Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 49

Onderwerp: Optiek zwart pakket

  1. #1
    GekkeTed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    74
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Optiek zwart pakket

    Hallo allen,

    Onlangs heb ik een Audi A3 besteld. Met optiek zwart pakket. Echter was dit pakket toen nog niet leverbaar. Had met de dealer afgesproken om het wel mee te nemen in de offerte. We zouden dan later de grill vervangen door de zwarte grill.

    Gister werd ik gebeld dat de productie van de nieuwe A3 met optiek zwart pas start in week 30. Toen ik zei dat we de grill dan zouden vervangen, zoals oorspronkelijk het plan was, kreeg ik een moeilijk antwoord. De dealer kon niet garanderen dat de nieuwe grill dan zou passen. Er bestond eens kans dat deze anders zou zijn. Het meest vervelende is dat hij niet kan navragen of dit zo is.

    Mijn vraag aan jullie is; hoe ging dit bij vorige modellen? Wat zouden jullie doen? De gok wagen? Het scheelt me namelijk een week of 8 wachten, waar ik uiteraard geen zin in heb. Suggesties zijn welkom!

    Het gaat om een Pro Line S Ambition trouwens.


    Ted
    Laatst gewijzigd door GekkeTed; 11-05-13 om 14:47.

  2. #2

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Wat een bullshit verhaal, waarom zou de grill anders zijn? Het enige verschil is dat deze zwart is ipv chroom. Anders zou het betekenen dat ook lampen / bumpers etc anders moeten zijn bij een zwart optiek pakket.

    Maar het zwart optiek pakket bestaat toch uit meer dan alleen een zwarte grill neem ik aan? Als je alleen een zwarte grill wilt kun je deze ook altijd zelf nog achteraf aanschaffen, die hoef je niet persé mee te bestellen.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  3. #3
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Dat verhaal is onzin. Een S3 grill past ook gewoon. Ik denk dat je dan of langer moet wachten of idd zelf de grill monteren achteraf.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  4. #4

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Optiek zwart heeft ook zwarte raamlijsten en dakrails zover ik weet.

  5. #5
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Bij mijn S5 bestaat het zwart optiek pakket uit zwarte grill, zwarte omlijsting rond de mistlampen en zwarte raam omlijsting. Zwarte grill kun je makkelijk achteraf plaatsen, zou gewoon moeten passen.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    120
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Dit staat toch nog nergens in de configurator dacht ik?

  7. #7

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Heeft er volgens mij wel even in gestaan, maar die configurator is een beetje wappie Dit komt uit de Duitse prijslijst,

    Glanzpaket Schwarz Audi exclusive
    Stege und Rahmen des Kühlergrills, Dachzierleisten, Fensterschachtleisten sowie Spange in den seitlichen Lufteinlassgittern in Schwarz Hochglanz, Kühlergrill, seitliche Lufteinlassgitter und Kennzeichenträger in Schwarz matt, Diffusor in Platinumgrau, Türgriffe in Wagenfarbe.
    Ein Angebot der quattro GmbH.

  8. Ad
  9. #8
    GekkeTed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    74
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVA Bekijk Berichten
    Optiek zwart heeft ook zwarte raamlijsten en dakrails zover ik weet.
    Dakrails heb ik niet en raamlijsten zijn volgens mij al zwart bij de Pro Line S Ambition.

    Het leek mij al een vreemd verhaal dat een grill anders zou zijn qua afmeting of ophanging. Ik bedoel....waarom?!

    Zal voor de zekerheid navragen hoe het met de raamlijsten en mistlampen zit.

  10. #9
    GekkeTed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    74
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Dat verhaal is onzin. Een S3 grill past ook gewoon. Ik denk dat je dan of langer moet wachten of idd zelf de grill monteren achteraf.
    Achteraf monteren was altijd al het plan. Nu was dat opeens een risico?!

    Ik zie trouwens dat we bijna dezelfde auto krijgen in juli

  11. #10
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Welke week zou jij hem krijgen? In week 29 zou hij in productie gaan. Maar ik hoop dat hij dan bij de dealer geleverd wordt.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  12. #11
    GekkeTed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    74
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    In eerste instantie vijf maanden! levertijd. Zou half juli zijn oid. Toen werd ik gebeld dat hij waarschijnlijk week 24 geproduceerd zou worden en dat optiek zwart vanaf fabriek leverbaar was. En afgelopen week dus gebeld dat optiek zwart pas vanaf week 30 geproduceerd wordt, maar dat die van mij ook naar week 31 of 32 zou kunnen gaan. Ga morgen wel even langs om een praatje te maken.

  13. #12
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Wanneer precies heb je hem besteld?

    Ik heb nog na de bestelling LED koplampen besteld. Deze staan ook nog niet online! Deze dingen vanaf ik dacht wk 24 in productie. Dat hebben ze wel al in de bestelling kunnen verwerken. Lijkt me geen probleem als jij wil wachten tot het optiekpakket in productie gaat. Ze kunnen de auto wellicht wel op HOLD zetten of iets dergelijks.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  14. #13
    GekkeTed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    74
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Hij is eind feb besteld. Het is ook niet echt een probleem om te wachten, maar ga begin aug op vakantie en wil natuurlijk met de nieuwe bolide

    Wat is het verschil precies tussen volledig LED en Xenon Plus? Ik begrijp uiteraard dat er een ander type lichtbron in zit, maar hoe uit zich dat in de praktijk?
    Laatst gewijzigd door GekkeTed; 11-05-13 om 09:25.

  15. #14
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    LED.jpg

    Hoe het in de praktijk is weet nog niemand omdat er nog geen auto met LED is geleverd. Ik vond het in mijn geval wel de €700 meerprijs waard. Het is immers de opvolger van Xenon. Het licht past zich ook aan bij het naderen van een kruising enz.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  16. #15
    GekkeTed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    48
    Posts
    74
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Sweet! Dat ziet er zeer mooi uit. Heb het niet overwogen omdat ik Xenon wel prima vond, maar kan me voorstellen dat je het genomen hebt.

    Welke velgen heb je gekozen? (Beetje off topic, maar dat mag denk ik wel in je eigen topic )

  17. #16
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Ik heb me rot gezocht naar velgen. Ging eerst voor de directset 19" rotors, maar daar heb ik vanaf gezien. Na een foto te hebben gezien vond ik het toch minder op de A3. Nu speel ik met de gedachten om de 18" S3 velgen er los bij te kopen. Kost wat maar wel origineel €2150. De meeste after market wielen komen niet goed overeen qua ET of naafgat. De S Line wielen voor de winterbanden. Maar ik ben er nog niet helemaal uit.

    206007092-w988.jpg206007108-w988.jpg
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  18. #17
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Zijn dit geen 19's op de s3?
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  19. #18
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulK Bekijk Berichten
    Zijn dit geen 19's op de s3?
    Nee, dat denken er heel veel. In de Duitse folder staat 18". Een standaard S3 heeft de S Line velg en voor €200 meer kan men in DE de S3 velg kopen. Wanneer 19" een mogelijkheid gaan worden is denk ik vanaf de sport limousine.

    Op de beurzen staan inderdaad foto's met de S3 velg in 19" inch.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    62
    Kudos
    12

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    LED.jpg

    Hoe het in de praktijk is weet nog niemand omdat er nog geen auto met LED is geleverd. Ik vond het in mijn geval wel de €700 meerprijs waard. Het is immers de opvolger van Xenon. Het licht past zich ook aan bij het naderen van een kruising enz.
    Al deze functies zoals in de tekst genoemd (zoals all weather verlichting en snelweg en kruispuntenverlichten) staan ook in de folder bij de Xenon Plus verlichting in combinatie met Adaptive Light vermeld welke ik heb besteld. Moet wel zeggen dat de koplamp units er erg mooi uit zien :-)

  21. #20
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Optie zwart pakket

    Dat klopt. Alleen is het adaptive light bij Xenon draaiend en bij LED gaan bepaald LED's aan om een gebied bij te lichten. LED voegt inderdaad qua functionaliteit niets toe. Alleen de units zien er anders uit.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •