Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 116

Onderwerp: Tuning 1.4 COD 150 pk

  1. #61
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Je garantie maakt niks uit. Zolang jij normaal met je auto om gaat en netjes warm rijdt etc dan zal er weinig mis kunnen gaan. Een goede kwaliteits stage 1 zal nooit je blok in de soep laten lopen (uitgaande dat alles voor tunen gewoon goed is). Ik had de A1 ook laten tunen door JD terwijl ik nog ruim 3 jaar garantie had. Notabene onder garantie is er motorisch van alles vervangen, nooit problemen mee gehad. Had ook niks met de chip te maken.
    Tijdens een grote beurt vragen ze wel altijd of hij getuned is zodat ze niet zomaar software updates doen. Is het niet zo dat als er een update komt van de fabriek dat ze dan de JD overschrijven en ik dus weer 700€ moet dokken bij JD, of is er een regeling voor dit soort issues? N dat geval kan ik beter tot na 28 mei wachten want dan moet ie weer een grote beurt
    Laatst gewijzigd door svkaster; 17-03-17 om 18:03.
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  2. #62
    A38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    102
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    De tuning bevalt nog uitstekend na 100k km's (30k-130k)! Wel heeft de DSG/S-Tronic regelmatig wat moeite met het koppel onderin (schokkerig overschakelen). De volgende keer zou ik daarom ook de DSG/S-Tronic tuning overwegen. Handmatig schakelen (via de flippers) is daarvoor de oplossing. Met iets meer toeren gaat alles veel soepeler.

    Volgens mij is het bij JD geen probleem om terug te komen indien je tuning door een update is overschreven.
    Huidige Audi: A3 Limousine 1.4 tfsi PLS, daytona grijs, alcantara/leer, B&O audio, blanke sierlijsten, schakelflippers, dimmende binnenspiegel, parkeerhulp achter.

  3. #63
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Bedankt,

    Ik heb een handbak dus dat komt goed
    Ik kreeg van JD ook al een reactie dat zij altijd de laatste software installeren alvorens te tunen.
    Ik zit er ook aan te denken om bij de 1,2 en 3 versnelling de COD af te laten zetten. Dit kost niks extra's en dan ben ik van het onregelmatige lopen af. Ik merk dat in de onderste versnelingen hij soms een beetje onregelmatig loopt. Ga iig wel gewoon naar Coen Donkers ipv bij JD. Scheelt weer 200km rijden
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  4. #64
    A38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    102
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Bij mij doet de COD het enkel in de 6e en 7e versnelling. Dat onregelmatige lopen bij lagere snelheden vond ik ook vrij hinderlijk Op zich hadden ze de 5e versnelling ook mee mogen nemen. Maar in de praktijk merk ik niks van een afwijkend verbruik omdat ik veel snelweg rij. Dus vind het helemaal prima zo
    Huidige Audi: A3 Limousine 1.4 tfsi PLS, daytona grijs, alcantara/leer, B&O audio, blanke sierlijsten, schakelflippers, dimmende binnenspiegel, parkeerhulp achter.

  5. #65
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Stage 1 van JD staat op mijn lijstje en het onregelmatig lopen bij lagere snelheden merk ik ook. Maar ik zie dat de auto dan niet op 2 cylinders loopt maar gewoon op 4 en toch wat lichte trillingen. Zou dat hetzelfde probleem zijn of toch iets anders?
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 23-03-17 om 11:37.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #66
    BenJoep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    216
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Misschien koolstofafzetting in de inlaat, zie:
    http://www.hbttechniek.nl/audi-tfsi-...-blasting.html
    | Audi A3 Sportback 8V Ambition Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD |

  7. #67

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Hoe houdt de S-tronic het met al dat extra koppel? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk

  8. Ad
  9. #68
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenJoep Bekijk Berichten
    Misschien koolstofafzetting in de inlaat, zie:
    http://www.hbttechniek.nl/audi-tfsi-...-blasting.html
    Staat nu 11.000km op de teller.

    @A3_sb koppel wordt begrenst op max 330nm.
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 23-03-17 om 14:07.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #69
    BenJoep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    216
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Staat nu 11.000km op de teller.
    Mmm dan is dat het niet in elk geval..
    | Audi A3 Sportback 8V Ambition Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD |

  11. #70
    A38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    102
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Hoe houdt de S-tronic het met al dat extra koppel? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
    Tot nu toe goed (130k nu waarvan 100k getuned). Maar wat ik al eerder aangaf bij lagere toerentallen en vol koppel vragen gaat het schakelen weleens schokkerig. Bij rustiger rijden verder geen problemen. En bij doorrijden waarbij meer toeren wordt gemaakt gaat het ook prima.

    Maar om deze reden zou ik de volgende keer ook de DSG/S-tronic tuning overwegen.
    Laatst gewijzigd door A38V; 23-03-17 om 14:48.
    Huidige Audi: A3 Limousine 1.4 tfsi PLS, daytona grijs, alcantara/leer, B&O audio, blanke sierlijsten, schakelflippers, dimmende binnenspiegel, parkeerhulp achter.

  12. #71
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Over een tijdje mijn nieuwe a3 met de vernieuwde 1.5
    Nu wilde ik deze via de lease laten tunen maar dat doen ze helaas niet meer.

    Heeft iemand andere mogelijkheden voor tuning
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  13. #72
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mspeed Bekijk Berichten
    Over een tijdje mijn nieuwe a3 met de vernieuwde 1.5
    Nu wilde ik deze via de lease laten tunen maar dat doen ze helaas niet meer.

    Heeft iemand andere mogelijkheden voor tuning
    Is er überhaupt dan al een tuning voor de 1.5t. Ik zou dan gewoon zelf laten tunen als het beschikbaar komt.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #73
    dvdham's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    ik heb sinds gisteren mijn Racechip Ultimate gemonteerd in mijn (lease) Audi A3 1.4 150pk (8V), en ik ben wonderbaarlijk verrast van het vermogen verschil als je deze op Race stand zet.

    dit is in mijn optiek nog de beste oplossing, toch met een lease wagen wat vermogen verschil te creeren
    theoretisch zou ik in Race stand 193PK moeten hebben en wel 325NM
    zie hier: https://www.racechip.com/shop/audi/a...0kw-250nm.html
    ik heb zelf voor de Ultimate connect gekozen, zodat ik deze d.m.v. een app kan beheren (leuke features) en plus als ik een nieuwe auto neem, de mogelijkheid om software via de te upgraden naar de chip.

    de teller staat nu pas op 2.400km

    Laatst gewijzigd door dvdham; 20-07-17 om 21:24.

  15. #74

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Overduidelijk merkbaar verschil dus?

    Makkelijk te installeren?
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  16. #75
    dvdham's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Overduidelijk merkbaar verschil dus?

    Makkelijk te installeren?
    Zeker, was denk 10min bezig.

  17. #76
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Hoe werkt het
    Dan race stand??
    En wat kan je met de app en hoe werkt het als je die app niet hebt??
    Laatst gewijzigd door Mspeed; 21-07-17 om 18:29.
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  18. #77
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.880
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Da's dus zo'n tuningbox die je motor oprookt. Kan door de dealer worden getraceerd bij het uitlezen bij een servicebeurt, en strikt genomen is de dealer verplicht om dit door te melden aan de leasemaatschappij.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #78
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Oké niet goed voor je auto dus.
    Wat doet zon boxje precies dan dat je meer pk krijg?

    En traceerbaar is dan wel een min puntje.
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Ik blijf het bijzonder vinden dat er anno 2017 nog zoveel verschillende verhalen/meningen/ervaringen op internet te melden zijn over het gebruik van een 'powerbox'.
    Niet alleen op het Audi forum, maar op elk forum van een automerk dat veel in Nederland wordt gereden kom je het tegen.

    Met name de negatieve punten (die willen we namelijk het liefste weten) zijn volgens mij niet altijd gebaseerd op feiten en/of eigen ervaringen.
    Feit is dat de 'powerbox' tegenwoordig meer inhoud dan een plastic lasdoosje met een paar weerstandjes erin, maar dat het volledige 'mini computers' zijn die de inkomende gegevens van de motor/ECU omzetten van 1.0 naar 1.1 en dat weer terugsturen naar de motor waardoor er een vermogenstoename ontstaat.

    Is een (op maat geschreven) tuning in de ECU beter/stabieler dan een powerbox? Vast, ongetwijfeld...de jongens van JD, VAGtechniek, Hartog, enz.. zijn allemaal vakmensen die je hier op kunt vertrouwen.

    Een powerbox is dan weer interessanter voor de leaserijders. Mijn ervaring als leaserijder met verschillende auto's (met name uit de VAG serie) met een powerbox (van o.a. Ventura) zijn allemaal positief. Bij elke onderhoudsbeurt heb ik wel netjes de powerbox eruit gehaald en een aantal keren ook gevraagd of ze 'tuning' kunnen herkennen. In alle gevallen was dit een 'NEE'. Ik ben dan ook niet bang voor eventueel gedoe met een dealer/leasemaatschappij omdat in de software ergens een rood vinkje zou verschenen door het gebruik van een powerbox.

    Al met al; de aanschaf van een powerbox door een 'gerenomeerd' bedrijf (geen aliexpress dus ofzo) kun je naar mening prima doen zonder gedoe.

  21. #80
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickstah Bekijk Berichten
    Ik blijf het bijzonder vinden dat er anno 2017 nog zoveel verschillende verhalen/meningen/ervaringen op internet te melden zijn over het gebruik van een 'powerbox'.
    Niet alleen op het Audi forum, maar op elk forum van een automerk dat veel in Nederland wordt gereden kom je het tegen.

    Met name de negatieve punten (die willen we namelijk het liefste weten) zijn volgens mij niet altijd gebaseerd op feiten en/of eigen ervaringen.
    Feit is dat de 'powerbox' tegenwoordig meer inhoud dan een plastic lasdoosje met een paar weerstandjes erin, maar dat het volledige 'mini computers' zijn die de inkomende gegevens van de motor/ECU omzetten van 1.0 naar 1.1 en dat weer terugsturen naar de motor waardoor er een vermogenstoename ontstaat.

    Is een (op maat geschreven) tuning in de ECU beter/stabieler dan een powerbox? Vast, ongetwijfeld...de jongens van JD, VAGtechniek, Hartog, enz.. zijn allemaal vakmensen die je hier op kunt vertrouwen.

    Een powerbox is dan weer interessanter voor de leaserijders. Mijn ervaring als leaserijder met verschillende auto's (met name uit de VAG serie) met een powerbox (van o.a. Ventura) zijn allemaal positief. Bij elke onderhoudsbeurt heb ik wel netjes de powerbox eruit gehaald en een aantal keren ook gevraagd of ze 'tuning' kunnen herkennen. In alle gevallen was dit een 'NEE'. Ik ben dan ook niet bang voor eventueel gedoe met een dealer/leasemaatschappij omdat in de software ergens een rood vinkje zou verschenen door het gebruik van een powerbox.

    Al met al; de aanschaf van een powerbox door een 'gerenomeerd' bedrijf (geen aliexpress dus ofzo) kun je naar mening prima doen zonder gedoe.
    Kijk dat is een mooi antwoord.
    Goed om te horen dat het ook positief kan zijn.
    Ik had toevallig ook al bij Ventura gekeken.
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •