Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

  1. #1

    Standaard Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    Ik zie dat de 1.8 TFSI nu ook als quattro - helaas uitsluitend met een 6 traps S-Tronic - te bestellen is en daar wordt ik erg vrolijk van Ik vraag me alleen af wat het scheelt m.b.t. de hoogte van de bagageruimtevloerplaat vanwege het achterdifferentieel.

    Iemand ? (scheelt nu bij de Golf R ca 15 cm)

    N.B. ik heb begrepen dat bij optie B&O de subwoofer niet ten koste gaat van de bagageruimtevloerplaat. Is dat correct ?

  2. #2
    Griffendahl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    169
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    Volgens mij kost bij mijn 3 deurs de B&O subwoofer wel wat bagageruimte. Wist ik van te voren overigens niet, maar maakt me ook niet gek veel uit.

    De bodem van de bagageruimte zweeft denk ik een cm of wat boven de subwoofer en het reservewiel.
    Laatst gewijzigd door Griffendahl; 16-06-13 om 17:40.
    Audi A3 (8V) 2.0 TDI Pro Line S - Daytona Grey - B&O - Leder/Alcantara - MMI plus

  3. #3
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    De Quattro is 5.000 duurder dan de voorwiel. Dan zou ik een S3 kopen. Dat verschil zal dan niet meer zoveel zijn. De 6 traps kan wel meer NM aan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk Berichten
    Ik zie dat de 1.8 TFSI nu ook als quattro - helaas uitsluitend met een 6 traps S-Tronic - te bestellen is en daar wordt ik erg vrolijk van Ik vraag me alleen af wat het scheelt m.b.t. de hoogte van de bagageruimtevloerplaat vanwege het achterdifferentieel.

    Iemand ? (scheelt nu bij de Golf R ca 15 cm)

    N.B. ik heb begrepen dat bij optie B&O de subwoofer niet ten koste gaat van de bagageruimtevloerplaat. Is dat correct ?
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  4. #4

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    De prijs voor de S3 is vandaag bekend gemaakt: http://ponpersportaal.nl/audi/2013/s...anaf-€-49.900/

    Dus een meerprijs van ca 12k t.o.v. een 1.8 TFSI quattro. Tja

  5. #5

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk Berichten
    Ik zie dat de 1.8 TFSI nu ook als quattro - helaas uitsluitend met een 6 traps S-Tronic - te bestellen is
    Waarom helaas? Wees blij, die 6 bak is veel beter dan de 7 bak!

    Ik wil op zich graag een 1.8TFSI met s-tronic maar als je de negatieve reacties op die combinaties leest is dat voor mij al genoeg reden om dat niet te doen. Op zich ook bizar dat ze een motor die 320NM levert aan een bak koppelen die maar 250NM aankan. Die motor wordt vervolgens enorm geknepen om de bak heel te houden. Dan kan je net zo goed een 1.4COD nemen.


  6. #6

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door synthdood Bekijk Berichten
    Waarom helaas? Wees blij, die 6 bak is veel beter dan de 7 bak!

    Ik wil op zich graag een 1.8TFSI met s-tronic maar als je de negatieve reacties op die combinaties leest is dat voor mij al genoeg reden om dat niet te doen. Op zich ook bizar dat ze een motor die 320NM levert aan een bak koppelen die maar 250NM aankan. Die motor wordt vervolgens enorm geknepen om de bak heel te houden. Dan kan je net zo goed een 1.4COD nemen.
    Zou het echt zo zijn dat Audi een bak gebruikt voor de A3 die niet voldoende vermogen zou kunnen wegzetten ? Ik begrijp je verhaal over het "knijpen" ook niet helemaal...

  7. #7
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    Michiel, ik ga hem morgen ombestellen op een S3. Ging nog net. Ik zat er niet heel veel vanaf met mijn 1.8 configuratie dat ik besloten heb om toch maar 'iets' meer uit te geven en wat opties te laten vallen.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Michiel, ik ga hem morgen ombestellen op een S3. Ging nog net. Ik zat er niet heel veel vanaf met mijn 1.8 configuratie dat ik besloten heb om toch maar 'iets' meer uit te geven en wat opties te laten vallen.
    Gefeliciteerd ! Lastig hoor, of opties laten vallen of een S3 met wat minder.

  10. #9

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd ! Lastig hoor, of opties laten vallen of een S3 met wat minder.
    dat lijkt me zeker niet lastig: al moest ik op plastic tuinstoelen zitten, wieldoppen hebben en zelf een radio inbouwen, die 300pk zouden mij over de streep trekken..

  11. #10
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    Haha, da's een goeie. Ik heb de tuinset ingeruild voor supersportstoelen zonder kussens ;-).
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  12. #11

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door synthdood Bekijk Berichten
    Waarom helaas? Wees blij, die 6 bak is veel beter dan de 7 bak!

    Ik wil op zich graag een 1.8TFSI met s-tronic maar als je de negatieve reacties op die combinaties leest is dat voor mij al genoeg reden om dat niet te doen. Op zich ook bizar dat ze een motor die 320NM levert aan een bak koppelen die maar 250NM aankan. Die motor wordt vervolgens enorm geknepen om de bak heel te houden. Dan kan je net zo goed een 1.4COD nemen.
    Je betaalt inderdaad een hele dikke prijs voor extra pk's maar 0 extra NM. Ik vraag mij dan ook af of de handbak wellicht meer koppel krijgt. De quattro 1.8 heeft overigens 280nm ipv 250nm + andere ratio's.

    De A4 heeft 320Nm 170pk en dat zelfs met 20%... dat moet toch ook lukken met een A3?
    Laatst gewijzigd door Fean; 25-06-13 om 14:34.
    A3 SB Ambition BE 1.8Tfsi 2009

  13. #12
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 SB 1.8 TFSI versus 1.8 TFSI quattro (bagageruimte)

    Dat geeft toch duidelijk aan dat de 7 traps niet meer vermogen aankan. Ik vond de 250 nm op de 1.8 ook al vreemd t.o.v. de 1.4. Maar desondanks loopt de 1.8 toch wel erg goed. Hij is me zeker niet tegengevallen.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •