Damned! Na 5000 km is de eerste ster in de ruit een feit, meteen laten repareren maar de barst, ter grote van 1-1,5 cm, is na het "vullen" nog steeds zichtbaar aan de passagierszijde. #nietblijmee
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Mooi en gedurft kleurtje. Wat zijn dit voor velgen? Ik vind ze op één of andere manier wat gek in de wielkassen staan, teveel naar binnen ofzo.
@FastForward: een update van de dealer voor extra vermogen? Heb ik echt nog nooit van gehoord. Mooi van Ford maar ik denk inderdaad dat VAG daar niet in meegaat...
Echt voor het eerst van mijn leven dat ik hoor dat een dealer een vermogensupdate kan doen. Wellicht dat je bedoelt dat er een software-update beschikbaar ie met daarin betere parameters om het functioneren van de motor te optimaliseren ?
Overigens is zo'n Focus een echt brulbeest ! Heb je een zo'n bronzen of zwarte ?
Ja, optimalisatie is een betere benaming. Bij de eerste software-versies mocht je van geluk spreken als je de beloofde 225 pk haalde, naderhand zag je dat in de hoge toeren de turbodruk langer op hetzelfde niveau werd vastgehouden (meer vermogen dus) en onderin was de boost zo'n 0,2 hoger bij volgas (meer koppel). Natuurlijk werd dit door Ford niet officieel naar buiten gebracht, maar het was gewoon goed voel- en meetbaar. Standaard 240 tot 250 pk en 360-370 nm is nu meer regel dan uitzondering. Denk dat Ford na klachten over de vermogensafgifte ook moest toegeven (achter gesloten deuren natuurlijk) dat ze wel érg conservatief waren geweest met de software (ook m.b.t. de concurrentie natuurlijk). Daarna heb ik 'm met een handflasher nog wat gekieteld tot 270 pk en 440 nm, ruim voldoende om mee te komen in het dagelijkse verkeer...
Ik heb een zwarte. Een bronzen bestaat niet, je zult Electric Orange bedoelen.
Goed, genoeg gel*ld over een Ford met een Volvo-motor die via een lange omweg toch van Audi is.
Maar weer on-topic.
Het is een 2.0 TDI (110 KW). Het B&O Soundsystem is erg te gek. In mijn vorige had ik Bose, maar de B&O klinkt nog gaver. Dakkie open (Panorama glasdak), B&O aan en toeren met die handel! Audi Connect weet ik nog niet, aangezien ik nog een duo simcard aan moet schaffen.
Ik ben het helemaal met je eens. Vroeger heb ik wel eens Bose gehad maar B&O klinkt een stuk frisser en minder electronisch
Ik krijg overigens steeds meer plezier van de schuifdakconstructie. Het voordeel is dat je met dak helemaal open toch de rollo tegen direct zonlicht dicht kunt dichttrekken; geluidsoverlast valt me dan ook mee. Wat me wel opvalt is dat in Efficiencyprogramma-modus in de BIS wel wordt aangegeven dat airco en spiegels verwarmd worden maar gek genoeg niet dat je schuifdak open staat.
Zien er goed uit hoor...Tis weer eens wat anders dan de standaard S-line velgen.
@peternorth, kan ook aan de foto liggen hoor. Al moet ik zeggen dat de ze standaard al meer naar binnen staan. Waarschijnlijk ET50...oplossen met spacers en naar ET 45 zetten.