Oorspronkelijk geplaatst door
Satefan
Hallo, ik ben Satefan en nieuw op dit forum. Ik rijd nu een A5SB uit 2011 maar heb enige tijd terug ook een A3 e-tron besteld. s-line met daytona grijs maar zonder standkachel en ACC. Ik begrijp hier dat dit onbewust een goede keuze is geweest ;-)
De dealer informeerde me gister dat de aflevering voor eind April gepland staat, iets later dan de bedoeling was (week 14). Voor mij niet zo'n punt, maar ter compensatie mag ik kosteloos de s-line velgen laten monteren. Geluk bij een ongeluk.
Ik heb de e-tron gekozen nadat ik in Amsterdam een proefrit heb gemaakt op 1 van die speciale introductie-dagen. Ik was direct onder de indruk van hoe alles mooi samenwerkt. Uiteraard gaat het me om de bijtelling, maar ook mijn werksituatie past goed bij deze auto. Ik woon 35km bij mn werk vandaan dus dat is een prima uitgangspunt. Het grootste deel van deze rit is snelweg, dus ik kom prima uit met de elektrische actie-radius.
Ik rijd ook niet alle dagen naar kantoor (3 of 4 dagen) en over het algemeen rijd ik geen hele lange afstanden.
Ik houd van vlot doorrijden, maar ik ga zeker veel elektrisch rijden. Deze nieuwe manier van rijden is me prima bevallen tijdens de proefrit en ik vind het ook wel een sport om zuinig te zijn.
Ik ga mn A5 zeker missen, omdat het een heerlijke auto is natuurlijk, maar de realiteit is dat ik een enorme sloot bijtelling betaal voor eigenlijk heel weinig afgelegde kilometers. En veel van deze kilometers leg ik alleen af, dus hoewel een heerlijke bak is het duidelijk overkill.
Is er al iemand die ervaring heeft met de elektrische actieradius bij lagere snelheden? Hoe ver kan ik ongeveer komen als ik bijvoorbeeld 100km per uur rijd (puur elektrisch dus)?
vriendelijke groet,
Satefan