Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: A3 2008, halogeen naar xenon

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard A3 2008, halogeen naar xenon

    Beste lezer,

    Vorige maand heb ik een Audi A3 sportback uit 07/2008 gekocht. (Mijn eerste vraag eigenlijk al meteen, ik lees op veel websites dat er een serie is 2003-2008 en 2008-2012. Onder welke serie valt die van mij uit 07/2008?)

    Prachtige auto met weinig kilometers, ik merk wel in vergelijking met mijn vorige auto die Xenon koplampen had dat dat veel meer zicht geeft dan de normale halogeen lamp die momenteel op mijn Audi zit.

    Ik heb contact opgenomen met de dealer om er Xenon en DRL in te laten zetten. Deze kwam aan met Bi-Xenon tvw 2,5k. Op een auto van 13k vind ik dat veel te veel.
    Op internet zijn er heel veel Xenon koplampen met DRL te vinden, die makkelijker onder de €6-/700 blijven.

    Zelf ben ik niet handig met dit soort dingen maar ik lees veel over "plug-and-play" het enige wat dan nog eventueel lastig is is de hoogteregeling als ik het goed begrijp.

    Iemand die hier tips and tricks over heeft, wellicht zelf een ervaring als deze of een goede garage kent waar ze dit voor mij kunnen doen. Alle reacties zijn welkom!
    Ik heb al veel gelezen op dit forum en andere fora maar zou toch ook graag een antwoord specifiek op mijn geval hebben.

    Mvg,
    Matthijs

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    Welkom. Deze vraag gaat over een A3 8P, dus verplaatst naar het 8P-subforum. Graag voortaan zelf de vragen over deze auto hier neerzetten. Teven is het de bedoeling dat de vraag terugkomt in de topictitel, 'nieuwe lampen A3' is geen goede titel. Aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchformula Bekijk Berichten
    Beste lezer,

    Vorige maand heb ik een Audi A3 sportback uit 07/2008 gekocht. (Mijn eerste vraag eigenlijk al meteen, ik lees op veel websites dat er een serie is 2003-2008 en 2008-2012. Onder welke serie valt die van mij uit 07/2008?)
    Makkelijkste te controleren is kijken naar je display/BIS/FIS (info scherm tussen je klokken).
    Als de letters/info/symbolen wit is dan is het een facelift model (2008-2012), heb je echter een display met rode letters/info/etc dan is het een pre-facelift model (2003-2008)
    Laatst gewijzigd door B3rt; 19-08-14 om 21:26.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    Ah dank, dan is dat meteen helder. Een 2003-2008 dus

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    voor de ombouw naar xenon zijn er een paar opties:
    optie 1: xenon in de normale koplampen: slecht lichtbeeld en ziet er niet mooi uit
    optie 2: originele lampen via ebay/marktplaats whatever kopen en daar xenon in bouwen: Ziet er mooi origineel uit maar kost wat centen
    optie 3: aftermarket lampen monteren en daar xenon in zetten: Ziet er niet erg netjes uit en straalt beetje "johnny" gevoel uit


  6. #6
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davedtm Bekijk Berichten
    optie 1: xenon in de normale koplampen: slecht lichtbeeld en ziet er niet mooi uit
    Matthijs, als je projectorlampen hebt (met lens) dan zijn je koplampunits al geschikt voor xenon en is het lichtbeeld met een aftermarket xenonset prima en ziet het er ook uit als standaard. Ik heb zelf in mijn auto een aftermarket setje van 70 euro. Hier is wel wat sleutelen voor nodig. Als je hiervoor zou kiezen, let dan wel op:
    - Dat het niet een akkie-takkie setje van 20 euro is waar je al aan kan zien dat het niet deugt; die fabrikanten nemen het niet zo nauw met de maten.
    - Dat je de kleur standaard houdt, namelijk 4300K. Alles hoger is blauwer en wordt al snel sjonnie.
    - Dat je de spanning direct van de accu haalt (gezekerd) en via een relais naar de ballasten toe leidt, i.p.v. de dunne halogeenkabels gebruiken als voeding. Doe je dit niet dan loop je het risico dat de dunne kabels de opstartstroom niet kunnen verwerken en een of beide lampen uit blijven.

    90 km/h-astronaut

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    Bedankt allen voor de reacties.
    Een tijdje geleden maar om een defintief antwoord te geven op wat ik gedaan heb mochten er mensen in de toekomst nog naar zoeken.

    Gekozen voor optie 3 van Dave.
    Bij een bedrijf in Aalsmeer eerst aftermarket lampen met LED-DRL en xenon-lens erin laten zetten, daar vervolgens een Xenon-kit in gezet (4300k, dank atjong ziet er goed uit).
    Totale kosten inclusief inbouw rond de €500e. Werken inmiddels een maand later nog steeds zonder enkel probleem.
    Het is inderdaad niet een originele audi-lamp, maar ik ben tevreden met het licht wat zowel de Xenon als de DRL produceren.
    Laatst gewijzigd door Dutchformula; 26-09-14 om 17:11.

  8. Ad
  9. #8
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    Foto?
    90 km/h-astronaut

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    20140926_222246.jpgIMG-20140829-WA0015.jpgIMG-20140829-WA0017.jpgIMG-20140830-WA0004.jpg

    DRL zijn kleine LEDjes, niet zo'n streep zoals 1 van de foto's doet geloven.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    Zou je eens een foto bij daglicht willen maken?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    Ik zal er morgen een paar opslingeren

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon


  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    Als ik de foto's zo zie, ziet het er netjes uit!
    Sluit alles mooi aan en is je lichtbeeld in het donker goed?

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A3 2008, halogeen naar xenon

    Hoi Dave,

    Ja ben tevreden. Licht is zeker vergelijkbaar met m'n oude auto (Renault Megane die als standaard al Xenon had).

    Enig waar ik nog eventueel mee zit als goed klagende hollander is dat de lichtbundel, conform één of ander ingewikkeld meetapparaat in de garage goed afgesteld is, maar volgens mijn dagelijkse gebruik net iets te laag is in vergelijking met m'n Megane. (die uiteraard automatische hoogteregeling had.)

    Verder niks verandert op de computer ofzo, stadslicht is DRL en dim is gewoon dim.
    Ben tevreden kan niet anders zeggen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •