Pagina 98 van 300 EersteEerste ... 4888949596979899100101102108148198 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.941 tot 1.960 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #1941

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Huh? Dat is zo'n beetje de beste optie die er is. Lekker voet van de rem af voor een stoplicht of in de file.
    Wat is daar zoveel beter aan dan? Je hoeft nagenoeg geen druk uit te oefenen op de rem (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de koppeling als je handgeschakeld rijdt), dus of je voet nu zachtjes op de rem rust of op het tapijt... In een hele langzame file vind ik het juist fijn dat hij kruipt, dan hoef je niet steeds gas te geven maar rolt de auto vanzelf zachtjes door.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  2. #1942
    Mythos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Vandaag is de verlagingsset gemonteerd. Even al een snelle foto

    IMG_1219.jpg

  3. #1943
    LUV2XLR8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Wow! Mooi hoor!

  4. #1944

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Wow, Vet!

    Weet iemand hoelang het duurt voordat een E-tron na de bouw in Ingolstadt in Nederland op kenteken gezet wordt? De dealer gaf aan dat de auto in week 3 gebouwd zou worden, afgelopen week dus, is dit volgende week al of zal het de week daarna worden?

  5. #1945

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mythos Bekijk Berichten
    Vandaag is de verlagingsset gemonteerd. Even al een snelle foto

    IMG_1219.jpg
    Wow! Echt heeeel mooi!
    Heb je ook spoorverbreders?
    Eibach setje?
    Lijkt erg laag! Is dit 3cm?
    Wat kostte t?

    Hoe bevalt het rijgedrag?


  6. #1946

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram-S2Power.com Bekijk Berichten
    Ik zou de wegrijassistent ook laten vervallen. Ik heb deze wel gekozen maar zie de meerwaarde nog niet echt in het dagelijksverkeer met alles wat je tegenkomt.

    DAB radio is een MUST. Echt zo blij mee :-)
    Begrijp ik het goed dat dab ook afbeeldingen weergeeft en meer info op het scherm?
    (Ik luister met name 3fm en twijfel nog...)

  7. #1947

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterSB Bekijk Berichten
    Wat is daar zoveel beter aan dan? Je hoeft nagenoeg geen druk uit te oefenen op de rem (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de koppeling als je handgeschakeld rijdt), dus of je voet nu zachtjes op de rem rust of op het tapijt... In een hele langzame file vind ik het juist fijn dat hij kruipt, dan hoef je niet steeds gas te geven maar rolt de auto vanzelf zachtjes door.
    Exact ook mijn reden om die optie niet meer te gebruiken. Maar goed dat die optie niet te duur is geweest.

  8. Ad
  9. #1948

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speedster7 Bekijk Berichten
    Begrijp ik het goed dat dab ook afbeeldingen weergeeft en meer info op het scherm?
    (Ik luister met name 3fm en twijfel nog...)
    Afbeeldingen heb ik nog niet gezien bij DAB en DAB+ zenders. Ook niet zo veel meer info, maar het kan zijn dat ik daar niet goed ingedoken ben. Heb alleen maar de zenderlijst actief staan bij radiozenders.

  10. #1949

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mythos Bekijk Berichten
    Vandaag is de verlagingsset gemonteerd. Even al een snelle foto

    IMG_1219.jpg
    Foto bij daglicht geeft iets meer info, maar zo op het 1e gezicht ligt ie mooi een stuk lager

  11. #1950

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterSB Bekijk Berichten
    Wat is daar zoveel beter aan dan? Je hoeft nagenoeg geen druk uit te oefenen op de rem (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de koppeling als je handgeschakeld rijdt), dus of je voet nu zachtjes op de rem rust of op het tapijt... In een hele langzame file vind ik het juist fijn dat hij kruipt, dan hoef je niet steeds gas te geven maar rolt de auto vanzelf zachtjes door.
    Toevallig vertelde een collega van mij, die veel last migraine heeft dat hij een hekel heeft aan automaten, omdat die hun rem intrappen als ze stil staan

    Ik heb de optie ook genomen, ik kan me van beide wel voorstellen dat het fijn is. In de file is het wel fijn dat de auto kruipt inderdaad maar voor een stoplicht lijkt me dan wegrij assistent weer fijn.
    Vorig: Audi A3 sportback 2.0 TDI 200PK (2007)
    Huidig: Audi A3 E-Tron Ambition Scuba blauw, Proline Plus, S-line, Pano dak, etc

  12. #1951
    Mythos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speedster7 Bekijk Berichten
    Wow! Echt heeeel mooi!
    Heb je ook spoorverbreders?
    Eibach setje?
    Lijkt erg laag! Is dit 3cm?
    Wat kostte t?

    Hoe bevalt het rijgedrag?
    - Spoorverbreders, nee. Alhoewel ik daarover heb nagedacht vind ik nu de wielen de wielkasten mooi vullen, gevoelsmatig lijken / ogen de wielen nu ook groter. Ik heb nog 19 inch RS wielen met een lagere ET waarde in bestelling staan dan is het helemaal geen probleem meer.
    - Ja is Eibach pro kit.
    - Verlaging is 30/30 mm, standaard s-line is volgens mij 25 mm, dit is net iets lager en ziet er mijn inziens nog veel beter uit.
    - Prijs wordt in de lease verrekend met de velgen erbij en inruil van zomerbanden dus kan ik niet precies aangeven maar volgens mij setje 250 en monteren 2-3 uur werk

    Rijgedrag, hij ligt veel beter op de weg, mooi strak (ik heb hiervoor A4, en A6 gehad allemaal s-line - verlaagd, ben dit dus gewend). Hij stuurt superstrak in de bochten. Gewoon op de weg vind ik hem nog steeds comfortabel. Oneffenheden in de weg lijkt ie beter te filteren dan de originele veren. Maar bij drempels moet je voorzichtig zijn. Voelt veel sportiever aan en nodigt uit tot gas (stroom) geven :-) Met andere woorden ik ben er zeer tevreden over.

    Ik zal de komende dagen wat meer en betere foto's bij daglicht maken.
    Laatst gewijzigd door Mythos; 28-01-15 om 22:10.

  13. #1952

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik heb er nu bijna 2000 km opzitten sinds het ontvangen van de E-tron en ben echt nog super happy, ook nadat ik de realistische verbruikscijfers heb leren accepteren. Naast het rijden van de auto zelf ben ik vooral ook echt blij met de mobile E-tron app op de iPhone, die echt wat extra's toevoegd aan de nieuwe auto ervaring. Ook ga ik nu de benzinemotor ingereden is ook regelmatig lekker op het gas in S-mode wat toch ook wel verslavend werkt :-) Vooral de acceleratie van 100-150 is een leuke en doet me weer een beetje terugdenken aan mijn standaard Audi S2 gevoel van jaren geleden.

    Zijn er meer E-tron rijders die het meer is op gaan vallen, na verloop van tijd, dat het regenereren van de batterij (op de elektromotor/dynamo) bij afremmen in alle rij-modi met wat meer 'schokken' gaat op het moment als de versnellingsbak mee terugschakelt? Ik weet niet of het mij nu pas meer opvalt, omdat het in het begin andere zaken waren die mijn aandacht trokken met de nieuwe auto. Op zich heb ik niet het gevoel dat er iets los zit of dat er meer speling in de aandrijflijn zit dan in de 1e paar honderd kilometers.

  14. #1953

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mythos Bekijk Berichten
    Maar bij drempels moet je voorzichtig zijn bij een (ronde) drempel schuurde ik al heel even de grond!
    Volgens mij is juist dat ook de reden dat in NL de E-tron S-Line ook niet verlaagd wordt en ook Eibach veren je garantie laten vervallen. De accu zit zo laag onderop de auto dat je die als 1e raakt met bulten en drempels. Ik ga het niet wagen om mijn accu aan de grond te raken.......
    Laatst gewijzigd door Bram-S2Power.com; 16-01-15 om 21:29.

  15. #1954

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LUV2XLR8 Bekijk Berichten
    Hier nog een ;-)
    Ik moet helaas verstek laten gaan. De s3 van mijn pa wordt pas vrijdag geleverd..

    ik hoop op veeel fotos van de verlaagde etron met name vanaf de achterkant, omdat ik er spoorverbreders op wil zetten.

    have fun vandaag

  16. #1955

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesschepers Bekijk Berichten
    Toevallig vertelde een collega van mij, die veel last migraine heeft dat hij een hekel heeft aan automaten, omdat die hun rem intrappen als ze stil staan

    Ik heb de optie ook genomen, ik kan me van beide wel voorstellen dat het fijn is. In de file is het wel fijn dat de auto kruipt inderdaad maar voor een stoplicht lijkt me dan wegrij assistent weer fijn.

    Het is beide handig. En als je de optie hebt gebruik je die soms wel, soms niet.
    Zo handig dat knopje waarmee het aan en uit kan.
    Relatief goedkope optie. Doen!

  17. #1956
    LUV2XLR8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Ik ga waarschijnlijk ook niet, ben in de weer met een kleine exorcist van 2,5... bahbah!

  18. #1957

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Gelukkige, reeds e-tron bezitters: wat is jullie ervaring mbt navigatie en de file accuraatheid? Gebruikte voorheen een TomTom met HD Traffic. De precisie van files aangeven was bizar goed (zelfs lokale wegen en in de stad).

    Wat is jullie ervaring met filemeldingen en algehele navigatie?
    Laatst gewijzigd door KeesRotterdam; 17-01-15 om 09:13.

  19. #1958

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Vraagje.. Volgens mij hebben velen hier hun bestelling tussentijds aangepast, omdat de eerste prijslijsten van audi niet klopte...
    Nu wil ik ook wijzigen; sline is immers 2 mille goedkoper geworden. Daarvoor wil ik opties inleveren zodat het totaalbedrag op 28,- na hetzelfde blijft...

    De dealer zegt: compleet nieuwe offerte en via de leasemaatschappij..
    Hoe hebben jullie dat geregeld?

    Ben benieuwd!

  20. #1959
    LUV2XLR8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Klopt, nieuwe lease offerte...

  21. #1960
    Mythos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    IMG_3022.jpgIMG_3027.jpgIMG_3032.jpgIMG_3034.jpgIMG_3035.jpgIMG_3038.jpgIMG_3042.jpgIMG_3043.jpgIMG_3045.jpgIMG_3047.jpg

    Nog wat foto's

    En wat eerste ervaringen

    - De auto rijdt mooi vooral het electrisch rijden is verslavend.
    - DAB is een absolute aanrader. Het geluid is veel helderder maar vooral ook zenders hebben een veel groter bereik. Ik rijd regelmatig in gebieden waar je zenders zaols SLAM FM niet meer kan ontvangen en die zijn nu gewoon te ontvangen.
    - B&O heeft heel mooi geluid met mooie bassen. De bas box is onder de voorstoel van de bestuurder gemonteerd! Er is een mooi led verlichtingslijntje over de voorste speakers in de deuren.
    - Laden en bereik electrisch valt mij tegen; 36 km. Ik denk dat dit nu met de kou te maken heeft (elektrische verwarming (want de motor loopt natuurlijk niet warm), achterruitverwarming, stoelverwarming zullen zeker het bereik drastisch verminderen. Ik ben benieuwd wat het bereik straks met warm zomerweer is.
    - Elektrisch voorverwarmen (werkt alleen als ie aan de stroom hangt) super accesoire. Ruiten ondooit, auto lekker warm en zo kunnen wegrijden, ideaal.
    - Gemiddeld verbruik tot nu toe (ong 2000 km) 1 op 16,8 (ik heb nog geen laadpaal bij kantoor).
    - Full led lampen; verlicht mooi de weg. In bochten en bij afremmen voor kruising krijg je een verlichting aan de zijkant, heel handig, goede innovatie.
    - Audi connect - gadget, ik gebruik het bijna niet.
    - Google earth maps bij navigatie, aardig maar ik gebruik toch liever de gewone kaarten.
    - Audi Phone box - lijkt inderdaad betere ontvangst te geven / telefoon installatie goede ontvangst/geluid.
    - De kofferruimte is echt klein, dus dat wordt dakkoffer aanschaffen voor vakanties.
    - De wegrijassistent vind ik fantastisch accesoire. Bergop / bergaf maar ook in de file hij houdt de auto mooi stil. Bovendien als je de start (en de riem omdoet) kan je wegrijden zonder de parkkeerrem eraf te moeten halen en als je stopt en in de P zet, zet hij automatisch de parkeerrem erop. Superhandig!

    Conclusie: fantastische auto ik ben supertevreden!
    Laatst gewijzigd door Mythos; 18-01-15 om 16:52.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •