Pagina 111 van 300 EersteEerste ... 1161101107108109110111112113114115121161211 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.201 tot 2.220 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #2201

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Voor de liefhebbers hier nog een foto van mijn interieur.
    Buitenkant kennen we nu wel.

    Tevens een vraag of er hier nog meer mensen zijn waarbij het Katalysator lampje blijft branden.

    Is het lampje rechts boven in de power meter.
    Is bij mij de tweede keer in twee weken tijd dat hij blijft branden.(heb de auto ook maar twee weken)20150209_185135_resized.jpg20150209_185649_resized.jpg20150209_185701_resized.jpg
    Eerst keer is opgelost met systeemupdate voor de airco.(hebben jullie allemaal gehad als het goed is}
    Echter vandaag terug geweest konden hem nu niet uit krijgen.
    Probleem is bij Pon neergelegd.

  2. #2202

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satefan Bekijk Berichten
    Hallo, ik ben Satefan en nieuw op dit forum. Ik rijd nu een A5SB uit 2011 maar heb enige tijd terug ook een A3 e-tron besteld. s-line met daytona grijs maar zonder standkachel en ACC. Ik begrijp hier dat dit onbewust een goede keuze is geweest ;-)

    De dealer informeerde me gister dat de aflevering voor eind April gepland staat, iets later dan de bedoeling was (week 14). Voor mij niet zo'n punt, maar ter compensatie mag ik kosteloos de s-line velgen laten monteren. Geluk bij een ongeluk.

    Ik heb de e-tron gekozen nadat ik in Amsterdam een proefrit heb gemaakt op 1 van die speciale introductie-dagen. Ik was direct onder de indruk van hoe alles mooi samenwerkt. Uiteraard gaat het me om de bijtelling, maar ook mijn werksituatie past goed bij deze auto. Ik woon 35km bij mn werk vandaan dus dat is een prima uitgangspunt. Het grootste deel van deze rit is snelweg, dus ik kom prima uit met de elektrische actie-radius.

    Ik rijd ook niet alle dagen naar kantoor (3 of 4 dagen) en over het algemeen rijd ik geen hele lange afstanden.

    Ik houd van vlot doorrijden, maar ik ga zeker veel elektrisch rijden. Deze nieuwe manier van rijden is me prima bevallen tijdens de proefrit en ik vind het ook wel een sport om zuinig te zijn.

    Ik ga mn A5 zeker missen, omdat het een heerlijke auto is natuurlijk, maar de realiteit is dat ik een enorme sloot bijtelling betaal voor eigenlijk heel weinig afgelegde kilometers. En veel van deze kilometers leg ik alleen af, dus hoewel een heerlijke bak is het duidelijk overkill.

    Is er al iemand die ervaring heeft met de elektrische actieradius bij lagere snelheden? Hoe ver kan ik ongeveer komen als ik bijvoorbeeld 100km per uur rijd (puur elektrisch dus)?

    vriendelijke groet,

    Satefan
    Met een beetje mazzel 20 a 22 km denk ik.

  3. #2203
    LUV2XLR8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AartBis Bekijk Berichten
    En nee ik heb nog niet gekrabbeld ramen zijn schoon met ruitenwisser.
    Had ik met mijn vorige mazda6 ook maar dan moest ik 15 minuten voor vertrek naar buiten om de auto te starten
    Die methode hanteer ik nu ook
    Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

  4. #2204

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AartBis Bekijk Berichten
    Voor de liefhebbers hier nog een foto van mijn interieur.
    Buitenkant kennen we nu wel.

    Tevens een vraag of er hier nog meer mensen zijn waarbij het Katalysator lampje blijft branden.

    Is het lampje rechts boven in de power meter.
    Is bij mij de tweede keer in twee weken tijd dat hij blijft branden.(heb de auto ook maar twee weken)20150209_185135_resized.jpg20150209_185649_resized.jpg20150209_185701_resized.jpg
    Eerst keer is opgelost met systeemupdate voor de airco.(hebben jullie allemaal gehad als het goed is}
    Echter vandaag terug geweest konden hem nu niet uit krijgen.
    Probleem is bij Pon neergelegd.
    Ik heb nog nooit een katalysator lampje blijvend zien branden. Verder ook geen bericht uit de dealer ontvangen dat er evt. nieuwe E-tron software zou zijn. Die zullen ze er bij de 1e beurt van 15.000 km wel inzetten gok ik.

  5. #2205

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Hebben andere forum members nog iets vernomen van hun order incl acc / standkachel?
    Ik sprak de dealer vanmiddag en bij mij is (helaas) nog niets bekend gaat dus een voorlopertje worden na eind april.
    Laatst gewijzigd door wvandervliet; 09-02-15 om 22:39.


  6. #2206
    Jesper Weiland
    Guest

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik ben ook eens aan het kijken of de A3 E-tron een vervanger kan zijn voor mijn A5 SB. De A5 is een imposanter voorkomen, maar de stuurproblemen hebben ons toch niet erg blij gemaakt. Inmiddels is de bijtelling een belangrijk argument. Ik vraag me al een tijdje was af en heb het met de demo nog niet kunnen testen.

    Wat gebeurt er als de accu zijn 5% vol status bereikt, dus eigenlijk vrijwel leeg is?

    - Is de boost mogelijkheid er dan nog?
    - Accelereer je dan nog elektrisch weg bij het stoplicht?

    Ik zit me voor te stellen hoe het zal zijn als ik er een caravan (jaja) achter zou hangen. Je kunt het koppel van de elektromotor dan goed gebruiken, maar als de accu al leeg is bij de grens, dan heb je er weer helemaal niets aan. Of zal het onderweg opladen dusdanig snel gaan dat ik bij de tolpoort en het tankstation weer met een lach op mijn gezicht de snelweg op scheur?

  7. #2207

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Goed nieuws (NOT)!!!

    E-tron in november besteld.
    Week 13 zou deze geleverd worden. Kreeg vandaag bericht dat het nu week 26 gaat worden (maar liefst 13 weken later).

    Sterkte voor de rest die (nu nog) een E-tron gaat bestellen.
    Laatst gewijzigd door HMC; 10-02-15 om 10:58.

  8. Ad
  9. #2208

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    In EV modus rijd ik de accu leeg tot 0 km, daarna gaat ie automatsich over op benzine en laadt ie weer bij tijdens het rijden op benzine. Snelheid opladen hangt natuurlijk af van de charge modus die je kiest. Bij een paar km resterende accu heb je nog steeds boost en rijd ie ook in EV modus elektrsich weg bij het stoplicht.

    Met de caravan zou ik eerder kiezen voor standaard rijden in Auto-hybrid modus, omdat je dan de accu niet meteen leeg rijd en de accu als ondersteuning bij het trekken van de caravan hebt. Maar bij lange tochten kan de accu dan alsnog leeg zijn voordat je op je bestemming aankomt in het buitenland. Ik heb er geen ervaring mee, dus pin me er niet op vast.
    Laatst gewijzigd door Bram-S2Power.com; 10-02-15 om 11:00.

  10. #2209
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HMC Bekijk Berichten
    Goed nieuws (NOT)!!!

    E-tron in november besteld.
    Week 13 zou deze geleverd worden. Kreeg vandaag bericht dat het nu week 26 gaat worden (maar liefst 13 weken later).

    Sterkte voor de rest die (nu nog) een E-tron gaat bestellen.
    Is er nog een reden gegeven voor die vertraging?

  11. #2210

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    142
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik begreep ook dat ACC en standkachel nog steeds probleem zijn. En dat de datums welke hier afgegeven zijn echt niet door PON zijn afgegeven. Denk dat daar bij HMC ook het probleem kan zitten.

  12. #2211

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Levertijden lopen lekker op zo. Vorig week de vraag gesteld aan de dealer die levert voor onze leasemij. Hij zei toen, vorige week bestellen was week 22 bouwen met ACC in dat geval. Het is wel per dealer verschillend. Hoe groter de dealer, des te groter aantal sloten in de productielijn deze krijgt vanuit PON. Als voorbeeld, de lokale dealer hier gaf 3 weken geleden aan dat toen bestellen september rijden was, zit nogal wat verschil in dus.

  13. #2212

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik heb ook in november besteld maar heb vanaf het begin productieweek 21 doorgekregen. Dit was/is tot vorige week nog steeds de verwachtte productieweek. Ik heb overigens geen acc of standkachel als optie.

  14. #2213

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Voor de liefhebbers een kleine terugkoppeling van mijn ervaring met de E-tron;

    Nu reeds 1.450 kilometer gereden, voor binnenstedelijk gebruik een fantastische optie, echter voor lange afstanden is het, eerlijk is eerlijk, een onzuinige benzine 1:10/1:11, nog los van het opladen van de accu tijdens het rijden 1:7/1:8. De auto heeft een fantastisch uiterlijk en de samenwerking tussen de hybride en de benzine motor werkt perfect, maar nu komt het, de minpunten;

    - Actieradius in praktijk, binnenstedelijk gebied, aanmerkelijk lager dan fabrieksopgave (20km).
    - Gezien deze actieradius en de kosten voor het opladen, 8,9 KwH x 0,22 cent gemiddeld komt redelijk overeen met een 1,5 liter benzine en de actieradius daarvan.
    Los van de investering in een duurdere E-tron en eventuele laadpaal.
    - Benzinemotor, zonder bijstand van de accu, gezien het gewicht van de auto niet MEGA snel (iemand anders ook deze ervaring)?

    Pluspunten;
    - Geweldige techniek,
    - Goede samenwerking tussen accu en motor,
    - Vol gas met Boost is het een rappe wagen!
    - Leuke Audi app met functies,
    - Stuk exclusiever dan de GTE, althans, nu nog ..

    Kortom, heel blij met de auto en het uiterlijk ervan, maar naast de gunstige bijtelling is dit voor de werkgever een hele dure beloning aan de medewerker.

    Oh, kwam trouwens afgelopen weekend een e-tron tegen in Utrecht in de kleur.. pom pom pom.. PAARS? What?

    Groet!

  15. #2214

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Caravan met een e-tron.. Dat is hetzelfde als niezen met je ogen open.. kan niet ..


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper Weiland Bekijk Berichten
    Ik ben ook eens aan het kijken of de A3 E-tron een vervanger kan zijn voor mijn A5 SB. De A5 is een imposanter voorkomen, maar de stuurproblemen hebben ons toch niet erg blij gemaakt. Inmiddels is de bijtelling een belangrijk argument. Ik vraag me al een tijdje was af en heb het met de demo nog niet kunnen testen.

    Wat gebeurt er als de accu zijn 5% vol status bereikt, dus eigenlijk vrijwel leeg is?

    - Is de boost mogelijkheid er dan nog?
    - Accelereer je dan nog elektrisch weg bij het stoplicht?

    Ik zit me voor te stellen hoe het zal zijn als ik er een caravan (jaja) achter zou hangen. Je kunt het koppel van de elektromotor dan goed gebruiken, maar als de accu al leeg is bij de grens, dan heb je er weer helemaal niets aan. Of zal het onderweg opladen dusdanig snel gaan dat ik bij de tolpoort en het tankstation weer met een lach op mijn gezicht de snelweg op scheur?

  16. #2215

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Je zou hem kunnen duwen?
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  17. #2216

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Recensies over het verbruik zijn niet veelbelovend. Of iedereen rijdt als een formule-1 coureur maar je zou toch verwachten dat je met gemak 1 op 20 moet kunnen halen met deze auto??

    Hoe dan ook, a.s. zaterdag staat dan eindelijk de aflevering gepland. Dus dan kan ik er na 8 maanden zelf ook mee rijden! (Als hij niet direct terug naar de garage moet)
    Vorig: Audi A3 sportback 2.0 TDI 200PK (2007)
    Huidig: Audi A3 E-Tron Ambition Scuba blauw, Proline Plus, S-line, Pano dak, etc

  18. #2217
    Jesper Weiland
    Guest

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Het zal wel niet hip zijn dat ik er een caravan, maar dat weet ik allemaal wel. Technisch moet het volgens mij best goed gaan. En zo hip is een E-tron nu ook weer niet. Dat ik 'm nu met mijn A5 trek, is eigenlijk gekker
    Laatst gewijzigd door Jesper Weiland; 10-02-15 om 22:02.

  19. #2218

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Mijn werkgever laat de leasekosten van etron berekenen met een verbruik van 1:15

  20. #2219

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Niet hip. Wel hip.. Maaakt niets uit, er kan namelijk geen trekhaak op de e-tron, zie rdw; omgeremd 0kg, geremd 0kg.. Puur technisch gezien heb je gelijk, de GTE mag 1500kg trekken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesper Weiland Bekijk Berichten
    Het zal wel niet hip zijn dat ik er een caravan, maar dat weet ik allemaal wel. Technisch moet het volgens mij best goed gaan. En zo hip is een E-tron nu ook weer niet. Dat ik 'm nu met mijn A5 trek, is eigenlijk gekker

  21. #2220

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Mijn etron (met acc) is in tweede week december besteld. Kreeg direct door dat de levering wordt verwacht in week 26

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •