Pagina 97 van 300 EersteEerste ... 478793949596979899100101107147197 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.921 tot 1.940 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #1921

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DETron Bekijk Berichten
    Ik denk dat ik er rond 12:00 zal zijn!
    Ok, top
    Probeer ik er ook te zijn.

    Tot 15:00 ben je er? Of staat dat nog open?
    Gr

  2. #1922
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eheijnen Bekijk Berichten
    Ik heb laadpaal samen met auto besteld, begin november. BAM-it heeft, namens Eneco, afgelopen vrijdag paal al geplaatst. Ik ben inderdaad gebeld door Eneco een aantal weken geleden. Ging allemaal heel snel. Nu de auto nog.....
    @eheijnen heb jij ook het daadwerkelijke apparaat uit de audifolder gekregen? Ik krijg nu een intake formulier van eneco waar hele andere, lelijke apparaten op staan.
    '01 rs4 641 ps

  3. #1923
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten

    Waarom verkopen ze wel 3fase laders vraag je je dan af. Ik heb het wel gedaan om de boel future proof te maken. Ik stoor me ook aan het verplichte Abo wat je er bij moet nemen voor de verrekening. In theorie kan iedereen met zo'n pasje het laadpunt gebruiken.
    Waarom plaats je dan niet een eigen groep met kWh meter ertussen? Zo doen we hier hier ook bij ons bedrijf. Er zijn zat laadoplossingen naast die van Audi te koop die prima werken.
    Volgens mij kan je overigens ook met een pasjessysteem de paal voor 'vreemden' laten blokkeren.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  4. #1924
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Wat niemand je vertelt is dat je gewoon een lader bij de auto krijgt... Hoor ik van 1 van de weinige etron rijders Bram, dit is een mode 3 lader die zowel op 1 fase als 3 fase kan laden. Enige wat je dus moet doen is een Kwh meter tussen je lader en de meterkast en klaar. Die laadpalenhandel hangt nu al een luchtje aan, ze doen je geloven dat je zonder zo'n paal niet makkelijk kan laden. Ik ga het mooi eerst met de audi lader proberen! Voor de bestellers die nog op hun auto wachten heeft Bram nog een tip, wissel de 2,5 meter kabel voor de langere, 2,5 meter is erg kort. Kost maar weinig en achteraf kosten ze 260 of meer.
    '01 rs4 641 ps

  5. #1925

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Is inderdaad apparaat uit folder Eneco !


  6. #1926
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    belachelijk
    '01 rs4 641 ps

  7. #1927

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Wat niemand je vertelt is dat je gewoon een lader bij de auto krijgt... Hoor ik van 1 van de weinige etron rijders Bram, dit is een mode 3 lader die zowel op 1 fase als 3 fase kan laden. Enige wat je dus moet doen is een Kwh meter tussen je lader en de meterkast en klaar. Die laadpalenhandel hangt nu al een luchtje aan, ze doen je geloven dat je zonder zo'n paal niet makkelijk kan laden. Ik ga het mooi eerst met de audi lader proberen! Voor de bestellers die nog op hun auto wachten heeft Bram nog een tip, wissel de 2,5 meter kabel voor de langere, 2,5 meter is erg kort. Kost maar weinig en achteraf kosten ze 260 of meer.
    Goed punt die lange kabel!
    Maar is 7,5 meter niet erg vervelend oprollen en neemt dat niet erg veel kofferruimte in beslag?
    Is 2,5 echt ongemakkelijk? Dat scheelt wel ruimte en is makkelijker oprollen...

  8. Ad
  9. #1928

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Waarom zou je die 7,5 meter kabel meenemen in de auto? Je krijgt er al een langere (gele) publieke type-2 laadkabel bij, naast de standaard Audi oplader voor thuis (standaard 2,5m laadkabel). Ik zelf heb de bijgeleverde Audi laadunit nu mooi op eigen terrein naast de poort opgehangen onder een afdakje.
    In de praktijk vind ik de 2,5m kabel aan de korte kant om er thuis mee op te laden als ik net niet lekker (lees als er andere auto's geparkeerd staan) bij de poort naast de schutting kan staan aan straat.
    Mocht je de Audi lader op eigen oprit hebben hangen dan is die 2,5m misschien wel genoeg, maar voor die 40 euro mer zou ik die 7,5 meter kabel nemen i.p.v. de 2,5m. Scheelt je achteraf meer dan 200 Euro als je die wilt nabestellen en met een haspeltje ligt die extra 5m niet in de weg.

  10. #1929

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Wat niemand je vertelt is dat je gewoon een lader bij de auto krijgt... Hoor ik van 1 van de weinige etron rijders Bram, dit is een mode 3 lader die zowel op 1 fase als 3 fase kan laden. Enige wat je dus moet doen is een Kwh meter tussen je lader en de meterkast en klaar. Die laadpalenhandel hangt nu al een luchtje aan, ze doen je geloven dat je zonder zo'n paal niet makkelijk kan laden. Ik ga het mooi eerst met de audi lader proberen! Voor de bestellers die nog op hun auto wachten heeft Bram nog een tip, wissel de 2,5 meter kabel voor de langere, 2,5 meter is erg kort. Kost maar weinig en achteraf kosten ze 260 of meer.
    Om het compleet te maken. De bijgeleverde Audi lader kan op zowel 230v (normale Shuko stekker) 10A opladen op bestaande meterkast groep (meestal afgezekerd met 16A of 10A), als ook op een aparte meterkastgroep met industriestekker 230V (1-fase) / 380V (3-fase) op 16A laden. Voor beide aansluitingen zitten 2 aparte voedingskabels (shuko- en industrie) bij de auto voor het Audi laadstation. 16A (3,7kW) is tevens de max. die de Audi A3 E-tron aankan. Snelladen op 11 kW / 22 kW en zo werken niet op de A3 E-tron. Ook al wordt die indruk wel gewekt bij laadpaalboeren, door ze zo als bedrijfspark-laadpalen te verkopen waar andere autos die wel snelladen ondersteund wordt.
    Laatst gewijzigd door Bram-S2Power.com; 14-01-15 om 06:59.

  11. #1930

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Wat niemand je vertelt is dat je gewoon een lader bij de auto krijgt... Hoor ik van 1 van de weinige etron rijders Bram, dit is een mode 3 lader die zowel op 1 fase als 3 fase kan laden. Enige wat je dus moet doen is een Kwh meter tussen je lader en de meterkast en klaar. Die laadpalenhandel hangt nu al een luchtje aan, ze doen je geloven dat je zonder zo'n paal niet makkelijk kan laden. Ik ga het mooi eerst met de audi lader proberen! Voor de bestellers die nog op hun auto wachten heeft Bram nog een tip, wissel de 2,5 meter kabel voor de langere, 2,5 meter is erg kort. Kost maar weinig en achteraf kosten ze 260 of meer.
    Om eerst eens te kijken hoe het allemaal werkt had ik besloten om eerst geen voorzieningen te treffen maar het eerst met de lader te doen die bij de auto hoort. Kan zowel thuis als op de zaak op eigen grond en dicht bij 220 v aansluiting parkeren.
    Neem de lader nu nog mee en gebruik die op beide locaties. Een extra lader, of paal, op de zaak zou wel makkelijk zijn en zal er ook wel komen maar op zich voldoet dit ook.

  12. #1931

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ook ik zit direct met het "laad"probleem, wil graag mijn thuis getankte elektra declareren en wel op een juiste manier. Maar wat ik nu niet snap van zo'n auto die je met een app op afstand kunt aansturen:
    Staat er nergens in de boordcomputer of app of waar dan ook hoeveel KWh je hebt opgenomen over een bepaalde of totale periode?

    Ik heb nu voor tijdelijk zo'n basis tussenmetertje aangeschaft die je gewoon in de wandcontactdoos doet en die de afgenomen stroom (hoog en laag) opslaat, maar is toch eigenlijk knulligheid op en top.
    Laatst gewijzigd door Roland VM; 14-01-15 om 18:44.

  13. #1932

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    27
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Hoi Allemaal,
    Net afgelopen week voor het werk een Audi E-tron besteld. Met aantal mooie opties.

    Ambition pro line plus
    Panorama dak
    dakreling blank
    assistentie pakket
    zelfdimmende binnenspiegel
    aluminium optiek
    wegrij assistent (nooit zelf aan gedacht, maar dankzij dit forum toegevoegd :-))
    alarmsysteem
    b&o sound systeem
    En in Scuba blauw. Echt mooie kleur vind ik zelf. Helemaal met de zwart-blauwe bekleding.

    Levertijd nog niet bekend, maar de lease maatschappij vertelde vanmorgen dat ik maar rekening moet houden met juni/ juli....
    15 jaar geleden dat ik voor laatst een leaseauto reed. Dus erg blij.

    Enige waar ik nog over twijfel is of ik alsnog dab radio erbij zou doen. Moet ik dan zelf afrekenen bij de dealer. Aangezien ze op het werk het wel mooi vonden zo :-).

  14. #1933
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.397
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerzu Bekijk Berichten
    Hoi Allemaal,
    Net afgelopen week voor het werk een Audi E-tron besteld. Met aantal mooie opties.

    Ambition pro line plus
    Panorama dak
    dakreling blank
    assistentie pakket
    zelfdimmende binnenspiegel
    aluminium optiek
    wegrij assistent (nooit zelf aan gedacht, maar dankzij dit forum toegevoegd :-))
    alarmsysteem
    b&o sound systeem
    En in Scuba blauw. Echt mooie kleur vind ik zelf. Helemaal met de zwart-blauwe bekleding.

    Levertijd nog niet bekend, maar de lease maatschappij vertelde vanmorgen dat ik maar rekening moet houden met juni/ juli....
    15 jaar geleden dat ik voor laatst een leaseauto reed. Dus erg blij.

    Enige waar ik nog over twijfel is of ik alsnog dab radio erbij zou doen. Moet ik dan zelf afrekenen bij de dealer. Aangezien ze op het werk het wel mooi vonden zo :-).
    Zou het erbij doen, veel beter ontvangst en geluid.
    Zeker in combinatie met B&O.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  15. #1934
    LUV2XLR8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Oplaadpaal aangevraagd bij mijn gemeente, aangezien er in een straal van 250 meter er nog geen voorziening is, wordt de oplaadpaal vlak bij mijn huis geplaatst, mits de installateur - Cofely - technische goedkeuring geeft én er geen bezwaar wordt ingediend op de wijziging van het verkeersbesluit...We wachten rustig af, mag toch pas week 25 mijn e-tron ophalen
    Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

  16. #1935

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerzu Bekijk Berichten
    Hoi Allemaal,
    Net afgelopen week voor het werk een Audi E-tron besteld. Met aantal mooie opties.

    Ambition pro line plus
    Panorama dak
    dakreling blank
    assistentie pakket
    zelfdimmende binnenspiegel
    aluminium optiek
    wegrij assistent (nooit zelf aan gedacht, maar dankzij dit forum toegevoegd :-))
    alarmsysteem
    b&o sound systeem
    En in Scuba blauw. Echt mooie kleur vind ik zelf. Helemaal met de zwart-blauwe bekleding.

    Levertijd nog niet bekend, maar de lease maatschappij vertelde vanmorgen dat ik maar rekening moet houden met juni/ juli....
    15 jaar geleden dat ik voor laatst een leaseauto reed. Dus erg blij.

    Enige waar ik nog over twijfel is of ik alsnog dab radio erbij zou doen. Moet ik dan zelf afrekenen bij de dealer. Aangezien ze op het werk het wel mooi vonden zo :-).
    Je kunt ook de wegrijassistent laten vallen. Deze optie is veel minder nuttig als je al een automaat hebt, die kruipt namelijk sowieso al een beetje van nature en op echt steile hellingen kun je gewoon de elektronische handrem gebruiken; die laat automatisch los als je gas geeft en dan heb je hetzelfde effect. En anders gewoon de dakrails ervoor inruilen. Wordt ie nog mooier van ook - maar dat is mijn subjectieve mening uiteraard
    Laatst gewijzigd door PeterSB; 15-01-15 om 21:06.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  17. #1936

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    27
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterSB Bekijk Berichten
    Je kunt ook de wegrijassistent laten vallen. Deze optie is veel minder nuttig als je al een automaat hebt, die kruipt namelijk sowieso al een beetje van nature en op echt steile hellingen kun je gewoon de elektronische handrem gebruiken; die laat automatisch los als je gas geeft en dan heb je hetzelfde effect. En anders gewoon de dakrails ervoor inruilen. Wordt ie nog mooier van ook - maar dat is mijn subjectieve mening uiteraard
    Dakrail mag niet weg 😄😄. En wegrij assistent heb ik juist hier gelezen dat dat handig is met automaat. Dan kruipt hij niet meer.

  18. #1937

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Dat heb ik opgelost met een elktriciteitsmeter van Praxis. Werkt prima en per dag af te lezen als je wilt.
    Overigens kun je de 220v lader ook op 50% vermogen zetten, waarmee je werkelijk in ieder normaal stopcontact terecht kunt zonder zorgen.
    En wat maakt de laadtijd thuis uit? Savonds stekker erin sochtends eruit. Die 3.55u werkt voor mij prima. Op bedrijventerreinen is de 2,5u met mannekes stekker fijn
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roland VM Bekijk Berichten
    Ook ik zit direct met het "laad"probleem, wil graag mijn thuis getankte elektra declareren en wel op een juiste manier. Maar wat ik nu niet snap van zo'n auto die je met een app op afstand kunt aansturen:
    Staat er nergens in de boordcomputer of app of waar dan ook hoeveel KWh je hebt opgenomen over een bepaalde of totale periode?

    Ik heb nu voor tijdelijk zo'n basis tussenmetertje aangeschaft die je gewoon in de wandcontactdoos doet en die de afgenomen stroom (hoog en laag) opslaat, maar is toch eigenlijk knulligheid op en top.

  19. #1938

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerzu Bekijk Berichten
    Hoi Allemaal,
    Net afgelopen week voor het werk een Audi E-tron besteld. Met aantal mooie opties.

    Ambition pro line plus
    Panorama dak
    dakreling blank
    assistentie pakket
    zelfdimmende binnenspiegel
    aluminium optiek
    wegrij assistent (nooit zelf aan gedacht, maar dankzij dit forum toegevoegd :-))
    alarmsysteem
    b&o sound systeem
    En in Scuba blauw. Echt mooie kleur vind ik zelf. Helemaal met de zwart-blauwe bekleding.

    Levertijd nog niet bekend, maar de lease maatschappij vertelde vanmorgen dat ik maar rekening moet houden met juni/ juli....
    15 jaar geleden dat ik voor laatst een leaseauto reed. Dus erg blij.

    Enige waar ik nog over twijfel is of ik alsnog dab radio erbij zou doen. Moet ik dan zelf afrekenen bij de dealer. Aangezien ze op het werk het wel mooi vonden zo :-).

    Ik zou de wegrijassistent ook laten vervallen. Ik heb deze wel gekozen maar zie de meerwaarde nog niet echt in het dagelijksverkeer met alles wat je tegenkomt.

    DAB radio is een MUST. Echt zo blij mee :-)

  20. #1939

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram-S2Power.com Bekijk Berichten
    Ik zou de wegrijassistent ook laten vervallen. Ik heb deze wel gekozen maar zie de meerwaarde nog niet echt in het dagelijksverkeer met alles wat je tegenkomt.
    Huh? Dat is zo'n beetje de beste optie die er is. Lekker voet van de rem af voor een stoplicht of in de file.

  21. #1940
    HJR
    Guest

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Huh? Dat is zo'n beetje de beste optie die er is. Lekker voet van de rem af voor een stoplicht of in de file.
    ik heb het ook maar gebruik het niet. ik wil juist dat hij kruipt zodat ik als ik in een andere automaat rijd, weet dat ik de rem ingedrukt moet houden....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •