Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: A3: 2009, achterbanden lopen aan bij meerdere passagiers

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard A3: 2009, achterbanden lopen aan bij meerdere passagiers

    Hallo iedereen. Sinds een weekje heb ik 19 inch rotors onder mijn A3. Prachtige wielen en lekker groot. De ET waarde is 35 dus ze staan wat naar buiten. Het probleem is echter nu dat als ik een fiets mee heb of passagiers vervoer de achterband tegen het spatbord in de wiel kas (dus achter de metalen buitenkant van de auto) aan schuurt bij de minste of geringste drempel. In mijn eentje heb ik nergens last van. Naar mijn inzien heb ik hier 3 mogelijke oplossingen:

    1. Andere velgen met hogere ET waarde (nadelen: minder mooi en weer op zoek naar rotors)
    2. Het deel in de wiel kas op een of andere manier hoger zien te krijgen zodat de band het niet raakt
    3. Schroefset monteren met stuggere veren zodat de auto minder tot niet veert

    Zijn dit inderdaad de enige oplossingen? Zijn er nog andere? Zo ja, welke? Wat raden jullie aan? Minder comfort maakt mij niet zoveel uit.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.553
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3: 2009, achterbanden lopen aan bij meerdere passagiers

    Als je het niet erg vind dat je comfort minder wordt, is een stugge vering de beste oplossing.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  3. #3

    Standaard Re: A3: 2009, achterbanden lopen aan bij meerdere passagiers

    Je kunt dit probleem niet oplossen met een schroefset. ET 35 is simpelweg te laag.

    Het plaatsen van anders velgen is de enige oplossing. tenzij je je wielkasten wilt gaan bewerken waar ik zelf niet aan zou beginnen.
    Audi A5 Sportback 2.0 tfsi Quatto S-line S-tronic

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3: 2009, achterbanden lopen aan bij meerdere passagiers

    Wie mooi wil zijn (te brede velgen) moet in dit geval pijn lijden, of een andere maat velgen monteren!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3: 2009, achterbanden lopen aan bij meerdere passagiers

    Oké! Ik ga eerst maar gewoon erg rustig over de drempels, totdat ik andere velgen heb haha.

    Ik heb nu getrokken banden maat 225, wat dus opzich gunstig is. Ik zie veel rotors met ET 45, wat dus 10 hoger is dan wat ik nu heb. Echter hebben die dan weer 235 banden waardoor ik misschien weer terug bij af ben.


  6. #6

    Standaard Re: A3: 2009, achterbanden lopen aan bij meerdere passagiers

    Wat helpt is het schroefje eruit halen waar je band tegenaan komt. Heb ik ook gedaan. ET45 en bandenmaat 235 loopt niet meer aan. http://www.audi-sport.net/xf/threads...udi-a3.116876/
    Laatst gewijzigd door Ricky0; 17-06-16 om 13:35.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3: 2009, achterbanden lopen aan bij meerdere passagiers

    Thanks! Schroefje ga ik er sowieso even uithalen dan. Ben benieuwd hoe dat gaat

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •