook geen foutcodes of niets
    het is een audi a3 8p sportback
    1900 tdi
    bj 2007
    mvg

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    275
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    Hoe hoog is je oliepeil? hij gaat toch niet op zijn eigen olie lopen hé

  11. #10

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timmceus Bekijk Berichten
    hallo
    heb mijn wagen aan de praat gekregen , heb hem in gang gelopen ik ben er een proefrit mee gaan doen maar helaas weer het zelfde de auto sloeg weer in toeren en heel de straat vol witte rook geen foutcodes of niets
    het is een audi a3 8p sportback
    1900 tdi
    bj 2007
    mvg
    Kerel, alsjeblieft. Gebruik eens een puntje en een hoofdletter. Dat is niet moeilijk en kan ook jij.

    Over je auto: wat is er nu precies aan de hand dan? Gaat-ie 'vanzelf' gas geven? Zo ja, dan heb je eigenlijk maar twee otpies:

    1. Je auto krijgt continu te veel diesel ingespoten. Hetzij door een kapotte brandstofpomp, hetzij door lekkende injectoren, hetzij door een vastzittend gasklephuis (zoals @Jimm7 al direct aangaf! Heb je daar al wat mee gedaan?).
    2. Je auto loopt op iets anders dan diesel, zoals motorolie. Dat gebeurt; je krijgt dan een 'runaway' diesel. Die is alleen te stoppen door alle lucht uit de verbranding weg te halen, zodat er niets KAN verbranden. Dit gebeurt zodra je de smoorklep dicht doet.

    In jouw geval gok ik op optie 2, omdat het direct weer gebeurt, en er rook uit de uitlaat komt. Een runaway diesel die op z'n motorolie loopt krijgt de olie langs de zuigerveren of via de turbo aangevoerd. Beide opties zijn fataal. Als je geluk hebt is alleen de turbo stuk, als je pech hebt is je hele motor rijp voor de sloop (ALLES! incl. aanbouwdelen als intercooler etc.).

    Dus, geef effe feedback over wat er al gedaan is naar aanleiding van alle nuttige tips die je in dit topic al hebt gekregen. Kom op, steek er effe wat moeite in! Of misschien nog wel beter: gooi dat ding bij een (bevriende) garage af en laat een monteur er naar kijken. In welke optie dan ook ga je dit niet zelf kunnen oplossen bij jou voor de deur. Laat dat ding afslepen en bekijken door een professional!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    275
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Kerel, alsjeblieft. Gebruik eens een puntje en een hoofdletter. Dat is niet moeilijk en kan ook jij.

    Over je auto: wat is er nu precies aan de hand dan? Gaat-ie 'vanzelf' gas geven? Zo ja, dan heb je eigenlijk maar twee otpies:

    1. Je auto krijgt continu te veel diesel ingespoten. Hetzij door een kapotte brandstofpomp, hetzij door lekkende injectoren, hetzij door een vastzittend gasklephuis (zoals @Jimm7 al direct aangaf! Heb je daar al wat mee gedaan?).
    2. Je auto loopt op iets anders dan diesel, zoals motorolie. Dat gebeurt; je krijgt dan een 'runaway' diesel. Die is alleen te stoppen door alle lucht uit de verbranding weg te halen, zodat er niets KAN verbranden. Dit gebeurt zodra je de smoorklep dicht doet.

    In jouw geval gok ik op optie 2, omdat het direct weer gebeurt, en er rook uit de uitlaat komt. Een runaway diesel die op z'n motorolie loopt krijgt de olie langs de zuigerveren of via de turbo aangevoerd. Beide opties zijn fataal. Als je geluk hebt is alleen de turbo stuk, als je pech hebt is je hele motor rijp voor de sloop (ALLES! incl. aanbouwdelen als intercooler etc.).

    Dus, geef effe feedback over wat er al gedaan is naar aanleiding van alle nuttige tips die je in dit topic al hebt gekregen. Kom op, steek er effe wat moeite in! Of misschien nog wel beter: gooi dat ding bij een (bevriende) garage af en laat een monteur er naar kijken. In welke optie dan ook ga je dit niet zelf kunnen oplossen bij jou voor de deur. Laat dat ding afslepen en bekijken door een professional!
    Ruig verhaal,lekker lang

  13. #12

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edwin A Bekijk Berichten
    Ruig verhaal,lekker lang
    Ja toch kan er in elk geval niet gezegd worden dat ik 't niet geprobeerd heb .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    275
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet meer

    Je hebt zeker gelijk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •