Iemand ook zo veel problemen om online te komen met Vodafone? Ik heb inmiddels een multisim, Apn naar live.vodafone.com maar er is geen dataverkeer. Wel verbinding maar er gebeurt niks. Iemand nog suggesties?
Zaterdag eindelijk de etron op kunnen halen na 8 maanden wachten, maar ACC en standkachel zitten er in! Trekhaak lukte helaas niet vanwege het panoramadak. Deze week de SIM erin en dan ook MMI Connect actief.
Eerste indrukken zijn zeer hoopvol na 4 jaar verwend te zijn in/door een V60 (de B&O installatie is in ieder geval top!).
Ook veel positieve reacties op het Misano rood met volledig zwart gewrapped dak en spoiler. Mooi contrast!
Op naar vele kilometers (in stilte) genieten.
Hey, gaaf man! 8 maanden.... blech. Ach, dat is nu meteen vergeten. Ik snap alleen de combi "volledig zwart gewrapped dak" + "panoramadak" niet. Is dat niet wat zonde?
V60 is al niet behelpen inderdaad, dus je hebt een mooie "voorloopauto" gehad die 4 jaar zou ik zeggen. Foto's?
@Soeski: Het rode deel achter het panoramadak, de spoiler en antenne zijn nu zwart. Van bovenaf gezien is het dak dus zwart. Zal straks een foto maken en deze posten.
V.w.b. de kofferruimte en de actieradius van een tank brandstof hoef ik niet lang na te denken .
Maar aan het einde van maand is er alvast een duidelijke winnaar. De A3 scheelt de nodige bijtelling ... 25 vs 7%!
Wat wel een beetje teleurstelt aan de etron is de elektrische actieradius. Net als de meesten hier krijg ik de 'tank' niet voller dan 40 km. En met welke slakkengang ik dan moet rijden om die überhaupt te realiseren wil ik niet weten.
Morgen, met 26 graden in het vooruitzicht, zal het voordeel weer bij de A3 komen te liggen: als de standkachel z'n werk doet kan ik instappen in een heerlijk koele auto.
Kortom, ik ben m'n Volvo nog niet vergeten
Mijn proefrit in de A3 E-tron van de dealer zelf (met toen 14km elektrisch op de teller) bracht me al bijna 25km volledig elektrisch, met ritjes door Leiden, Voorschoten, Leidschendam. Ik was echt positief verrast. Benzine kwam er pas bij toen de teller echt op 0,0 stond en toen ik 120+ ging rijden op de snelweg. Vervolgens een stuk hybridisch gereden (wat een verschrikkelijk woord) en door regeneratie had ik al snel weer 6 km bereik terug. Ik zie het wel zitten, ik rijd elke dag op de A4 in de file naar werk (trajectcontrole Delft --> Leiden dus sowieso oppassen op snelheid) dus ik kan vermoedelijk elke dag volledig elektrisch rijden. Top
Ik hoop dat jouw bereik ook echt prima zal zijn, maar met warm weer is dat al automatisch beter dan met koude.
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Ik was ook verbaasd, maar met de ritjes puur door de stad (max 50-60km per uur) en veelvuldig remmen heb ik dus ook veel energie teruggewonnen. Ik was ook verbaasd maar heb echt op de dagteller gekeken, juist omdat ik wilde weten hoe ver ik kon komen. Blijkbaar heb ik in 14km dus ook weer zo'n 9km geregenereerd met "coasting" en remmen. En inderdaad, ik heb HEEL rustig gereden qua optrekken e.d.; ei onder rechtervoet. Nieuwe auto, niet van mij; ingrediënten om voorzichtig te doen.
Of die 14km was gewoon wat laag ingeschat door het systeem adhv de vorige ritten van de dealer zelf (pittige rijstijl?)... dat kan natuurlijk ook
Dit. In die proefrit auto's duwt iedereen 'm natuurlijk op de snelweg even diep in om te kijken wat de acceleratie is. Da's gaaf maar funest voor je range. Inmiddels let ik er eigenlijk al niet meer op, alles wat ik elektrisch rijd is mooi meegenomen en die TFSI is ook niet verkeerd.
Dan ben ik geen standaard "proefrijder" zeker. Ik heb juist heel voorzichtig gedaan, ook op de snelweg. Ik wilde juist de soepelheid weten; de acceleratie valt toch tegen als je je eigen auto's gewend bent dus dat heb ik niet eens geprobeerd
De soepelheid van het schakelen en het overschakelen naar benzine vond ik het meest interessant, en dit ging inderdaad vrij stil en soepel. Wel grappig dat je bij terugschakelen op volledig elektrisch een soort "Jetsons" geluidje hoort (voor mensen die de tekenfilmserie kent van vroeger).
Ja, al is het wel merkbaar als de motor aan- of afslaat hoor. En af en toe kan ik niet het gevoel onderdrukken dat het niet goed is voor de (start)motor dat tijdens een gemiddeld ritje dat ding tientallen keer aan- en afslaat, maar het zal wel getest zijn Overigens was ik in het begin nog heel erg bezig met die "ev mode" button, maar tegenwoordig laat ik gewoon de auto beslissen en gebruik ik alleen nog de D en af en toe S stand (in die laatste stand remt 'ie flink af op de motor/generator als je het gas los laat).