Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Sleutel vast in contactslot.

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Sleutel vast in contactslot.

    Na het wassen van mijn auto kon ik de sleutel niet meer draaien. Na lang friemelen kon ik hem ineens starten. Toen ik vervolgens thuis kwam kreeg ik de sleutel niet meer terug gedraaid. Motor kon dus niet uit. Motor af laten slaan in versnelling. Wanneer ik de accu loshaal en weer aansluit kan ik wel gewoon starten. Krijg de sleutel er met geen mogelijkheid meer uit. Het voelt als een mechanische blokkering. Weet iemand waar dit aan kan liggen en waar ik naar kan kijken? ik ga het zelf proberen te repareren. Mocht dit niet lukken dan maar naar de garage. Het gaat trouwens om een Audi A3 2.0 FSI uit 2004. Alvast bedankt!

  2. #2
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Sleutel vast in contactslot.

    Ik denk dat het mechanische gedeelte van het contactslot defect is.
    Je kan een nieuw slot laten maken op chassisnummer, moet je wel bij een dealer zijn, misschien dat er nog andere mogelijkheden zijn om aan een nieuw slot te komen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Sleutel vast in contactslot.

    Ik lees na veel zoeken dat het weleens het Contactblokje zou kunnen zijn die kapot is.
    Morgen hier eerst eens naar kijken. Zag wel dat het stuur eraf moet dan. Iemand hier tips/truuks voor?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Sleutel vast in contactslot.

    Na thuis geprobeerd te hebben liep ik al vast op het stuur. Deze moet met een multitand 11 worden losgehaald. En deze had ik natuurlijk niet.
    Om mezelf een hoop gevogel te besparen heb ik de auto maar naar de garage gebracht.
    Uitkomst:
    nieuw contactslot (220,-) + slothuis(75,-).

    Sleutel zat zo vast in het contactslot dat ze deze eruit hebben moeten slijpen. Ze konden mij niet precies vertellen wat er nu kapot was.

    Toch bedankt voor jullie hulp!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •