Is er iemand die een toerenteller mist en / of de toerenteller van de boordcomputer wel eens gebruikt?
Ikzelf heb een toerenteller nog geen moment gemist. Zo'n power meter zegt, zeker voor een automaat, eigenlijk veel meer.
Lijkt toch meer iets exemplarisch, mijn knopjes doen het nog prima na 11 maanden en gebruik ze 2x per dag i.v.m. de laadtimer die ik erin heb staan. Niets geen vocht erin en ik heb al vaak genoeg, ook in de regen, met een "open neus" gereden.
Dus hopelijk voor jou is het over na vervanging.
Is er iemand die een toerenteller mist en / of de toerenteller van de boordcomputer wel eens gebruikt?
Ikzelf heb een toerenteller nog geen moment gemist. Zo'n power meter zegt, zeker voor een automaat, eigenlijk veel meer.
@joris(snaak): Producteigenschap ... heel bijzonder. Aan de ene kant doen ze dus alsof het de eerste keer is dat ze het horen bij mij, en bij jou zeggen ze dat het er nou eenmaal bij hoort...? Vocht achter het lampje en dus de knoppen is op zich niet heel erg, zolang je geen functionaliteit verliest. Water heeft nou eenmaal de neiging om te bevriezen bij temperaturen onder 0 graden Celsius helaas; DAT is dus wel een issue. Ik ga het niet zelf proberen op te lossen met spray en weet ik wat; daar heb ik de dealer voor. Ik ben alleen helaas nog niet benaderd sinds mijn melding gisteren... erg slordig. Ik laad dus nu niet meer als het vriest of rond het vriespunt is... dat moeten we dan maar normaal vinden?
Ik dacht precies hetzelfde! Ik heb staan foeteren bij het raam, starende in de verte naar de bevroren A3 om alvast de kachel te starten. Ik heb het na 15 minuten (!!) opgegeven, toen stond nog het cirkeltje te draaien van de app na het ingeven van de pincode. Toen maar ingelogd op a3etron.audi.com (dit duurde ook even). Daarna de app weer gestart; DIRECT er in. Ik zie toch een verband... heel gek.
Gelukkig had ik ook de laad-timer geprogrammeerd en ondanks dat de batterij op 0 stond, de stekker niet aangesloten was, was de auto toch voorverwarmd via de timer. Alleen niet helemaal, dus hij is te laat begonnen lijkt het.
Kortom; echt ongelofelijk dat we het hiermee maar moeten doen en dat Audi daarmee weg komt. Je zou (bijna) een class act beginnen tegen ze? Hoe moeilijk kan het zijn om meer capaciteit toe te wijzen aan het serverpark? Wat is er toch aan de hand? De dealers weten het ook niet en "geven het maar weer door". Maar je krijgt nooit iemand (indirect) te spreken die nou écht zegt wat er aan de hand is en wanneer het opgelost is... Voorsprong door techniek? Ik zie het niet. Audi loopt jaren achter op andere merken met techniek. De nieuwe GTE van mijn collega (met app die er nagenoeg hetzelfde uit ziet) werkt voortreffelijk en, JAWEL, je kan meerdere timers programmeren en per timer kiezen of je wilt laden+verwarmen/koelen, alleen wilt laden of alleen wilt verwarmen/koelen! Fantastisch! ..... iets wat je bij Audi dus ook koopt, maar niet krijgt op de e-tron.
Zo te vinden op Google:
VWGTEapp.jpg
Dit is dan weliswaar Engels, maar je ziet dat je per timer kunt instellen of je wilt laden, klimatiseren of beide.
Ik denk dat er vanmorgen een storing was met de servers bij Audi. Ik kon ook niet inloggen. Niet via de app, maar ook niet via de website. Pas in de loop van de ochtend dat het weer werkte. Hiervoor heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met de app (op de traagheid na).
Ik heb sinds gisteren een gloednieuwe E-tron. Heel enthousiast mee aan de slag, en natuurlijk de app geïnstalleerd. Nu uren later redelijk teleurgesteld. Eerst een drama met registreren en valideren (Wie heeft eigenlijk bedacht dat er zoveel validatiemomenten moeten zijn? Er is toch geen creditcard aan gekoppeld? En hoezo twintig keer zeggen dat de km-stand niet klopt, en na drie keer steeds een kwartier straf? En waarom moet ik die km-stand eigenlijk handmatig invullen als de auto het zelf zo goed weet?) Vervolgens geeft elke functie die ik probeer een eindeloos durend timercirkeltje, na lange tijd gevolgd door de melding: fout opgetreden. Hoezo? Welke fout? Wat kan ik er aan doen? Ik moet toch gewoon de verwarming aan kunnen zetten zonder dat de auto aan de lader staat? Dit was niet de premium innovatieve ervaring die ik mij als nieuwbakken hybride Audi-rijder had bedacht. Of hebben jullie tips?
Als je genoeg acculading hebt kun je hem zonder laadsnoer aanzetten. Helaas werkt de communicatie van de auto naar de servers 90 % van de tijd niet wanneer je het nodig hebt. Met andere woorden, met dit koude weer wil iedereen zijn kachel aanzetten, helaas worden dan blijkbaar de servers overbelast. Als het mooi weer is kun je vaak wel gewoon de kachel aanzetten, alleen heb je die dan niet nodig
Nou zit ik zelf in de app business, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een app zou opleveren die een piekdrukte niet aan zou kunnen, en mochten er wel problemen zijn dit niet door middel van duidelijke error-meldingen en codes zou aangeven. Bovendien: hoeveel gebruikers van deze app kunnen er nou helemaal concurrent zijn? Dat kan nooit het probleem zijn volgens mij.
I weet ook de exacte reden niet, maar vertaal alleen wat er gebeurd. Ik moet trouwens ook wekelijks mijn voetbal uitslagen ingeven via de knvb java app. Deze werkt doordeweeks prima, maar zaterdags als heel amateur nederland aan het voetballen is werkt de voetbal app ook regelmatig niet. (en daarbij de java app) Ligt misschien aan de verkeerde inschatting van Audi van de gelijktijdigheid getal.
IMG_6049.jpgIMG_6048.jpgIMG_6047.jpg
De GTE app is ook ellende..
Is het niet mogelijk om in het MMI meerdere tijdstippen in te geven dit is wel mogelijk in de GTE.