Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    Wie heeft er in zijn Audi de H7 lampen vervangen door Led lampen en wat zijn de ervaringen hiervan?
    Ik wil in mijn Adrie de H7 lampen vervangen door de Led lampen. (uiteraard dan ook de stadlichten)
    Nou is het handig om dan eerst de ervaringen van anderen te horen in plaats van zelf het wiel opnieuw uit te vinden

  2. #2
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    Ik denk dat er voor H7 geen goede LED alternatieven zijn. Er zullen wel LED lampen met H7 aansluitingen te koop zijn, maar ik denk dat je daarmee een heel slecht lichtbeeld hebt op de weg. Zo is de reflector in je lampunit geoptimaliseerd voor de H7 lamp en niet voor een willekeurige LED lamp.

    Ik weet niet waarom je van halogeen naar LED wilt, maar misschien is ombouw naar Xenon een betere optie.
    Audi S3 sportback, 2009, sprintblauw, S-tronic, chipped 315 pk.
    Audi TTS roadster, 2009, glut orange, S-tronic, chipped 310 pk.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    Xenon zou inderdaad een mooi alternatief zijn maar dan wil ik ook de koplampen verwisselen. Ik was even op ebay aan het snuffelen naar led lampjes voor het interieur en toen kwam ik de Led dimlichten tegen vandaar de vraag.
    Maar niemand hier met ervaring?

  4. #4

    Standaard Re: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davedtm Bekijk Berichten
    Xenon zou inderdaad een mooi alternatief zijn maar dan wil ik ook de koplampen verwisselen. Ik was even op ebay aan het snuffelen naar led lampjes voor het interieur en toen kwam ik de Led dimlichten tegen vandaar de vraag.
    Maar niemand hier met ervaring?
    Uhm, je dimlichten ZIJN je koplampen.... LED op koplampen kan (dimlicht), zie bijv. de A6 4G en de A8 D4. Het punt is echter dat deze lampen een hele batterij met intelligent geschakelde LEDs hebben, en dus geenszins lijken op een gewone koplamp met 1 of 2 fittingen voor dim- en grootlicht.

    Het zomaar plug and play vervangen van een halogeenlamp door een LED lamp gaat niet werken, ook al kan het fysiek. De reflector is zoals @IHWBD terecht opmerkt geoptimaliseerd voor een bepaalde lengte en positie van een gloeidraad, en niet voor een véél grotere LED lamp met 45 verschillende (en qua positie en vorm afwijkende) felle hotspots. Ook al past het, het zal een slecht lichtbeeld geven.

    Xenon is eigenlijk ook zo - halogeen is een ~10mm lange gloeidraad, haaks op de auto/rijrichting, daarvoor is de reflector (en lensreflector) gemaakt. Xenon is 25-40mm lang en in de lengterichting. Werkt wel, maar lang niet zo optimaal als een échte xenonreflector.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    831
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    Ik denk dat ts de 50w led lampen bedoeld , ik ben hier ook wel benieuwd na of dit werkt.

    http://www.dhgate.com/store/product/...172893698.html


  6. #6

    Standaard Re: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daniela4 Bekijk Berichten
    Ik denk dat ts de 50w led lampen bedoeld , ik ben hier ook wel benieuwd na of dit werkt.

    http://www.dhgate.com/store/product/...172893698.html
    Ga er maar van uit dat het niet zal presteren. Verdiep je eens in de vormen en posities van brandpunten, en dan zal je zien dat een reflector voor het ene type nooit goed zal kunnen werken voor een ander type lamp.

    Ook lenslampen hebben een reflector die het licht bundelt en richt; de lenzen doen NIETS anders dan glare voorkomen, een kleur weergeven op de cutoff rand en de scherpe cutoff zelf maken (middels een plaatje dat tussen de lens en de reflector zit).

    Overigens draaien die dingen op 50W 1800 lumen; dat is minder dan een beetje halogeenlamp (ca 2000 lumen bij 55W), en fors minder dan een goede xenonlamp (3800 lumen bij 35W). Ze zullen dus erg heet stoken, en amper presteren in onze halogeenreflectoren. Die dingen uit jouw link stralen zelfs zijwaarts uit, no way dat je daar een goede budel van op de weg krijgt. Weggegooid geld dus!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    831
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    De lampen op de afbeelding zijn als voorbeeld. de H7 led is er ook in 4800 lumen en schijnt naar onder en boven,op youtube staan filmpjes met deze led en daar zag het er wel mooi uit vandaar dat ik hier wel benieuwd naar ben.
    Dat je nooit het licht beeld van een halogeen krijgt begrijp ik ,
    Het zal nog even duren maar dan rijden we met Audi Laser verlichting

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    Heb inderdaad de filmpjes op youtube gezien en het lijkt niet raar!
    De mooiste oplossing is Xenon maar deze plaatst ik niet in de normale units. Met Xenon moet je wel de lampunits met projectoren hebben vind ik..

  10. #9

    Standaard Re: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davedtm Bekijk Berichten
    Heb inderdaad de filmpjes op youtube gezien en het lijkt niet raar!
    De mooiste oplossing is Xenon maar deze plaatst ik niet in de normale units. Met Xenon moet je wel de lampunits met projectoren hebben vind ik..
    En met LED's hoeft dat niet? Volgens mij is het kwartje nog niet echt gevallen. Puntbronnen (LED) kunnen natuurkundig gezien niet werken in dezelfde reflector als halogeen lampen, einde verhaal....
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #10
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    Ik zou zeggen, koop een setje H7 ledlampen, plaats ze en beoordeel het lichtbeeld. En laat ons weten wat het resultaat is
    Audi S3 sportback, 2009, sprintblauw, S-tronic, chipped 315 pk.
    Audi TTS roadster, 2009, glut orange, S-tronic, chipped 310 pk.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    275
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Heeft er iemand al Led dimlicht geplaatst?

    Ik kan je daar wel iets over vertellen na dat ik led stadslichten had gemonteerd(wat ik mooi vind in combi met xenon) zag ik daar ook een setje H7 liggen aangezien die ook in de grootlicht en in de verstralers passen heb ik een setje meegenomen.
    Voor de looks zou je het zeker kunnen doen, maar voor beter zicht niet je hebt namenlijk met strooilicht te maken het schijnt dus alle kanten op,met een gewone H7 pit heb je een mooi brandpunt.

    Ik heb er foto's van maar weet niet of ik die hier op krijg.

    2013-11-29 19.00.58.jpg 2013-11-30 10.10.53.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door edwin A; 14-08-14 om 18:57.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •