vrijwel niets, maar het aluminium dat is afgebroken bij cilinder/zuiger nummer 4 is langs alle andere zuigers gegaan en aangezien bij het BLS blok de turbo aan het spruitstuk vastzit, zijn die aluminium deeltjes ook door de turbo gegaan en zijn alle schoepen gehavend/scheef.. foto zal volgen
Van olie, volgens mij 5w40.. Tevens bij audi wealer geweest.. ze vonden het maar raar en de onaardige monteur die mijn 6 jaar oude a3 als oldtimer omschreef zei dat het onmogelijk was hoewel het bewijs toch echt voor zijn neus lag,
Zie ziet er 'aardig' uit...
p32: http://www.boosttown.com/engine/piston_damage.pdf
nee inderdaad, wonder boven wonder is de distibutieriem heel gebleven, al stond deze niet meer goed.. niet dat dat nu nog uitmaakt maar toch
vandaag btw maar een nieuw motorblok gehaald bij Coen Donkers in Veghel, @tom bedankt voor de tip
ehmm wat een raar antwoord van je zo vanaf de bank! er is toch al gezegd dat de verstuiver te rijk heeft gestaan en hierdoor een te hoge temperatuur in de cilinder is ontstaan.
net of een olie wissel dit had kunnen voorkomen! lekker en wie zegt dat er achterstallig onderhoud is geweest? lekker bot van je!
dit is gewoon heel vervelend en ik hoop dat de kosten meevallen... succes!
Als je een ander motorblok en turbo gaat inbouwen, vergeet niet je intercooler te vervangen.
In je intercooler kunnen metaaldeeltjes terecht zijn gekomen door de motorschade en turboschade.
Er hoeft maar 1 metaaldeeltje door de turbo te gaan, en er kan weer schade aan de turbo ontstaan.
@martijn850, thanks voor de tip, daar had ik nog niet aan gedacht.. motorblok ligt nu nog naast de auto, na carnaval gaan ze eraan beginnen, limburg...
@de svekke, alle beurten heeft hij gehad en zijn tot 200.000km bij dealer uitgevoerd, toen ze me een nieuwe stuurkolom wilde aansmeren terwijl er door marters wat kabels waren doorgeknaagd ben ik naar een garage geweest welke van een oud-werknemen van Wealer is.. beetje l*llig antwoord en gokken doe je maar in t casino.. al kun je dat beter niet doen als je daar ook zo gokt als op dit forum
@jilles, die van mij had zo'n 235.000km gelopen..
Er komt inderdaad een nieuw BLS blok in, dan hoeft er eigenlijk niks te worden omgezet nieuw blok heeft zo'n 60.000km gedraaid maar uit voorzorg vervang ik toch nog alle riemen