Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 41011121314
Resultaten 261 tot 270 van de 270

Onderwerp: 8P vs 8V

  1. #261
    R Lauren's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    83
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Ik had hiervoor ook een nieuwe 1.4TSI met DSG aangeschaft en na 15000 km. had ik de DSG-bak al stuk (soms behoorlijke vibraties bij optrekken vanuit stilstand). Deze auto was niet getuned, maar had wel 250 Nm. Is voor mij dus ook de voornaamste reden geweest om geen S-tronic (of DSG) meer aan te schaffen nu...
    Verder is het wel een superfijne en supersnel schakelende automaat, alleen moet je er dus geen problemen mee krijgen...

  2. #262

    Standaard Re: 8P vs 8V

    peternorth

    dat is het hem juist, de bmw waar ik regelmatig in rij is ook "maar" en 2.0 met 170 pk, en die trekt je redelijk in je stoel, maar als ik het hier zo lees valt dat een beetje tegen met de 1.8 tfsi s tronic... dat bedoel ik eigenlijk met het hele verhaal, het komt in dit topic bij wat posts zo over dat je geen echt mooi kickdown gevoel krijgt...

  3. #263

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruttie Bekijk Berichten
    peternorth

    dat is het hem juist, de bmw waar ik regelmatig in rij is ook "maar" en 2.0 met 170 pk, en die trekt je redelijk in je stoel, maar als ik het hier zo lees valt dat een beetje tegen met de 1.8 tfsi s tronic... dat bedoel ik eigenlijk met het hele verhaal, het komt in dit topic bij wat posts zo over dat je geen echt mooi kickdown gevoel krijgt...
    Ga er mee rijden dan in plaats van overnemen 'wat je hier zo leest'! Ik vind het een fantastische combinatie waar je wel degelijk een 'snel' gevoel bij krijgt.
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  4. #264

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruttie Bekijk Berichten
    peternorth

    dat is het hem juist, de bmw waar ik regelmatig in rij is ook "maar" en 2.0 met 170 pk, en die trekt je redelijk in je stoel, maar als ik het hier zo lees valt dat een beetje tegen met de 1.8 tfsi s tronic... dat bedoel ik eigenlijk met het hele verhaal, het komt in dit topic bij wat posts zo over dat je geen echt mooi kickdown gevoel krijgt...
    Nou ik denk dat die 1.8 met 180pk en 250nm je echt wel een lekkere duw gaat geven. Maar wat Mach1969 ook zegt, ga rijden! Ik begrijp wel waar de negativiteit vandaan komt want de vorige 1.8TFSI was een geweldig tunings object en er waren mensen die er veel vermogen uit haalden maar volgens mij waren het dan handbakken. Aangezien die er nog niet is zijn mensen negatief omdat de s-tronic de beleving er zogenaamd uit haalt en door een koppel begrenzing een minder snelle ervaring zou geven als de vorige. Bedoel je dit? Dan denk ik nog altijd dat dit wel mee gaat vallen en dat je een meer dan gemiddeld snelle auto zal krijgen.

    Check dit:
    http://www.abhd.nl/video/audi-a3/
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  5. #265

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1969mach1 Bekijk Berichten
    Ga er mee rijden dan in plaats van overnemen 'wat je hier zo leest'! Ik vind het een fantastische combinatie waar je wel degelijk een 'snel' gevoel bij krijgt.
    Overnemen,ik lees op forums om ervaringen van andere te lezen (daar zijn forums oa voor), en als ik dan enkele mensen zie schrijven dat de 1.8 tfsi tegenvalt wil ik daar best meer over weten..

    Uiteraard kom ik er zelf over enkele weken achter, hoop ik


  6. #266

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruttie Bekijk Berichten
    Overnemen,ik lees op forums om ervaringen van andere te lezen (daar zijn forums oa voor), en als ik dan enkele mensen zie schrijven dat de 1.8 tfsi tegenvalt wil ik daar best meer over weten..

    Uiteraard kom ik er zelf over enkele weken achter, hoop ik
    Ruttie, misschien heb je mijn comments eerder gelezen.

    Ik was wat negatief over de automaat vs m'n huidige auto met handbak, dat was puur de beleving hoor. Mijn huidige handbak had ik veel meer beleving ook al is de nieuwe sneller. De nieuwe 1.8 zelf is echt goed en erg snel. Ik ben van die groep die handbak prefereert boven DSG en die meningen verschillen. De handbak gaf mij meer beleving en omdat deze nog (steeds )niet bestellen is icm de Sportback was ik teleurgesteld in mijn proefrit met DSG. Ga eerst zelf rijden, je eigen beleving is veel belangrijker.

    Inderdaad het is vreemd en zeer jammer dat het koppel niet is toegenomen, bij PON heeft men mij verteld dat de bak niet meer dan 250Nm aan kan. De Auto die Wouter van Autoblog rijdt is een "Quattro" 1.8. deze heeft 280Nm 0-100 6.7s ipv 7.2s zonder Quattro met 250Nm, dat voel je wel. Die 280Nm... en volgens Pon kon de bak niet meer dan 250Nm aan... misschien heeft de Quattro een andere bak(?)

    De 1.4 heeft ook 250Nm alleen vanaf 1500rpm, de 1.8 vanaf 1250rpm. Ik had graag gezien dat de 1.8 ook meer Nm had gekregen. Immers de 1.8 in de A4 heeft er 320..
    Laatst gewijzigd door Fean; 12-04-13 om 11:38. Reden: typo
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  7. #267

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Fean

    Bedankt voor de reactie, het is inderdaad een beetje vreemd dat het niet verder gaat dan 250Nm.. in ieder geval niet verantwoordt. En inderdaad, met schakelen heb je wel meer beleving, helemaal mee eens. Maar heb er wel flippers op besteld dus kan dan daaruit nog wat extra beleving halen

  8. Ad
  9. #268

    Standaard Re: 8P vs 8V

    De quattro heeft een S-tronic 6.

  10. #269
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fean Bekijk Berichten
    Ruttie, misschien heb je mijn comments eerder gelezen.

    Ik was wat negatief over de automaat vs m'n huidige auto met handbak, dat was puur de beleving hoor. Mijn huidige handbak had ik veel meer beleving ook al is de nieuwe sneller. De nieuwe 1.8 zelf is echt goed en erg snel. Ik ben van die groep die handbak prefereert boven DSG en die meningen verschillen. De handbak gaf mij meer beleving en omdat deze nog (steeds )niet bestellen is icm de Sportback was ik teleurgesteld in mijn proefrit met DSG. Ga eerst zelf rijden, je eigen beleving is veel belangrijker.

    Inderdaad het is vreemd en zeer jammer dat het koppel niet is toegenomen, bij PON heeft men mij verteld dat de bak niet meer dan 250Nm aan kan. De Auto die Wouter van Autoblog rijdt is een "Quattro" 1.8. deze heeft 280Nm 0-100 6.7s ipv 7.2s zonder Quattro met 250Nm, dat voel je wel. Die 280Nm... en volgens Pon kon de bak niet meer dan 250Nm aan... misschien heeft de Quattro een andere bak(?)

    De 1.4 heeft ook 250Nm alleen vanaf 1500rpm, de 1.8 vanaf 1250rpm. Ik had graag gezien dat de 1.8 ook meer Nm had gekregen. Immers de 1.8 in de A4 heeft er 320..
    Ik heb de 1.8 gereden bij PON en hij viel mij zeker niet tegen. T.o.v. mijn 2.0 TT uit 2008 (200pk) kan ik geen groot verschil merken. Ik denk dat bij de meeste de prijs tegenvalt t.o.v. de 1.4. Als je hem met Drive Select op de Individual instelt dan is hij wel rap hoor. Stiller en comfortabeler dan de TT. De TT zal sneller met tussensprints zijn, maar ik denk niet dat hij me tegen zal vallen. De A3 heeft immers ook weer een nieuwe motor. Vergelijken met een A4, die motoren zijn weer anders afgesteld en de A4 is zwaarder.

  11. #270
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 8P vs 8V

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fean Bekijk Berichten
    Ruttie, misschien heb je mijn comments eerder gelezen.

    Ik was wat negatief over de automaat vs m'n huidige auto met handbak, dat was puur de beleving hoor. Mijn huidige handbak had ik veel meer beleving ook al is de nieuwe sneller. De nieuwe 1.8 zelf is echt goed en erg snel. Ik ben van die groep die handbak prefereert boven DSG en die meningen verschillen. De handbak gaf mij meer beleving en omdat deze nog (steeds )niet bestellen is icm de Sportback was ik teleurgesteld in mijn proefrit met DSG. Ga eerst zelf rijden, je eigen beleving is veel belangrijker.

    Inderdaad het is vreemd en zeer jammer dat het koppel niet is toegenomen, bij PON heeft men mij verteld dat de bak niet meer dan 250Nm aan kan. De Auto die Wouter van Autoblog rijdt is een "Quattro" 1.8. deze heeft 280Nm 0-100 6.7s ipv 7.2s zonder Quattro met 250Nm, dat voel je wel. Die 280Nm... en volgens Pon kon de bak niet meer dan 250Nm aan... misschien heeft de Quattro een andere bak(?)

    De 1.4 heeft ook 250Nm alleen vanaf 1500rpm, de 1.8 vanaf 1250rpm. Ik had graag gezien dat de 1.8 ook meer Nm had gekregen. Immers de 1.8 in de A4 heeft er 320..
    Dat moderne turbomotoren van audi hun max koppel behalen vanaf 1250 of 1500 toeren is echt marketingpraat, meestal is het pas bij +- 2250 toeren voordat ze aan het maximum zitten. Zoek maar eens op dynoruns tfsi. Of rollerbankuitdraaien jd engineering. Handbak van mijn 1.8tfsi kan inderdaad gemakkelijk over de 400 nm aan. Jd heeft zelfs een powerpack waarmee ze 300 pk en 400nm uit een 1.8tfsi trekken (wel met een turboupgrade)

Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 41011121314

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •