Het forum is geen bron van goedkope beunklussers. Elke garage kan dit oplossen, als je aangeeft wat voor motortype er in je A3 ligt komen er vast ook wat suggesties.
Hallo Allemaal,
Mijn naam is Sacha en ik ben nieuw hier op het forum.
Sinds 2 jaar trotse eigenaar van mijn Audi a3, een droom die uit is gekomen.
Helaas de laatste weken wat problemen, wat begonnen is met een lekkage in de versnellingsbak, hiervoor is de mechatronic vervangen.
Ik heb last gehad van een gevoel alsof iets in de wielophanging/aandrijving los zat. In eerste instantie ging ik er een beetje van uit dat dit wellicht met de lekkage te maken had, maar dit gevoel bleef daarna ook. Diverse garages gezien, wie grote schades aan mijn auto hebben veroorzaakt helaas. Het bleken losse wielbouten te zijn.
Nu ben ik op zoek naar een betrouwbaar iemand die voor zijn passie aan auto's sleutelt, die mij zou willen helpen. De motor wordt te warm. De koelventilator heeft speling, zeker als de motor heel warm is dan draait deze luidruchtig als een soort schoep rond, wat ook te voelen is met rijden.
In het koelvloeistof resevoir zat met warme motor ook een laagje soort vettige olie achtige substantie gemengd, en zat het vloeistof niveau boven maximaal. Bij koude motor weer terug naar normaal niveau.
Motor mist vermogen, valt opzich nog redelijk mee te rijden mits niet harder dan 85 en niet te warm weer.
Ik heb het gevoel dat er ergens een vacuüm lekkage zit. In ieder bij de tankdop. Hiervoor heb ik provisorisch een pakking gemaakt en dit gaf meteen veel verbetering. Dus wellicht als er een echte/goede pakking in zit dat dit al geheel verholpen is.
Probleem is dat ik inmiddels zoveel garages heb gezien en er nog steeds geen oplossing is gekomen, met de schade die is toegebracht, dat ik niet echt meer vertrouwen heb een andere garage te proberen nu...
Ik woon in Almere, en hoop dat er iemand is die hierbij kan helpen. Of dat iemand een goed en betrouwbaar adres weet hier in de buurt.
Mochten er simpele oplossingen / reparaties zijn die ik eventueel zelf nog kan doen, tips en adviezen zijn welkom!
Het forum is geen bron van goedkope beunklussers. Elke garage kan dit oplossen, als je aangeeft wat voor motortype er in je A3 ligt komen er vast ook wat suggesties.
Beste Tom,
Dank voor je reactie. Ik ben niet op zoek naar een goedkope beunklusser, integendeel zelfs. Ik heb al diverse garages gehad die mij niet hebben kunnen helpen. Ik ben op zoek voor mijn Audi A3 g-tron 2014 8V naar een goede monteur/garage of iemand die dit voor zijn passie doet die dit probleem kan oplossen.
Ga eens informeren bij Hartog in Alkmaar.
Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Vettigheid in het kvs-reservoir lijkt me olie. Die komt ergens vandaan en als de temperatuur ook te hoog oploopt denk ik aan de koppakking. Het verbaast me dat nog niemand naar die mogelijkheid heeft gekeken.
Inderdaad. Maar dat ligt aan de grootte van het lek, als het tussen een cilinder en een kvs-kanaal zit staat er meer druk op dan tussen een olie- en kvs-kanaal.
Vagspecialist Almere al geprobeerd? Baris weet er veel van!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk