Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 01232 A/C Compressor regulator valve -N280 spead difference to great

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard 01232 A/C Compressor regulator valve -N280 spead difference to great

    Heren,

    Mijn airco werkt niet en ik krijg de bovenstaande foutmelding met uitlezen. Betekend dit dat mijn compressor stuk is?
    Of kan het iets anders zijn. Er zat genoeg koelmiddel in.

    Tips kan ik goed gebruiken nu het wat warmer weer wordt.

    Thanks.

  2. #2
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 01232 A/C Compressor regulator valve -N280 spead difference to great

    N 280 is een regelklep in je aircopomp zelf, als deze storing geeft is het waarschijnlijk einde aircopomp.
    Deze regelklep regelt de aircopompdruk, zonder druk werkt je airco niet.
    Bij mijn eigen Audi a4 is de druk te laag, dus hij koelt niet voldoende, wordt niet kouder als 12 graden.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: 01232 A/C Compressor regulator valve -N280 spead difference to great

    Oke dank je voor de tip. Dan word het dus een nieuwe aircopomp. Hopen dat het probleem daarmee is opgelost! Ik heb het systeem al leeg laten halen. Er is 750gr R134af getapt, dus er zat genoeg koelmiddel in. Zaterdag even de pomp vervangen en kijken of hij het weer doet. Ik laat het wel weten.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 01232 A/C Compressor regulator valve -N280 spead difference to great

    Gaat over een A3 8P, dus verplaatst naar het 8P-subforum. SVP voortaan hier al je vragen over deze auto plaatsen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: 01232 A/C Compressor regulator valve -N280 spead difference to great

    Heren, heb gisteren een nieuwe aircopomp erop gezet. Was best te doen. Alleen een van de leidingen op de pomp loshalen was een k. werk omdat je er slecht bijkomt met een 2.0TFSI motor! Nieuwe koudmiddel erin en ik krijg nu gelukkig ijskoude lucht binnen ;-).

    Wat me trouwens wel opviel was dat er 750gr. koudmiddel in het systeem zat voordat ik het leeghaalde. Bij het opnieuw vullen gaf het systeem aan dat er 525gr in moest. Kan het zijn dat de druk in het systeem te groot was waardoor de oude aircopomp niet werkte?


  6. #6
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 01232 A/C Compressor regulator valve -N280 spead difference to great

    Als er teveel koudemiddel in heeft gezeten, dan zou hij het volgens mij nog steeds moeten doen.
    Het kan dan wel voorkomen dat onder bepaalde omstandigheden de druk misschien te hoog wordt, waardoor de airco tijdelijk uitgeschakeld wordt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •