Pagina 24 van 35 EersteEerste ... 1420212223242526272834 ... LaatsteLaatste
Resultaten 461 tot 480 van de 696

Onderwerp: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

  1. #461
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    In mijn 20 jarige autobezit is nog NOOIT mijn stuur eraf geweest in de garage, dus ik acht die kans kleiner dan dat het TUIG mijn stuur eruit jat!
    Als ze inbreken en je stuur beschadigen moet je stuur er toch uit.
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  2. #462

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiFranc72 Bekijk Berichten
    Okay, mijzelf net opnieuw opgesloten met de achterdeuren op kinderslot. Leuning van de achterbank losgemaakt, maar kinderslot blijft erop. Achterdeuren niet van binnenuit te openen.
    Niet van binnenuit, maar als je 1x aan het hendeltje hebt getrokken kan je vanaf buiten de deur gewoon openen. Onze oude Golf 4 had al het systeem dat je kon trekken aan het hendeltje wat je wilde, maar dat de deur echt niet open ging. Daar koppelde de ontgrendeling zich los van de deurhendel.

  3. #463

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Mits de klant akkoord geeft voor alle kosten als gevolg van zijn gehobby, op nacalculatiebasis vanzelfsprekend.
    Lijkt me dat de verzekering liever dat betaalt dan een nieuw stuur toch?
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  4. #464
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Als het stuurwiel niet is gejat, betaalt de verzekeraar nergens voor... zeker niet voor meerkosten als gevolg van geknutsel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #465
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Wel voor de schade als gevolg van de POGING tot inbraak.


  6. #466
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michelm1978 Bekijk Berichten
    Niet van binnenuit, maar als je 1x aan het hendeltje hebt getrokken kan je vanaf buiten de deur gewoon openen. Onze oude Golf 4 had al het systeem dat je kon trekken aan het hendeltje wat je wilde, maar dat de deur echt niet open ging. Daar koppelde de ontgrendeling zich los van de deurhendel.
    Dat is mooi idioot dan!

  7. #467

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ik begrijp en deel de frustratie van de mensen die hier hun reactie hebben geplaatst volledig. Persoonlijk rijd ik momenteel nog in een Golf 6 GTI, afgelopen nacht is er voor de 6e keer (ja echt) ingebroken met wederom de nodige schade. Dit is voor mij officieel de druppel, het was aan het einde van 2015 een tijdje stil en heel even begon ik te denken dat ik me auto weer veilig voor neer kon zetten, maar inmiddels is dit alweer de 2e keer in 2016

    Enig geluk is wel dat ik inmiddels zo getraind ben om op mijn (extreem luide) alarm te reageren dat ik snel genoeg buiten was dat de &#!$%^& lijers deze keer hun werk niet af konden maken. Vervolgens heb ik de politie gebeld en ben ik ondertussen in een donker hoekje gaan wachten in de hoop dat ze terug zouden komen, dat kwamen ze ook maar heb ze helaas niet op heterdaad kunnen betrappen bij mijn auto. Op het moment was de verleiding groot om het tuig zodanig neer te knuppelen dat ze hun jat-carrière voorgoed moesten stoppen, maar we weten allemaal wie dan uiteindelijk het grootste probleem heeft ... Ze zijn opgepakt door de politie met het nodige "gereedschap" op zak, echter wist de politie mij al te vertellen dat het moeilijk is om in dit soort zaken tot veroordeling te komen en dat het voor dit soort gasten weinig afschrikwekkend werkt. Belachelijk natuurlijk maar helaas wel de realiteit waar we rekening mee dienen te houden als bestuurders van dit soort auto's.

    Ik ben me momenteel aan het oriënteren voor een nieuwe auto en kwam al gauw bij de A3 (8V) uit, prachtige auto zowel exterieur als interieur. Enigszins teleurgesteld zat ik de berichten in deze thread te lezen, want serieus HOE moeilijk kan het zijn om dit soort auto's af fabriek beter te beveiligen of de onderdelen zodanig te markeren dat deze moeilijk verkoopbaar zijn. Goed, ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken want het is al vaak genoeg voorbij gekomen hier.

    Het is natuurlijk belachelijk dat ik mijn aankoop hier op af moet stemmen maar begrijp ik het goed dat ik redelijk safe zit met een niet S-Line A3 zonder afgevlakt stuur en geen MMI+?

    Bij voorbaat dank!

  8. Ad
  9. #468
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Kortom, op heterdaad zien te betrappen en eigen rechter spelen, kreupel knuppelen.

    i'm game.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #469
    BenJoep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    216
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trona Bekijk Berichten
    Lang verhaal
    S-line kan je gewoon nemen, zolang je inderdaad het afgevlakte stuur niet neemt. MMI+ hoor ik persoonlijk vrij weinig over, meestal gaan ze alleen voor het stuurtje.
    | Audi A3 Sportback 8V Ambition Pro-Line S 1.4TFSI (140pk) CoD |

  11. #470

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    190
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Mmi+ lijkt best lastig om er helemaal uit te halen, hoor je nooit.
    Ik zou dat wel aanbevelen; ik heb de standaard maar irriteer mij er continue aan. Is zwaar achterhaald qua resolutie en mogelijkheden.
    Je zou bijna je autokeuze beperken tot merken met standaard Tomtom oid aan boord.

  12. #471

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Helaas is ook bij mij afgelopen nacht het stuur verdwenen, ik stond wel even raar te kijken, kennelijk ben ik niet de enige met een gestolen stuur.
    Het gaat ook hier om een A3 SB s-line in de omgeving van amersfoort (provincie Utrecht), ook binnengekomen via het achterraampje en de achterbank was naar beneden, verder geen schade het is professioneel verwijderd. De bout lag nog op de passagiersstoel wel hebben ze nog even gekeken of er wat geld lag maar dat was niet het geval.
    Als ik dit zo lees bestaat de kans dat ze terugkomen, ik hoop het niet wat dit is behoorlijk balen en vervelend.


    groet,
    Martijn
    Martijn Spelt

  13. #472

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Bizar dat de deur zomaar open gaat??!
    Is er iets voor te bedenken?
    Wellicht inbraakwerende folie op de achterruitjes?
    Of een VAG-com aanpassing ergens?
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

  14. #473
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ja, is dit aan te passen? Kinderslot is electronisch? Is de boel te blokkeren? En waarom doen ze de achterbank naar beneden????

  15. #474

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Even een theorie - maar misschien is dit al lang beantwoord. Zit er in de achterklep geen manuele opening om te voorkomen dat mensen daar opgesloten worden? Gebruiken ze die niet om de auto te openen? I.e. kleine achterraampje inslaan, bank naar voren, achterklep open en door de achterbank de auto in?

  16. #475

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Ik denk dat de achterbank veel simpeler te verklaren is, als je portier achter toch al open hebt, waar om niet even een seconde in de kofferbak kijken of daar nog een laptop of iets anders van waarde ligt...

  17. #476

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    40
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Maar hoe krijgen ze het portier open door het intikken van het kleine achter-raampje? Ik neem aan dat de binnenportieren niet te openen zijn wanneer je de auto met de afstandsbediening op slot doet? Zgn. deadlock?

  18. #477

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pewima Bekijk Berichten
    Maar hoe krijgen ze het portier open door het intikken van het kleine achter-raampje? Ik neem aan dat de binnenportieren niet te openen zijn wanneer je de auto met de afstandsbediening op slot doet? Zgn. deadlock?
    Volgens mij is het niet meer mogelijk om de auto dusdanig op slot te zetten dat hij vanbinnenuit niet meer te openen is. Vroeger was dat vaak als je 2x op slot drukte ipv 1x.

    Overigens raad ik kinderslot ook af. Dat had een vriend van mij ook, en die eindigde met meer schade dan een klein raampje en een stuurtje.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  19. #478
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    @Pewima Blijkbaar is de deur van buiten te openen als je eerst binnen aan de hendel hebt getrokken. Daarom slaan ze het kleine ruitje in.

    Is dit niet te blokkeren? @wittekat Jij hebt het kinderslot mechanisch geactiveerd. Heb je ook geprobeerd of het effectief is?
    Laatst gewijzigd door AudiFranc72; 15-03-16 om 19:25.

  20. #479
    A38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    102
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Vannacht was het bij mij ook raak!

    Eerst was ik al over de zeik dat een of andere reiger/albatros mijn auto vol had ondergescheten. Stap ik later in mis ik ineens iets..

    Auto is opengebroken door de chromen strip eraf te halen (zat geen krasje op) en daarna de ruit naar buiten te forceren. Daarna de bekende truc met de deurhendel en ze waren binnen. Gelukkig alleen het stuur en niet mijn eigen spullen (zonnebril, etc.)
    Huidige Audi: A3 Limousine 1.4 tfsi PLS, daytona grijs, alcantara/leer, B&O audio, blanke sierlijsten, schakelflippers, dimmende binnenspiegel, parkeerhulp achter.

  21. #480

    Standaard Re: De hernieuwde trend diefstal stuurwiel

    Geen alarm op je auto?
    Indian Fire 1969 Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
    Nogaro Blauw 2003 Audi S4 4.2V8 6-spd

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •