Is ergens al een nieuwe en correcte prijslijst te downloaden met de wijzigingen van de laatste maand? Ik heb tot nu toe alleen de initiële prijslijst met meerdere onvolkomenheden kunnen vinden. Dank!
Gebeurde bij Volvo ook met de v40. Daar kwam ik binnen en zei de dealer dat hij 100 plaatsen in q2/q3 2014 had in de fabriek en dat het bestellen op intekening was. Dus als jij een auto van €30.000,- besteld sta je later op de productieband dan dat je er een bestel van €40.000,-. Eigenlijk moest je blij zijn als je er in 2014 een zou "mogen" rijden. Al in het achterhoofd natuurlijk dat die auto in 2015 niet 14% zou kunnen zijn.
In het 7% en 14% segement hoef je volgens veel dealers niet aan klantbinding te doen. Klanten komen toch wel en niemand zal klagen als hij/zij er financieel op vooruit gaat. En niemand koopt dezelfde auto 3 jaar later als deze dan ineens 25% is geworden. Je hoeft dus niet in je klant te investeren maar kan dit geld beter inzetten om op korte termijn zo veel mogelijk reclame te maken voor je aantrekkelijke product. Je klant loopt immers ook bij goede behandeling van dealer/merk toch na de looptijd weg als er iets aantrekkelijks is.
Gisteren voor het eerst een een goed gesprek met zowel dealer als importeur gehad en en zit misschien positief nieuws aan te komen.
Allemaal leuk en aardig maar er zijn ook mensen die al jaren Audi rijden en steeds bij dezelfde dealer terug komen. Hoezo moet een dealer dan ineens anders tegen mij gaan doen? Je zegt ook dat je dan maar niet in de klant moet investeren. Is Audi nu ineens een dozenschuiver geworden? Je doet allemaal aannames die in mijn ogen niet bij een merk als Audi hoort.
Hier nog eentje:
Is dat zo? Ik mag toch hopen dat Audi mij ook na deze A3 weer als klant wil hebben. Heeft niks met bijtelling te maken maar toch echt met een stukje merkliefde. Helaas komen er wel veel mensen voorbij die voor de kiloknaller gaan (lees etron) maar dat was te verwachten.Je klant loopt immers ook bij goede behandeling van dealer/merk toch na de looptijd weg als er iets aantrekkelijks is.
Tja (lekker mezelf quoten), want misschien een rare vraag, maar waar kan ik nu een kloppende lijst vinden van de standaard opties van dit model?
Op de verschillende online lease sites krijg ik soms tegenstrijdige informatie, maar misschien ook omdat ik het idee heb dat de LM zelf pakketten samenstellen. Maar juist daarom moet ik een kloppende standaarduitrusting lijst hebben.
Je zou dan denken kijk op de audi site oid, maar kan ik van die informatie op aan? Velen van jullie hebben nu al veelvuldig contact gehad met dealers en lease maatschappijen, dus hoe vreemd het ook klinkt, vertrouw ik bijna meer op dit draadje dan op de welke bron dan ook
Bij mij is het ook zover.. ACC niet mogelijk (ging er al vanuit) dus maar laten vallen. Levering volgend jaar zie ik niet zitten. Zo belangrijk vind ik ACC ook weer niet.
Wel krijg ik ook compensatie voor het panoramadak en de ACC die wegvalt. Scheelt weer een paar tientjes per maand.
Zijn trouwens zij-airbags achterin veilger als je met kinderen rijdt (zit nog in kinderstoeltje)?
Dat klopt maar zo zit de markt wel in elkaar. Liefhebbers in de leasemarkt rijden geen 7 of 14% op dit moment of je moet geluk hebben. Audi nu met de E en G-tron. Zie het bij de Outlander of de V60 allemaal veel geen vaste klanten en vele kiezen laterop ook weer voor voordeel.
Peter, ik ga inderdaad voor de kiloknaller, de e-tron. Een premium auto (in tegenstelling tot de zelf benoemd premium Lexus of de Outlander) met prima prestaties (itt prius/lexus) en heerlijk goedkoop in de lease. Nu gewoon de beste optie (de Golf en de Passat komen voor mij te laat; de V60 te duur).
Na Renault, Peugeot, Mercedes en VW kom ik nu dus bij Audi terecht. Ik zou bij alle dealers met plezier terugkomen. Zeker ook bij VW. ik heb daar ook gekeken of het niet mogelijk was om op de Passat te wachten. Bij Mercedes was het ook top (een nieuwe Mercedes stond ook op mijn lijstje). Ik had dit premiumgevoel van Mercedes ook bij Audi en bij PON verwacht, maar dat is toch anders. Hoe dan ook speelt dat straks weer mee in de keuze voor een nieuwe auto als er meerdere gunstige alternatieven zijn.
Schandalig genoeg kan je via de site van Audi nog steeds geen prijslijst downloaden (wel van de gewone SB en de G-tron). Dat wil zeggen ik kan hem daar echt niet vinden.
Wel staat in dit draadje een link naar een prijslijst die min of meer definitief is. Maar er is ook nog discussie over de meerprijs van de velgen en dat is ook nog niet geland.
Via PON Leusden krijg je een oude en foute prijslijst (net zoals bij de introductie proefrit). Allemaal heel premium dus.
Kijk nog even in de configurator. Daar staat dat voor het ASS en de B&O installatie en subwoofer in de reservewielruimte wordt geplaats. Lijkt me sterk in de E-tron, want daar zit de benzinetank en volgens mij is daar geen milimeter ruimte meer. Enig idee hoe dit wordt opgelost in de E-tron?
Hoi mannen,
Hopelijk mag ik ook snel gaan bestellen. Nog een paar vragen
- Hij moet via leaseplan. Nou zag ik dat hun configurator niet 100% klopte. Kan ik de dealer kiezen die hem uitlevert en vanaf welk punt kan je dan rechtstreeks contact opnemen met de dealer?
- Wie kan inschatten wat het realistische verbruik is van deze auto voor alleen mijn woon werkverkeer? Ik rijd 42 km heen en terug. Zou ik dat puur elektrisch moeten halen en wat is het verbruik als je hybride rijdt? Totaal rij ik 40.000 km per jaar ... wat zouden de benzine/electro kosten per maand zijn gokken jullie? zou ik dat met ca € 210,- ofzo moeten redden?
Wederom bedankt!
Als je verder geen bemiddeling hebt tussen je werkgever en leaseplan, zou ik contact opnemen met de dichtsbijzijnde dealer. Leaseplan zal wel via die dealer willen bestellen. Meestal geen probleem. Stuur de offerte dan op naar leaseplan, die maakt het dan snel in orde. Deze methode werkt het snelst en daar is de LM ook wel blij mee over het algmeen.
42 km zal kantjeboord zijn. Ik ving ergens op dat met de gewone verbruikers in de auto aan (airco en zo) 35 km electrisch meer reeel is.
Volgens opgave van Audi is het verbruik 1,5 op 100 km. Ik geloof dat dit 1 op 66 is. Ook ergens opgevangen dat 1 op 35 meer reeel is.
volgens mij is er zo wel een sommetje te maken (ligt er natuurlijk ook aan of je op je werk ook kunt opladen).
Bedankt Rick ... goede tip .. offerte laten maken bij Avenue in mijn geval. Die klopt dan helemaal en die doorsturen naar Leaseplan.
Wat het verbruik betreft ben ik ook benieuwd was je haalt als je batterij "leeg" is en je dus puur benzine rijdt .... iemand daar al ervaring mee?
ik kan gelukkig opladen op het werk.
Extra productieplaatsen in 2014 voor NL. Blijkbaar lopen de productietijden te lang op en lopen ze in NL hier klanten op mis. Ik ving van de dealer op dat nu bestellen leveren na Maart 2015 zal zijn en dat schrikt sommige kopers blijkbaar af. Nu zouden de Januari productieslots naar eind 2014 gaan en Maart naar Januari maar dit is nog niet definitief natuurlijk.