Pagina 9 van 34 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 668

Onderwerp: MMI kaartupdates

  1. #161

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk Berichten
    Ik denk dat het (i.i.g.op OS X) wat genuanceerder ligt. In de handleiding staat nadrukkelijk dat je de SD kaart als opslagplaats moet kiezen,

    ► Kies uw SD-kaart als opslagplaats uit, wanneer de Audi connect Download Client daar- om vraagt.

    Het zou immers zo maar kunnen dat er ergens onzichtbare bestanden worden gedownload die je anders vergeet mee te kopieëren. Daarbij komt ook nog eens dat ergens het motornummer en myAudi gegevens moeten worden gekopieërd want anders zou je de SD kaart voor meerdere installaties kunnen gebruiken. Dat het hele Java verhaal niet eens als voorwaarde in de handleiding wordt vermeld is crap. Audi zou beter moeten weten.
    Lijkt me sterk. Hidden files kun je in Windows gewoon zien, het kan natuurlijk wel zo zijn dat in de software die je download het serienummer van je auto zit en niet zozeer aan de SD gebonden. Zou natuurlijk kunnen maar in de Java client kun je gewoon je harde schijf selecteren dus ik neem aan dat dit gewoon kan en daarna pas naar SD kan kopieren. OSX gebruik ik niet kan ik niks mee in m'n dagelijkse werk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk Berichten
    Ik had het idee dat het bovengenoemd procedure pas geldt voor auto's vanaf MY 2014. Daar is ook de gratis update regeling van kracht
    HAHA dat zou helemaal slecht zijn!! Ergens vrees ik dat je ook nog gelijk hebt. Ik heb op het nippertje een MY2014.
    Laatst gewijzigd door peternorth; 24-06-14 om 19:55.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  2. #162
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Je kunt ook een Map aanmaken op je HD en dat als download locatie gebruiken. En daarna zelf alles naar de Root van de SD kaart kopiëren. De download geeft trouwens aan 17,6 GB en ik heb 20,4 GB op mijn HD als kopie staan. De vorige kaart 2014 was bijna 1GB kleiner. Er is dus flink wat data bijgekomen.

    Dat Audi zijn klanten (Edit: 'niet') wel informeert over een aanbieding van kaartmateriaal? Straks nog een krant van Audi gekregen, stond niks in volgens mij.
    Laatst gewijzigd door Mausie; 24-06-14 om 22:43.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  3. #163
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.433
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Je kunt ook een Map aanmaken op je HD en dat als download locatie gebruiken. En daarna zelf alles naar de Root van de SD kaart kopiëren. De download geeft trouwens aan 17,6 GB en ik heb 20,4 GB op mijn HD als kopie staan. De vorige kaart 2014 was bijna 1GB kleiner. Er is dus flink wat data bijgekomen.

    Dat Audi zijn klanten niet informeert over een aanbieding van kaartmateriaal? Straks nog een krant van Audi gekregen, stond niks in volgens mij.
    Ja wel op op pagina 8 links boven.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #164
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.433
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Lijkt me sterk. Hidden files kun je in Windows gewoon zien, het kan natuurlijk wel zo zijn dat in de software die je download het serienummer van je auto zit en niet zozeer aan de SD gebonden..

    .
    Heb de files nagekeken, staat niks van serie nr in.
    Wel een block van de software die op je MMI zit.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #165
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Ja wel op op pagina 8 links boven.
    Inderdaad.
    image.jpg
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey


  6. #166

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Je kunt ook een Map aanmaken op je HD en dat als download locatie gebruiken. En daarna zelf alles naar de Root van de SD kaart kopiëren. De download geeft trouwens aan 17,6 GB en ik heb 20,4 GB op mijn HD als kopie staan. De vorige kaart 2014 was bijna 1GB kleiner. Er is dus flink wat data bijgekomen.
    Maakt het ook wat uit als er al wat op de SD kaart staat? Ik heb maar één 32GB SD en daar staat al het nodige op, lukt me niet om alles er af te krijgen maar heb dan wel genoeg ruimte voor de update bestanden.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  7. #167

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Heb de files nagekeken, staat niks van serie nr in.
    Wel een block van de software die op je MMI zit.
    Kan toch zijn dat het IN de software zit? Dat kun je niet helemaal doorgronden toch? Neem aan dat de Audi ontwikkelaars wel zo slim zijn om een serie nummer encrypt ergens in de software te bakken zodat wij het niet kunnen zien. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om dit te verspreiden. Ben je zondag op de SR/S meeting? Ik kan de kaart update meenemen, kunnen we het testen.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  8. Ad
  9. #168
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.433
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Kan toch zijn dat het IN de software zit? Dat kun je niet helemaal doorgronden toch? Neem aan dat de Audi ontwikkelaars wel zo slim zijn om een serie nummer encrypt ergens in de software te bakken zodat wij het niet kunnen zien. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om dit te verspreiden. Ben je zondag op de SR/S meeting? Ik kan de kaart update meenemen, kunnen we het testen.
    Nee helaas moet ik werken.
    kan ook niet vrij krijgen ivm vakantie.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  10. #169

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    78
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Dat is ergens wel slecht ja. Ik moet het hier weer lezen dat ik 3 updates kan downloaden, dealer heeft dat nooit verteld (omdat hij het ook niet weet ).

    Maar je hebt wel MMI + vroeg ik?

    Ik heb wel MMI+ inderdaad... Ik vind het erg vreemd dat je bij een auto die maar een paar maanden nieuwer is, maar verder exact hetzelfde model is, ineens wel 3 updates kan downloaden. Dus vandaar de vraag of iemand dit al heeft aangekaart bij PON. Ik kan er geen logica in vinden dat Audi dit doet, zeker omdat ze er niet mee adverteren dat er nu gratis updates bij zitten.

  11. #170

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Als het bij jou niet lukt dan zou ik dit toch echt met een vrij strenge toon bij je dealer neerleggen. Als het niet geregeld kan worden via MyAudi dan zorgen zij maar voor een update op SD kaart, toch? Je hebt er gewoon recht op. MMI + is duur genoeg dus laat ze er maar wat moeite voor doen!
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  12. #171
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.433
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Gad ik ook al gedaan, maar ze zeggen gewoon dat je die kan kopen.
    Normaal 229 + kosten installeren. En eventueel extra aks he firmware update erbij komt.
    Nu voor 99 euro all in.

    Ook om de illegale update tegen te gaan.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  13. #172
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Je kunt het proberen. De huidige inhoud in een map zetten en de Update in de Root.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
    Maakt het ook wat uit als er al wat op de SD kaart staat? Ik heb maar één 32GB SD en daar staat al het nodige op, lukt me niet om alles er af te krijgen maar heb dan wel genoeg ruimte voor de update bestanden.
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  14. #173

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Ik zit in het zelfde schuitje als Remi66, mijn audi komt uit eind 2012 ( een van de eerste dus). Heb MMI+ zonder audi connect. En ook ik kan dus niks downloaden bij my.audi.com. Ik heb me van de domme gehouden en een mail gestuurd naar PON. Kijken hoe ze gaan reageren.

    Maar als ik het goed begrijp @Remi66, het is dus NIET mogelijk om een SD van een andere gebruiker te lenen. En vervolgens de MMI+ up te daten?

  15. #174
    cOOlrUnnIngs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    81
    Kudos
    13
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mausie Bekijk Berichten
    Inderdaad.
    image.jpg
    Hoe kom je aan die krant??? Kan je je daar ergens op abonneren of zo???
    Misanorode A3 SB 2013 met grijze rotor-velgen, MMI+, B&O en ACC.

  16. #175

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Is toch raar? Jullie hebben er net zoveel recht op dus ik zou de poot stijf houden.

    Het zou niet moeten kunnen want dan kan ik vast elke update wel van een nieuws server downloaden maar dat heb ik nog niemand zien doen. Of ik download het en ga voor 25,- per update lang elke A3 rijder op dit forum :-) zou te makkelijk zijn maar ik heb het nog niet geprobeerd. Mijn 19 gb update is inmiddels binnen en naar SD gekopieerd. Morgen updaten.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  17. #176
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.433
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cOOlrUnnIngs Bekijk Berichten
    Hoe kom je aan die krant??? Kan je je daar ergens op abonneren of zo???
    Die kregen we gisteren gewoon in de bus.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  18. #177
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.433
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3L Bekijk Berichten
    Ik zit in het zelfde schuitje als Remi66, mijn audi komt uit eind 2012 ( een van de eerste dus). Heb MMI+ zonder audi connect. En ook ik kan dus niks downloaden bij my.audi.com. Ik heb me van de domme gehouden en een mail gestuurd naar PON. Kijken hoe ze gaan reageren.

    Maar als ik het goed begrijp @Remi66, het is dus NIET mogelijk om een SD van een andere gebruiker te lenen. En vervolgens de MMI+ up te daten?
    Ik heb Pon gebeld en gemaild maar geen antwoord gehad.
    Heb zelf naar Audi ag gemaild, heb daar wel mail en telefoon contact mee gehad.
    Maar kwam gewoon op neer dat we daar geen recht op hebben. Jammer maar helaas.

    Heb de kaart update via iemand anders gekregen,(die had ook MMI+) op SD kaart gezet maar het mmi+ systeem ziet geen update.

    Heb hier ook al met een paar personen naar gekeken en door gespit, maar die zeggen dat er een bestand mist om gewoon up te daten.
    Gaat om een sfc bestand daar staat in wie het kan updaten en dat je niet hoeft te activeren via de dealer (simpel gezegd).

    Daarom ga eerst maar voor originele update, misschien kom ik er dan achter.
    Het is gewoon te nieuw systeem voor een andere manier.
    Blijven zoeken en uitproberen.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  19. #178

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Ik heb Pon gebeld en gemaild maar geen antwoord gehad.
    Heb zelf naar Audi ag gemaild, heb daar wel mail en telefoon contact mee gehad.
    Maar kwam gewoon op neer dat we daar geen recht op hebben. Jammer maar helaas.
    Nog één ding en dan hou ik erover op maar WAAROM heb je er geen recht op? Dat antwoord heb je toch helemaal niet gehad?? Wat ik er van begrijp is dat het dienst is die bij MMI + hoort. Jij hebt MMI +!! Dit is een flink stuk duurder en vrijwel iedereen krijgt deze dienst erbij maar jij niet en dat accepteer je? Ik kan slecht tegen onrecht en stugge organisaties die de poot stijf houden, dat merk je misschien, want als ik wist dat iedereen dit kan en ik niet dan ligt de fout gewoon bij hun en niet bij jou. Nu moet je ook nog 100,- lappen (en straks nog een keer, en nog een keer...), daar ging ik liever een keer voor uit eten met de vrouw dan zo'n stomme kaart update te kopen. Zij gaan jou maar lekker een gratis kaart update geven want daar heb je recht op: the end.

    Dat moest ik even kwijt

    Laatste tip: moet je het eens op Twitter zetten met #audi_nederland erin. Als je een tweet doet en je zegt dat je boos bent, moet je eens kijken hoe snel ze dan gaan rennen

    Ik ben weer een stapje verder en een stapje terug. Heb gisteren de update naar SD gekopieerd en de andere bestanden (paar films) erop laten staan. Nou krijg ik steeds dit:


    Iemand eerder gezien? Eerste keer ging hij tot 11%, toen heb ik de auto uit gezet en m'n zoontje naar school gebracht en daarna kreeg ik steeds dit. Op gegeven moment kwam hij geen steek verder dus maar gestaakt. Ga zo het SD kaartje maar eens helemaal legen en dan formatteren. FAT32 toch? Heb andere SD slot ook al geprobeerd.

    Ik zie trouwens dat ik een Class 4 kaartje heb van Kingston. Ik las ergens dat het persé een class 10 moet zijn. Waarom is dit?? Pffff zo blijf je bezig.
    Laatst gewijzigd door peternorth; 26-06-14 om 10:50.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  20. #179

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: MMI kaartupdates

    Als ik de verhalen lees, dan blijf je inderdaad bezig.
    Ik heb zelf de MMI, en heb zelf ook al gevraagd elders in dit topic voor een update voor de gewone MMI.
    Het feit dat men zich voor een update geld vraagt is in mijn ogen ook belachelijk. De MMI+ gebruikers kunnen deze via myaudi
    downloaden en instaleren, waarom kunnen de gewone MMI gebruikers dit dan niet? Ja het klopt, de MMI+ is duurder in aanschaf, maar daarvoor
    krijg je ook een uitgebreider systeem als de standaard MMI. Tevens vraag ik me af als ik naar mijn eigen systeem kijk, ( dit is van eind 2012) of er in die tijd dan echt
    zoveel kwa wegen veranderd is. Ja ze werken constant aan wegen e.d. maar het lijkt me nu niet zo dat ze de A2 10 kilometer verlegd hebben. Als ik zou moeten kiezen
    voor een betaalde update, dan zou ik bij mezelf te raden gaan, of deze dan ook echt het geld waard is. Als je als vertegenwoordiger dagelijks op de weg zit, is het een ander
    verhaal als dat je je auto als hobby object hebt, en er misschien een keer per maand mee navigeert.

  21. #180

    Standaard re: MMI kaartupdates

    @Remi66,

    Waarschijnlijk heb ik de oplossing gevonden. Heb PON een mail gestuurd, en die verwees mij door naar een dealer. Ik heb dus mijn plaatselijke dealer gebeld De waal). En heb het probleem uitgelegd, dat ik geen kaartupdate kan doen via my.audi.com en andere audi a3 rijders wel. Hij heeft toen mijn kenteken ingetikt, en het blijkt dat mijn wagen een terugroepactie heeft. Je raadt nooit wat de klachtomschrijving is: Wegens een fout in het software is kaartupdaten niet mogelijk, na de update zou dit verholpen moeten zijn.

    Vertelde toen aan hem, wat gaat er dan veranderen in my.audi.com? een update aan de auto veranderd toch niks aan my.audi.com?

    Het schijnt dus dat alles aanelkaar geknoopt zit, de server van audi ziet dus dat mijn auto nog niet de juiste software heeft, en dus de kaarten niet laat zien (denkt de waal).

    Ik ga hem morgen brengen voor de update, ik zal morgen avond laten weten wat eruit is gekomen!

Pagina 9 van 34 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •