Volgens mij kost bij mijn 3 deurs de B&O subwoofer wel wat bagageruimte. Wist ik van te voren overigens niet, maar maakt me ook niet gek veel uit.
De bodem van de bagageruimte zweeft denk ik een cm of wat boven de subwoofer en het reservewiel.
Ik zie dat de 1.8 TFSI nu ook als quattro - helaas uitsluitend met een 6 traps S-Tronic - te bestellen is en daar wordt ik erg vrolijk van Ik vraag me alleen af wat het scheelt m.b.t. de hoogte van de bagageruimtevloerplaat vanwege het achterdifferentieel.
Iemand ? (scheelt nu bij de Golf R ca 15 cm)
N.B. ik heb begrepen dat bij optie B&O de subwoofer niet ten koste gaat van de bagageruimtevloerplaat. Is dat correct ?
Volgens mij kost bij mijn 3 deurs de B&O subwoofer wel wat bagageruimte. Wist ik van te voren overigens niet, maar maakt me ook niet gek veel uit.
De bodem van de bagageruimte zweeft denk ik een cm of wat boven de subwoofer en het reservewiel.
De prijs voor de S3 is vandaag bekend gemaakt: http://ponpersportaal.nl/audi/2013/s...anaf-€-49.900/
Dus een meerprijs van ca 12k t.o.v. een 1.8 TFSI quattro. Tja
Waarom helaas? Wees blij, die 6 bak is veel beter dan de 7 bak!
Ik wil op zich graag een 1.8TFSI met s-tronic maar als je de negatieve reacties op die combinaties leest is dat voor mij al genoeg reden om dat niet te doen. Op zich ook bizar dat ze een motor die 320NM levert aan een bak koppelen die maar 250NM aankan. Die motor wordt vervolgens enorm geknepen om de bak heel te houden. Dan kan je net zo goed een 1.4COD nemen.
Michiel, ik ga hem morgen ombestellen op een S3. Ging nog net. Ik zat er niet heel veel vanaf met mijn 1.8 configuratie dat ik besloten heb om toch maar 'iets' meer uit te geven en wat opties te laten vallen.
Je betaalt inderdaad een hele dikke prijs voor extra pk's maar 0 extra NM. Ik vraag mij dan ook af of de handbak wellicht meer koppel krijgt. De quattro 1.8 heeft overigens 280nm ipv 250nm + andere ratio's.
De A4 heeft 320Nm 170pk en dat zelfs met 20%... dat moet toch ook lukken met een A3?
Dat geeft toch duidelijk aan dat de 7 traps niet meer vermogen aankan. Ik vond de 250 nm op de 1.8 ook al vreemd t.o.v. de 1.4. Maar desondanks loopt de 1.8 toch wel erg goed. Hij is me zeker niet tegengevallen.