Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 53

Onderwerp: Interieur verlichting vervangen door LED

  1. #1
    Golfmattie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Interieur verlichting vervangen door LED

    Beste audiforum leden,

    Ik wil graag mijn interieur verlichting vervangen door LED verlichting. Alleen dacht ik er iets te makkelijk over volgens mij.....

    Ik heb dus de T10 fitting lampjes allemaal vervangen door de LED lampjes. (T10, 1,2W 6500K)
    Dus lees lampjes voor + achter, vloer verlichting. Ook heb ik de hoofd interieur verlichting voor vervangen door LED (42mm 0.3W 6-LED 6500K)

    Verder wilde ik ook de "straat" verlichting onder in de deuren, kofferbak verlichting den dashboard kast verlichting vervangen door LED.

    Echer nu ik alle interieur verlichting vervangen heb merk ik het volgende:
    De vloer verlichting brand nog maar heel kort +/- 5 seconde en gaat daarna uit. Ook knippert deze soms alleen heel ff na 't starten.
    En de hoofd interieur verlichting (42mm pijp lampjes) blijven heel zwak branden als de deuren dicht zijn en de auto op contact staat.
    De lees verlichting werkt gewoon naar behoren.

    Nu is de vraag, heeft iemand hier ervaring mee?
    Het lijkt wel of hij toch gewoon 4W lampjes moet zien of iets dergelijks of is dit ook in te stellen via VAG COM ofzo?

    Alvast bedankt voor je reactie!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Er is een diagnose systeem aanwezig in je audi die alles controleert , zo ook de verlichting , zowel binnen als buitenverlichting . Het systeem is afgesteld op ' fabriek af lampjes 'die een bepaalde wattage hebben , als er zo een lampje defect is , dan stelt het systeem een ' minder ' verbruik vast en geeft het aan dat een lampje stuk is en wordt dit circuit uitgeschakeld tot het lampje vervangen is . Als jij nu lampjes plaatst met een heel laag verbruik ( LED 's ) dan 'denkt' het systeem dat er een defect is vanwege de heel geringe stroom die deze verbruiken en schakelt het dit circuit bijgevolg uit . Als je deze toch wenst te gebruiken , moet je ervoor zorgen dat je aan hetzelfde verbruik komt , bv door het plaatsen van weerstanden of heel kleine gloeilampjes parallel te plaatsen . Meestal volstaan de heel kleine gloeilampjes van het type ' dashboardverlichting ' . Die zijn zo zwak dat de LED verlichting met gemak de bovenhand haalt . Ik heb dit trouwens zo gedaan met mijn nummerplaatverlichting .
    MVg,
    Yvan

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Of je plaatst leds die geschikt zijn voor canbus.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Kan je idd ook doen , heb ze persoonlijk ook al geprobeerd maar niet zo goede ervaring mee , de canbus lampjes waren nogal snel defect ...

  5. #5
    Golfmattie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Ik was zelf al aan 't denken dat 't aan 't diagnose systeem zou kunnen liggen maar wist niet zeker of de binnenverlichting ook gechecked werd hierdoor.
    Maar nu heb ik dus de bevestiging! Dank je!

    Dan moet ik inderdaad maar eens gaan bedenken hoe ik 't ga oplossen.. weerstand / lampje / canbus LED...

    Er is dus niks via VAGCOM in te stellen?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Eenvoudigste is met canbus werken ...je ziet wel hoe lang het gaat , je kan nadien nog altijd een andere methode kiezen . Denk niet dat er via vagcom iets kan geregeld worden ...Met de weerstanden is niet altijd mogelijk wegens plaatsgebrek en ze worden ook heel warm want het moeten vermogenweerstanden zijn , ze zijn ook relatief groot van afmetingen .

  7. #7
    Golfmattie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Iemand een idee waar deze canbus leds te verkrijgen zijn? En waar ik op moet letten bij aanschaf van deze?

  8. Ad
  9. #8
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Ik denk dat audiwereld ze ook aanbiedt.
    Kijk ook eens in het subforum groupbuys, daar is een topic over led lampen.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  10. #9
    a3power
    Guest

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    ik heb deze canbus van pilot een jaar geleden in mijn sportback geplaatst en deze werken uitstekend nog steeds. Ik heb nog een paar interieurlampjes buislampjes voor je liggen als je er geintresseerd in bent. Pm me even

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Inderdaad , de pilot lampjes zijn waarschijnlijk heel goed van kwaliteit , de mijne kwamen destijds van ebay ....grote brol dus . de pilots vind ik wel heel duur , google maar even ...als je er zo ' n 6 tal nodig hebt ...reken maar uit !

  12. #11
    D190's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    993
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfmattie Bekijk Berichten
    Iemand een idee waar deze canbus leds te verkrijgen zijn? En waar ik op moet letten bij aanschaf van deze?
    Ik heb ze ongeveer 2 weken terug bij www.pilotxenonshop besteld, verder geen ervaring met het bedrijf. Let wel op dat je ze met canbus aanschaft, maar dat is in dit topic duidelijk beschreven.

    Kijk hier even voor wat je nodig hebt: http://www.audiforum.nl/forum/groupb...gelopen-6.html
    Audi A4 B7 Avant 3.0TDI Quattro Tiptronic.
    Recaro DTM interieur|Bose soundsysteem|Zwarte hemel|Carbon inleg|RNS-E|black19inch RS4|etc....

  13. #12
    Noems's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    66
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    piloxenonshop lijkt me nogal duur, als de huiswinkel ze hier niet aanbied kijk dan is op xenonlamp.nl
    A6 140Pk 2005
    A3 SB 2011

  14. #13

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    beste audifanaten,

    Gisteren eigenhandig 2 rode power LED spots bij mijn interieur verlichting boven het dashbaord geplaatst. Deze zijn me achteraf eigenlijk te fel in het donker. Teveel Red Light Zone zullen we maar zeggen... Hier ga ik nog wel een creatieve oplossing voor bedenken. suggesties?
    Verder zat ik ook nog te denken aan het vervangen van de aanwezige 'witte' (lees: gele) interieurverlichting om die te vervangen voor LED varianten. Had niet het idee dat dit ook CAN bus proof zou moeten zijn, wel dus. Dit lijkt me niet direct het probleem en kan volgens mij wel geregeld worden. Het enige waar ik nog wel aan dacht is de dimmende werking die de originele lampjes hebben als ze uit gaan. Wordt dit ook overgenomen door de LED's? Lijkt mij niet. Iemand ervaring?

  15. #14

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Interieur verlichting gaat niet over canbus.... Dat ze zwak blijven branden achter, is een instelling. Dat heet sfeerverlichting oid. Heb ik ook. Je kan het feller zetten, maar ook uit.

  16. #15
    Golfmattie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Het vreemde is wel dat hij toch iets merkt als je de verlichting vervangt.

    Ik heb nl de vloer verlichting vervangen door LED, deze bleef in het begin nog maar 5 seconde branden ipv 1 a 2 minuten
    (zoals met de normale gloei lampjes).

    En een paar dagen later branden ze niet meer bij het open gaan van de deuren, maar als ik de auto startte knipperde ze nog een paar keer.

    En nu doen ze helemaal niks meer!! Zelfs nu ik de originele gloei lampjes weer heb terug geplaats blijft het donker bij m'n voeten!!


    Dus hij registreerd zeker wel iets?!

    ps. Bij de deur en lees verlichting merk ik overigens niks en deze werkt gewoon, wel de hoofd interieur verlichting voorin bleef branden als hier LED terwijl ik de auto al gestart had. Dus hier heb ik ook maar weer de originele gloeilampjes ingezet.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Ik heb mijn interieur verlichting hier aangeschaft:

    http://www.benl.ebay.be/itm/270767229353

    Zitten er nu een 6maand in en nog geen problemen mee.

    Voor de kenteken verlichting heb ik deze genomen:

    http://www.benl.ebay.be/itm/280661208186

    Zeer tevreden van en bij de interieur verlichting zit alles mooi in een apart klein plastiek zakje met een papiertje voor waar ze juist dienen.
    Laatst gewijzigd door JnBtje; 12-12-11 om 13:51.

  18. #17

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfmattie Bekijk Berichten
    Het vreemde is wel dat hij toch iets merkt als je de verlichting vervangt.

    Ik heb nl de vloer verlichting vervangen door LED, deze bleef in het begin nog maar 5 seconde branden ipv 1 a 2 minuten
    (zoals met de normale gloei lampjes).

    En een paar dagen later branden ze niet meer bij het open gaan van de deuren, maar als ik de auto startte knipperde ze nog een paar keer.

    En nu doen ze helemaal niks meer!! Zelfs nu ik de originele gloei lampjes weer heb terug geplaats blijft het donker bij m'n voeten!!


    Dus hij registreerd zeker wel iets?!

    ps. Bij de deur en lees verlichting merk ik overigens niks en deze werkt gewoon, wel de hoofd interieur verlichting voorin bleef branden als hier LED terwijl ik de auto al gestart had. Dus hier heb ik ook maar weer de originele gloeilampjes ingezet.
    Heel vreemd.. Zou ook niet weten waarom interieur verlichting over canbus zou moeten gaan, aangezien je het kan zien als het kapot is. Buitenverlichting word wat lastiger.

    Ik zou even in je computer kijken dmv je menu te openen tussen je tellers in. Daar staat vast wel ergens een optie interieur verlichting. Even rondkijken daar, is ook wel leuk.
    Als je daar niks kan vinden, zou je even je vloerverlichting door moeten meten. Zekering checken.

  19. #18
    rikkied
    Guest

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Interieurverlichting moet geen canbus zijn !! De goedkopere versies van LED zijn evenwaardig. Of heb je daar ook nog kwaliteitsverschillen in ?

  20. #19

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    De ene is blauwer dan de ander. De hogere kwaliteit leds zijn echt 'cool white'. Bij mij is het zonder dat plastic glas ervoor wit, maar omdat dat glas smoke is, lijkt het een wat blauwe gloed. Maar ik vind het een stuk beter dan dat geel..

  21. #20
    rikkied
    Guest

    Standaard Re: Interieur verlichting vervangen door LED

    Heb me toch als "kerstgeschenk" het pakket voor m'n A6 aangeschaft.
    Bestelling is reeds onderweg.
    Ben benieuwd ! Alle lampjes geschikt voor ombouwen A6.
    Foto's volgen als alles erin zit !
    Nu nog uitpluizen hoe alles te vervangen. Iemand Tips ??

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •