Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Standaard Conti banden onder A3 1.4 TFSI (snelheidindex)

  1. #1

    Standaard Standaard Conti banden onder A3 1.4 TFSI (snelheidindex)

    Ik neem binnenkort van @Pedro een nieuwe S-line bandenset over. Ik ga de velgen gebruiken als wintervelg en de banden als reserve voor in de zomer. Hij krijgt binnenkort een 1.4 TFSI en ik de 1.8 TFSI. De 1.4.TFSI heeft een topsnelheid van 203 KM/U en de 1.8 TFSI 232 KM/U.

    Volgens de tabellen zou op een 1.4 TFSI zgn. H banden moeten worden gemonteerd (tot 210 KM/U max) en de 1.8 TFSI zgn. V banden (tot 240 KM/U). De fabriek houdt weliswaar altijd rekening met toleranties maar omdat in Leusden - mits homologatie dat toestaat - Conti banden onder de Audi's worden gemonteerd ben ik benieuwd wat er daadwerkelijk onder de 1.4 TFSI (af dealer) gemonteerd zit: een H of V band ?

    Ik ben geen bandenexpert maar de volgende vraag zou zijn of het kwaad kan om op een 1.8 TFSi met H banden te rijden. Ik kan mij voorstellen als je constant 230 KM/U rijdt wél, maar dat is in NL helaas een beetje lastig

    Thanks

  2. #2

    Standaard Re: Standaard Conti banden onder A3 1.4 TFSI (snelheidindex)

    op mijn 1.4 s-line velgen zitten banden met een Y(ZR) codering (300km/u)

  3. #3

    Standaard Re: Standaard Conti banden onder A3 1.4 TFSI (snelheidindex)

    Bij mijn weten zijn er anno 2013 nog maar heel weinig banden die niet aan de V of hoger codering voldoen... vooral de grotere maten (>17") zijn doorgaans Y of hoger. Maar, je kan 't 'm toch gewoon even vragen?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4

    Standaard Re: Standaard Conti banden onder A3 1.4 TFSI (snelheidindex)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Bij mijn weten zijn er anno 2013 nog maar heel weinig banden die niet aan de V of hoger codering voldoen... vooral de grotere maten (>17") zijn doorgaans Y of hoger. Maar, je kan 't 'm toch gewoon even vragen?
    Zeker, maar de auto moet nog naar NL komen, maar je hebt gelijk je zult - af dealer - op 18" nog weinig H banden tegen komen. Vermoedelijk zal Pon er overal Y op zetten ook al omdat ze de import van Conti zelf doen...

    Neemt niet weg dat ik nooit begrepen hebben waarom ze in Leusden deze hele omwissel exercitie uitvoeren...

  5. #5
    vdbeld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    232
    Kudos
    18
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard Conti banden onder A3 1.4 TFSI (snelheidindex)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk Berichten
    Zeker, maar de auto moet nog naar NL komen, maar je hebt gelijk je zult - af dealer - op 18" nog weinig H banden tegen komen. Vermoedelijk zal Pon er overal Y op zetten ook al omdat ze de import van Conti zelf doen...

    Neemt niet weg dat ik nooit begrepen hebben waarom ze in Leusden deze hele omwissel exercitie uitvoeren...
    Zal wel een paar centen opleveren! Iets anders kan ik me niet voorstellen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •