Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

    Ladies en gents (en dan met name de techneuten onder ons... maar alle input is welkom ),

    Zou het eventueel mogelijk zijn om dit ook voor de huidige A3 SB 8V met MMI+ te installeren? En dan gaat het mij met name om Android Auto (of iOS voor de Apple fanboys)?

    Zo op het eerste gezicht lijkt het software, maar het kan natuurlijk zijn dat dit deze nieuwe software ook hardware vereist die nu niet aanwezig is in de 8V (bv ander MMI+ scherm met andere resolutie ofzo?). Dit zou indien mogelijk wel een zeer waardevolle toevoeging zijn waar ik wel wat voor over heb... zal natuurlijk niet gratis zijn denk ik zo...

    Any thoughts?

  2. #2

    Standaard Re: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

    ben ik ook wel benieuwd naar!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    37
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

    Interessant!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?


  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ksi Bekijk Berichten
    Wow... nice find! Deze had ik niet gezien, wel een ander kort filmpje waar dit systeem volgens mij wordt gedemonstreerd.

    Waarom ik er verder niet naar onderzocht had was het 'touch' aspect. Je zou maar nét over een niet geanticipeerde hobbel/ putdeksel rijden net terwijl je aan het 'touchen' bent...

    Wat ik juist zo mooi vind aan het geïntegreerde systeem van Android Auto, is dat het in het MMI+ menu verwerkt zit, en ook met de draaiknop aan te sturen is. Maar mocht nu blijken dat dit niet haalbaar is, dan is dit een goed alternatief.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amb Bekijk Berichten
    ...En dan gaat het mij met name om Android Auto (of iOS voor de Apple fanboys)?

    Goeie/terechte vraag, maar sorry, moet het toch even kwijt; wel jammer van die Apple fanboys opmerking. Laat dat soort opmerkingen aub aan autoweek reaguurders over en hou het hier gewoon netjes. Ook al bedoelde je dit wellicht niet zo! (daar ga ik ook vanuit - ik wil het ook niet groter maken dan nodig ).

    OnTopic:
    Technisch is natuurlijk heel veel mogelijk. Een aanpassing op je huidige systeem zal er vanuit Audi waarschijnlijk niet komen.
    Maar het MMI/MMI+ systeem van de 8v zou wel makkelijk vervangbaar/upgradable moeten zijn door een ander component te plaatsen.

    De vraag is alleen of Audi dit gaat aanbieden en tegen welke prijs. Misschien een vraag voor je dealer/pon?

    Zie ook:
    2015 Audi MMI Components walkthrough
    https://youtu.be/xMvy_eI78NY
    Audi A3 Sportback Pro Line S - 2.0TDI H6 8V - MY 2014

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

    Even kort off topic. De term Apple Fanboys was absoluut niet negatief bedoeld (zoals je zelf ook al vermoedde). Persoonlijk vind ik de term Apple fanboys ook geen negatieve wanklank hebben aangezien jij het als 'niet netjes' bestempelde. Ik gebruikte de term puur en alleen om aan te geven dat ik ook aan de Apple product eigenaren gedacht had. Dus inderdaad, no offence! Dit gezegd hebbende, laten we het zeker niet groter maken dan dat het is, ik heb ergere dingen gelezen op dit forum dus wat mij betreft laten we het hierbij !

    On Topic dan.

    Goed punt! Audi kennende zal een upgrade het wel niet gratis zijn. Een simpele upgrade van het navigatiesysteem kost al geld. En een aanpassing ( lees: tegemoetkoming omdat je wat dit betreft net achter het net vist) zal er zeker niet komen. De vraag is dan inderdaad wat zou het gaan kosten?

    Ik heb bij mijn dealer ook navraag gedaan naar de Audi Smartphone Interface, maar die gaf alleen aan dat het niet beschikbaar zo komen voor de huidige 8V. Je begrijpt dat ik daar vooralsnog geen genoegen mee nam, dus vandaar mijn post hier op het forum. PON daarentegen heb ik nog niet gecontact, zal dat eens doen, maar gevoelsmatig zit daar een call center met belschript, en als de vraag niet voorkomt in dat script wordt je met een standaard antwoord afgewimpeld.

    Zal echter toch eens een poging wagen!
    Laatst gewijzigd door tom; 24-08-15 om 17:21. Reden: Complete quote van bovenstaand bericht verwijderd

  8. Ad
  9. #8
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.439
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

    Denk dat je beter contact op kunt nemen met Coen Donkers da Pon.
    Laatst gewijzigd door tom; 24-08-15 om 17:20. Reden: Complete quote van bovenstaand bericht verwijderd
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

    Een autofabrikant die achteraf installeerbare upgrades voor oudere modellen verkoopt... het zal best een keer gebeurd zijn, maar fabrikanten proberen je doorgaans geen enkele reden te ontnemen om weer een nieuwe auto te kopen. Dergelijke ontwikkelingen horen daarbij.

    Dit zal hooguit in de aftermarket ontstaan, of een handige hobbyist die dingen passend maakt. Er zijn inmiddels zoveel smaken en modellen dat dit niet meevalt, dat is ook een reden voor de aftermarket om er niet in te springen. Als in elke auto jarenlang hetzelfde systeem is geleverd, is de installed base aantrekkelijk genoeg om je ontwikkelingskosten terug te verdienen en winst te maken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

    Dit wilde ik niet horen.

    Desalniettemin een helder standpunt, en misschien zal dit uiteindelijk wel de 'waarheid' gaan blijken. Alleen ik ben dan weer so 'simpel' (of naïef) om te denken dat als je bijvoorbeeld met VAGCOM allerlei opties kan in en uitschakelen, zou er dan geen - aftermarket of niet - mogelijkheid zijn om dit in het bestaande MMI te integreren? Bluetooth verbinding is er al? Audi Music interface kalen is er ook al? Is dit niet een stukje software wat, weliswaar tegen een prijs, te installeren is? En inderdaad op een ouder model? En bovendien, wat is oud? Ik kan me zo voorstellen dat er halverwege 2016 een facelift op de markt komt, waar dit dan ineens wel mogelijk is. Is deze 8v dan werkelijk zo outdated?

    Nogmaals, ik weet dus niet of het hardware of software is of een combinatie daarvan...

    De tijd zal het leren denk ik. Maar goed, moet me toch ergens mee bezig kunnen houden terwijl ik wacht op mijn A3...
    Laatst gewijzigd door amb; 24-08-15 om 20:54.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Android Auto - 'achteraf' mogelijk in de 8V (met MMI+)?

    Als je reageert op het voorgaande bericht hoef je niet te quoten, dat levert alleen maar overbodige tekst op.

    Maar wat de fabrikant betreft is een auto 'verouderd' zodra deze de ontwikkelingsafdeling heeft verlaten. Ontwikkelingen vinden alleen maar plaats ten behoeve van een nieuw te introduceren type, afgezien van 'bug fixes' die wettelijk vereist zijn.
    Het Audi-systeem is gesloten, niet gebaseerd op een buiten het bedrijf ontwikkeld systeem wat je ook op de consumentenmarkt of bij andere merken kunt vinden. Dat verkleint de kans dat er nog aan toegevoegd kan worden. Maar goed, wie weet wat er met aftermarket modules te doen is. Ik heb ook wel eens een BMW gezien met aftermarket navi touch screen wat gewoon op de originele radio was gemonteerd. Beetje houtje-touwtje, maar het werkte wel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •