@eheijnen heb jij ook het daadwerkelijke apparaat uit de audifolder gekregen? Ik krijg nu een intake formulier van eneco waar hele andere, lelijke apparaten op staan.
@eheijnen heb jij ook het daadwerkelijke apparaat uit de audifolder gekregen? Ik krijg nu een intake formulier van eneco waar hele andere, lelijke apparaten op staan.
Waarom plaats je dan niet een eigen groep met kWh meter ertussen? Zo doen we hier hier ook bij ons bedrijf. Er zijn zat laadoplossingen naast die van Audi te koop die prima werken.
Volgens mij kan je overigens ook met een pasjessysteem de paal voor 'vreemden' laten blokkeren.
Wat niemand je vertelt is dat je gewoon een lader bij de auto krijgt... Hoor ik van 1 van de weinige etron rijders Bram, dit is een mode 3 lader die zowel op 1 fase als 3 fase kan laden. Enige wat je dus moet doen is een Kwh meter tussen je lader en de meterkast en klaar. Die laadpalenhandel hangt nu al een luchtje aan, ze doen je geloven dat je zonder zo'n paal niet makkelijk kan laden. Ik ga het mooi eerst met de audi lader proberen! Voor de bestellers die nog op hun auto wachten heeft Bram nog een tip, wissel de 2,5 meter kabel voor de langere, 2,5 meter is erg kort. Kost maar weinig en achteraf kosten ze 260 of meer.
Waarom zou je die 7,5 meter kabel meenemen in de auto? Je krijgt er al een langere (gele) publieke type-2 laadkabel bij, naast de standaard Audi oplader voor thuis (standaard 2,5m laadkabel). Ik zelf heb de bijgeleverde Audi laadunit nu mooi op eigen terrein naast de poort opgehangen onder een afdakje.
In de praktijk vind ik de 2,5m kabel aan de korte kant om er thuis mee op te laden als ik net niet lekker (lees als er andere auto's geparkeerd staan) bij de poort naast de schutting kan staan aan straat.
Mocht je de Audi lader op eigen oprit hebben hangen dan is die 2,5m misschien wel genoeg, maar voor die 40 euro mer zou ik die 7,5 meter kabel nemen i.p.v. de 2,5m. Scheelt je achteraf meer dan 200 Euro als je die wilt nabestellen en met een haspeltje ligt die extra 5m niet in de weg.
Om het compleet te maken. De bijgeleverde Audi lader kan op zowel 230v (normale Shuko stekker) 10A opladen op bestaande meterkast groep (meestal afgezekerd met 16A of 10A), als ook op een aparte meterkastgroep met industriestekker 230V (1-fase) / 380V (3-fase) op 16A laden. Voor beide aansluitingen zitten 2 aparte voedingskabels (shuko- en industrie) bij de auto voor het Audi laadstation. 16A (3,7kW) is tevens de max. die de Audi A3 E-tron aankan. Snelladen op 11 kW / 22 kW en zo werken niet op de A3 E-tron. Ook al wordt die indruk wel gewekt bij laadpaalboeren, door ze zo als bedrijfspark-laadpalen te verkopen waar andere autos die wel snelladen ondersteund wordt.
Om eerst eens te kijken hoe het allemaal werkt had ik besloten om eerst geen voorzieningen te treffen maar het eerst met de lader te doen die bij de auto hoort. Kan zowel thuis als op de zaak op eigen grond en dicht bij 220 v aansluiting parkeren.
Neem de lader nu nog mee en gebruik die op beide locaties. Een extra lader, of paal, op de zaak zou wel makkelijk zijn en zal er ook wel komen maar op zich voldoet dit ook.
Ook ik zit direct met het "laad"probleem, wil graag mijn thuis getankte elektra declareren en wel op een juiste manier. Maar wat ik nu niet snap van zo'n auto die je met een app op afstand kunt aansturen:
Staat er nergens in de boordcomputer of app of waar dan ook hoeveel KWh je hebt opgenomen over een bepaalde of totale periode?
Ik heb nu voor tijdelijk zo'n basis tussenmetertje aangeschaft die je gewoon in de wandcontactdoos doet en die de afgenomen stroom (hoog en laag) opslaat, maar is toch eigenlijk knulligheid op en top.
Hoi Allemaal,
Net afgelopen week voor het werk een Audi E-tron besteld. Met aantal mooie opties.
Ambition pro line plus
Panorama dak
dakreling blank
assistentie pakket
zelfdimmende binnenspiegel
aluminium optiek
wegrij assistent (nooit zelf aan gedacht, maar dankzij dit forum toegevoegd :-))
alarmsysteem
b&o sound systeem
En in Scuba blauw. Echt mooie kleur vind ik zelf. Helemaal met de zwart-blauwe bekleding.
Levertijd nog niet bekend, maar de lease maatschappij vertelde vanmorgen dat ik maar rekening moet houden met juni/ juli....
15 jaar geleden dat ik voor laatst een leaseauto reed. Dus erg blij.
Enige waar ik nog over twijfel is of ik alsnog dab radio erbij zou doen. Moet ik dan zelf afrekenen bij de dealer. Aangezien ze op het werk het wel mooi vonden zo :-).
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Oplaadpaal aangevraagd bij mijn gemeente, aangezien er in een straal van 250 meter er nog geen voorziening is, wordt de oplaadpaal vlak bij mijn huis geplaatst, mits de installateur - Cofely - technische goedkeuring geeft én er geen bezwaar wordt ingediend op de wijziging van het verkeersbesluit...We wachten rustig af, mag toch pas week 25 mijn e-tron ophalen
Je kunt ook de wegrijassistent laten vallen. Deze optie is veel minder nuttig als je al een automaat hebt, die kruipt namelijk sowieso al een beetje van nature en op echt steile hellingen kun je gewoon de elektronische handrem gebruiken; die laat automatisch los als je gas geeft en dan heb je hetzelfde effect. En anders gewoon de dakrails ervoor inruilen. Wordt ie nog mooier van ook - maar dat is mijn subjectieve mening uiteraard
Dat heb ik opgelost met een elktriciteitsmeter van Praxis. Werkt prima en per dag af te lezen als je wilt.
Overigens kun je de 220v lader ook op 50% vermogen zetten, waarmee je werkelijk in ieder normaal stopcontact terecht kunt zonder zorgen.
En wat maakt de laadtijd thuis uit? Savonds stekker erin sochtends eruit. Die 3.55u werkt voor mij prima. Op bedrijventerreinen is de 2,5u met mannekes stekker fijn