Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: S3 2019 - bougie komt niet meer los

  1. #1

    Standaard S3 2019 - bougie komt niet meer los

    Beste forum leden,

    1 week geleden heb ik mijn droom auto gekocht, een Audi S3 uit 2019. Helaas is bij een groot onderhoud gebleken dat er ooit verkeerde bougies zijn gemonteerd waardoor er nu 1 vast zit. Over de rest heeft de monteur 3 uur gedaan om ze er uit te krijgen en de laatste durft hij niet aan omdat hij aangeeft dat de kans groot is dat deze afbreekt. De 3 die hij er uit heeft gekregen heeft hij vernieuwd. Kent iemand een garage die de laatste bougie er uit durft te halen? Of heeft iemand een andere tip?

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.707
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: S3 2019 - bougie komt niet meer los

    Vraag me toch af wat er dan verkeerd was aan de eerder geplaatste bougies.

    Ik denk niet dat je een garage zult vinden die het risico van afbreken voor hun rekening wil nemen. Jij zult dat risico moeten dragen….. in het ergste geval zal de kop eraf moeten om de afgebroken bougie te kunnen verwijderen en evt een draadbus ter reparatie erin zetten.

    Ik zou het eerst nog proberen bij warme motor, je weet nooit. Als dat tenminste al niet geprobeerd is.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 23-08-22 om 18:18.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.231
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S3 2019 - bougie komt niet meer los

    Kees
    Ik ken het wel van vroeger waar lange schacht bougies in een korte schacht gedraaid was, als je er dan lang mee rijd krijg je kool in het doorstekende schroefdraad waardoor je dus niet terug uit kan. Of dat hier het geval is vraag ik mij af, het lijkt me dat alles lang is tegenwoordig.

    Ik zou er flink wat kruipolie achtige olie in het bougie gat om de bougie gooien en weer terug draaien, dan weer uit en zo doorgaan tot je een ons weegt maar wel steeds een mm verder, streepje op de ratel om te zien of ie gaat. Met in draaien komt de olie er tussen. Of gaat ie helemaal niet?

    Of je hem er nou niet uit krijgt of af breekt, in beide gevallen moet de kop er af toch? Wel als laatste natuurlijk eerst bovenstaande proberen.

    1 na laatste oplossing om te proberen.
    Voorzichtig met een slagsleuteltje op lage kracht heen en weer, die slaat wat dus verbetering kan geven.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Standaard S3 2019 - bougie komt niet meer los

    WD40 super kruipolie, (geen normale WD40) inspuiten 12 tot 24 uur wachten.
    Proberen stukje los te draaien, en weer spuiten, stukje terug vast en weer spuiten enz enz.
    Lukt dat niet, dan met warme motor, en koude spray op je bougie.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •