Pagina 235 van 300 EersteEerste ... 135185225231232233234235236237238239245285 ... LaatsteLaatste
Resultaten 4.681 tot 4.700 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #4681
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    De belangrijkste reden van de pre-conditionering is het vergroten van je actieradius, het bijkomend voordeel is dat in je in een warme koets stapt.
    Ik neem aan dat zoiets ook uitgelegd wordt als de auto geleverd wordt, het scheelt namelijk echt veel als het kouder wordt.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  2. #4682

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Dat alles heeft alleen zin als je wel al aan de stekker zit met pre-conditioning natuurlijk, anders kost het actieradius.
    Overigens is de pre-conditioning op benzine een heel stuk stiller dan ik op de Volvo had; mensen gingen voorheen altijd staren in de lucht naar een overkomende straaljager of Boeing. Nu klinkt het heel beschaafd en ik ruik ook geen benzinedampen meer.

  3. #4683

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Top systeem
    Laatst gewijzigd door A630q; 22-11-15 om 11:36.

  4. #4684
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Dat alles heeft alleen zin als je wel al aan de stekker zit met pre-conditioning natuurlijk, anders kost het actieradius.
    Overigens is de pre-conditioning op benzine een heel stuk stiller dan ik op de Volvo had; mensen gingen voorheen altijd staren in de lucht naar een overkomende straaljager of Boeing. Nu klinkt het heel beschaafd en ik ruik ook geen benzinedampen meer.
    Dat is vreemd, dat je benzinedampen ruikt want de standkachel van de Volvo PIH loopt op diesel......
    Volgens mij kan de Etron ook alleen maar aan de stekker preconditioneren, of je moet er een aparte standkachel bijgenomen hebben (€ 1.820,--) en volgens mij hebben de meeste hier dat niet. Vandaar dat je waarschijnlijk niets ruikt, omdat het elektrisch is. Maar elke Webasto verbrandings standkachel heeft zo'n aparte geur.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  5. #4685

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Er stond ook nergens dat mijn (vorige auto) Volvo een PIH was. Ik had een V50 met benzinekachel.
    De e-tron kan ook zonder stekker pre-conditionen, maar dan gebruikt hij je accu en maximaal 15 minuten, óf tot je nog 7km bereik hebt. Whichever comes first.
    Als hij aan de stekker zit kan dit maximaal 30 minuten zijn (dit kost je geen bereik).
    Dus ook zonder standkachel kan je e-tron prima verwarmen/verkoelen, zolang er meer dan 7km bereik in je accu zit. Als je de benzinekachel erbij hebt, is het inderdaad een ander verhaal. Dan nog gebruikt hij deze alleen als je niet aan de stekker zit. (In de zomer koelen kan de benzinekachel niet, die is echt alleen voor het verwarmen).


  6. #4686
    lbe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Maar wat scheelt het dan in actieradius?

  7. #4687

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dvdheuvel Bekijk Berichten
    Vertrek is laatste dagen bij mij 36/37 km maar met moeite red ik de 25 kilometer ongeveer. Kan wel goed laden op kantoor en thuis maar het is idd weinig. Daarnaast gaat het verbruik van de benzine ook echt erg hard omlaag wat ik al eerder had geschreven. Rij niet overdreven hard of trek snel op, rijd eigenlijk redelijk rustig. benieuwd of die elektrische kilometers weer wat oplopen naarmate temperatuur oploopt, maar dat duurt nog wel ffies... Jammer want m'n open dakkie nog weinig gebruikt :-)
    Hmmm. De laatste dagen staat na laden de teller op 40 of 42 km. Het heeft toch echt allemaal met verbruik te maken. Je laad natuurlijk geen KM's maar KW's. De indicatie geeft aan hoeveel KM je gemiddeld met deze KW's kan afleggen. Een zware voet zie je direct bij de volgende oplaad-beurten. Uiteraard zal de temperatuur zeker invloed hebben.

    Ik heb net de timer even ingesteld voor morgenochtend. Ik moet rond 6 uur richting Schiphol dus lekker om in een warme wagen te stappen morgen :-)

  8. Ad
  9. #4688
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satefan Bekijk Berichten
    Hmmm. De laatste dagen staat na laden de teller op 40 of 42 km. Het heeft toch echt allemaal met verbruik te maken. Je laad natuurlijk geen KM's maar KW's. De indicatie geeft aan hoeveel KM je gemiddeld met deze KW's kan afleggen. Een zware voet zie je direct bij de volgende oplaad-beurten. Uiteraard zal de temperatuur zeker invloed hebben.

    Ik heb net de timer even ingesteld voor morgenochtend. Ik moet rond 6 uur richting Schiphol dus lekker om in een warme wagen te stappen morgen :-)
    Ik heb het nog niet geprobeerd maar kan je met de app de temperatuur instellen of moet dat vooraf in de auto ingesteld worden?

  10. #4689
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.375
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik heb het nog niet geprobeerd maar kan je met de app de temperatuur instellen of moet dat vooraf in de auto ingesteld worden?
    Hij neemt de temp van je airco die je hebt ingesteld.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  11. #4690

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Dus voor morgen heb ik hem lekker op HI gezet, zodat ik niet hoef te krabben. Hij pakt inderdaad de temperatuur die je ingesteld had staan. Dus ik leer mezelf aan als ik de straat in rijd op de koudere dagen de temperatuur iets hoger te zetten voor ik parkeer. Morgen hopelijk niet krabben 😂

  12. #4691

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dvdheuvel Bekijk Berichten
    Dus voor morgen heb ik hem lekker op HI gezet, zodat ik niet hoef te krabben. Hij pakt inderdaad de temperatuur die je ingesteld had staan. Dus ik leer mezelf aan als ik de straat in rijd op de koudere dagen de temperatuur iets hoger te zetten voor ik parkeer. Morgen hopelijk niet krabben 😂
    En dat is dus precies één van de (mijn) klachten over het systeem in de e-tron. Je kan zelf de temperatuur niet regelen en je hebt maar één timer, zelfs als je dus de standverwarming als optie hebt genomen. Dan ben je nog steeds veroordeeld tot de app en de tekortkomingen. Hopelijk gaat dat dus volgend voorjaar veranderen, als je het niet meer nodig hebt...

  13. #4692

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Trouwens nog een vraag die ik eerder gesteld had, maar niemand op gereageerd had tot nu toe:

    Ik merk dat als ik de pre-conditioning en/of standverwarming gebruik, de auto heerlijk warm is maar de spiegels nog steeds heel nat! Als ik dan ga rijden, zie je langzaam de druppels verdwijnen (spiegelverwarming staat altijd aan bij mij). Dit suggereert dat de spiegels niet mee worden verwarmd met het pre-conditionen. Dat zou in de winter echt een misser zijn van Audi, dan sta je dus alsnog je spiegels te krabben?! In de Volvo zag ik de damp van mijn spiegels afkomen als ik naar buiten keek hoe het ijs eraf gleed... dat zou ik hier dus ook verwachten. Iemand?

  14. #4693

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Pre-conditioning zou dus ook mogelijk moeten zijn indien de auto niet aan de stekker gekoppeld is mits er voldoende stroom in de batterijen zit.

    Is dat daadwerkelijk zo. Ik heb het geprobeerd maar kreeg een melding op de app dat de stekker niet gekoppeld was. De actieradius stond op dat moment op 23 km.

    Iemand een idee?

    Groeten,

    Marc

  15. #4694

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    56
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Unhappy Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Pre-conditionering doet het bij mij zelden.
    Vanmorgen zou wel lekker zijn geweest;-)
    Het duurt zowiezo al 2 minuten voordat hij een melding geeft.
    Maar ik krijg bijna altijd de melding "fout opgetreden!"
    En het maakt niet uit of hij volledig is opgeladen , aan de stekker hangt of niet.
    Iemand enig idee hoe dit komt?
    Laatst gewijzigd door Robetron; 23-11-15 om 07:04.

  16. #4695

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert1702 Bekijk Berichten
    Pre-conditioning zou dus ook mogelijk moeten zijn indien de auto niet aan de stekker gekoppeld is mits er voldoende stroom in de batterijen zit.
    Is dat daadwerkelijk zo. Ik heb het geprobeerd maar kreeg een melding op de app dat de stekker niet gekoppeld was. De actieradius stond op dat moment op 23 km.
    Iemand een idee?
    Groeten,
    Marc
    Ja, die melding staat er dan. Het lukt mij dan soms ook niet om te programmeren, alleen om meteen op "int-voorverw./-klimat.aan" te drukken in de app onderin. Soms is die knop ook grijs en dan staat er "accuspanning laag". Als dat er staat, kan ik juist alleen wél programmeren en niet direct starten. Je leest het al; de app is ... sja... crap

  17. #4696

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robetron Bekijk Berichten
    Pre-conditionering doet het bij mij zelden.
    Vanmorgen zou wel lekker zijn geweest;-)
    Het duurt zowiezo al 2 minuten voordat hij een melding geeft.
    Maar ik krijg bijna altijd de melding "fout opgetreden!"
    En het maakt niet uit of hij volledig is opgeladen , aan de stekker hangt of niet.
    Iemand enig idee hoe dit komt?
    Wat me opvalt is dat de verbinding met je telefoon en de Audi servers meestal prima is. De verbinding tussen je auto en de Audi servers is minder snel/instabiel. De info die je krijgt loopt altijd achter; als je in de app drukt op de pijltjes om de info te verversen gaat dit meestal heel snel. Echter, dan is de info meestal een uur of meer oud. Dat deed mij vermoeden dat de app wel snel reageert, maar de Audi zijn status nog niet gemeld heeft bij de server óf dat de server de info van de auto nog niet verwerkt heeft.
    Hoe dan ook; het instellen van de timer duurt bij mij doorgaans meer dan een minuut en dan houd ik mijn telefoonscherm aan (niet in slaapstand) anders lukt het meestal sowieso niet. De laatste weken gaat het vrij goed, ik krijg maar soms een fout (time-out denk ik; de signaal moet naar de server en die moet weer naar de auto; die wacht op terugkoppeling van de boordcomputer en stuurt dit weer naar de server, en die weer naar je telefoon). Ik heb dagen gehad dat ik het wel 5x moest proberen achter elkaar.

  18. #4697

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    44
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Afgelopen donderdag mijn Audi A3 E-tron Attraction Pro-line plus opgehaald! erg gelukkig tot nu toe, maar mis wel Audi Connect functionaliteit.

    Iemand ervaring met Vodafone Multisim? Ik (of vodafone) krijg geen dataverbinding geregeld. Was bang dat het aan de auto lag, maar de sim(s) doen het vervolgens ook niet in mijn telefoon.

    Danny

  19. #4698

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    ik heb multisim in mijn tablet en auto, werkt prima. als de kaart het ergens anders ook niet in doet, is denk ik de kaart nog niet geactiveerd oid.

  20. #4699

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dthonissen Bekijk Berichten
    Afgelopen donderdag mijn Audi A3 E-tron Attraction Pro-line plus opgehaald! erg gelukkig tot nu toe, maar mis wel Audi Connect functionaliteit.

    Iemand ervaring met Vodafone Multisim? Ik (of vodafone) krijg geen dataverbinding geregeld. Was bang dat het aan de auto lag, maar de sim(s) doen het vervolgens ook niet in mijn telefoon.

    Danny
    Heb je je SIM geactiveerd online? Vervolgens de pincode eraf gehaald in een telefoon (niet per se nodig) en instellen in de Audi dat je altijd verbinding wilt maken (automatisch). Werkte hier in ieder geval direct.

  21. #4700
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Hier werkt de pre-conditioning zonder problemen. Ik heb trouwens 2 timers?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •