Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 50

Onderwerp: Vervormingen in de voorruit

  1. #1

    Standaard Vervormingen in de voorruit

    Sinds april ben ik het bezit van een A3 8V. Maar ik zag na een paar dagen een vervorming/ oneffenheid in het voorruit.
    Na een bezoek aan de dealer is er besloten een nieuw voorruit te plaatsen. Maar niet eens na een week zit het zelfde probleem in mijn gezichtsveld achter het stuur.
    Weer gebeld, maar nu moeten ze eerst overleggen.
    Heeft iemand anders hier ook problemen mee of gehad?
    Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn. Maar iemand ervaring hierin?
    Laatst gewijzigd door MSW; 04-06-14 om 14:24.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    269
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Vervormingen in de voorruit

    Hier wordt er genoeg over geklaagd. http://www.motor-talk.de/forum/stark...-t4866361.html

  3. #3

    Standaard re: Vervormingen in de voorruit

    Ik heb het laatst bij een collega ook gezien in zijn 2014 Skoda Octavia (ook MQB platform), is echt dramatisch als je schuin door de ruit kijkt is het net of je door warme opkringelende lucht kijkt absoluut onscherp en erg vermoeiend kijken. Zal wel iets met het uitknijpen van de toeleverancier te maken hebben die de kwaliteitscontrole daarom wat minder nauw neemt......is helaas een trend in de auto wereld.

  4. #4
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Vervormingen in de voorruit

    Vorig jaar een valk door de voorruit gehad van mn A1...dus op naar de glas boer ,en een nieuwe voorruit laten plaatsen ,en na een paar dagen weer laten vervangen door een originele voorruit van Audi ( men had een goedkoper niet oem exemplaar geplaatst )....op het moment dat je over het stuur keek ,over de motorkap ..dan vervormde het zicht precies over de eerste 2 cm aan de onderkant van de ruit ( gewoon een slechte kwaliteit ruit ) ..volgens de glas boer was dit normaal ,en hadden alle autos dat (pffff...echt niet !....mafkezen !....ik werk zelf al 25 jaar met glas ....ben niet helemaal achterlijk )...
    Het kan dus absoluut zo zijn dat je een slechte ruit hebt ...geen genoegen mee nemen !!!...het zicht mag niet vervormen !

    Mvg Sepster
    Laatst gewijzigd door Sepster; 04-06-14 om 16:26.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Vervormingen in de voorruit

    Ook bij mijn auto vertekend de voorruit. Ik heb ook een test rit gemaakt met een A3 8v bij PON in Leusden en die had dit ook. Dus volgens mij wel een veel voorkomend probleem.


  6. #6

    Standaard re: Vervormingen in de voorruit

    @ Squadron en ook aangegeven bij Audi dat dit een probleem is? Ik heb na 3 dagen nog niks gehoord van de dealer....
    Morgen maar weer even bellen

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSW Bekijk Berichten
    @ Squadron en ook aangegeven bij Audi dat dit een probleem is? Ik heb na 3 dagen nog niks gehoord van de dealer....
    Morgen maar weer even bellen
    Nee, ik heb dit niet aangegeven. Bij mijn vorige Audi ook een soort gelijk probleem gehad en toen is de voorruit zelfs 3x vervangen voordat het goed was. Had daarna wel hier en daar wat kleine lakschade (van het verwijderen van de voorruit), dus daarom dat ik het nu (voorlopig) maar zo laat
    Laatst gewijzigd door Squadron; 05-06-14 om 06:53.

  8. Ad
  9. #8
    Mausie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.134
    Kudos
    119
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Schei me uit over die glasboeren. Ik had een barst in de voorruit van mij vorige auto vlak voor inruilen. Heb ik bij Carglass een nieuwe ruit laten plaatsen. Nog gevraagd of het een originele ruit was. "Het is dezelfde ruit meneer, alleen staat het Audi logo er niet op". Ruit maar laten plaatsen. Het is gewoon troep wat die gasten plaatsen. Bij mij komt er nooit meer een andere ruit in dan origineel van de dealer. De ruit was dikker en de randen waren belabberd van afwerking. Bij Audi zijn de randen mooi gepolijst en die ruit zag eruit alsof ze afgebroken waren. Je zag alle glaslagen zitten. Waardeloze troep! Ik kan geen Carglass reclame meer zien. Mensen lokken met een ruitenwissertje.

    Vervorming heb ik gelukkig nog niet kunnen ontdekken. Ik zou weer een nieuwe eisen tot er niks meer zichtbaar is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sepster Bekijk Berichten
    Vorig jaar een valk door de voorruit gehad van mn A1...dus op naar de glas boer ,en een nieuwe voorruit laten plaatsen ,en na een paar dagen weer laten vervangen door een originele voorruit van Audi ( men had een goedkoper niet oem exemplaar geplaatst )....op het moment dat je over het stuur keek ,over de motorkap ..dan vervormde het zicht precies over de eerste 2 cm aan de onderkant van de ruit ( gewoon een slechte kwaliteit ruit ) ..volgens de glas boer was dit normaal ,en hadden alle autos dat (pffff...echt niet !....mafkezen !....ik werk zelf al 25 jaar met glas ....ben niet helemaal achterlijk )...
    Het kan dus absoluut zo zijn dat je een slechte ruit hebt ...geen genoegen mee nemen !!!...het zicht mag niet vervormen !

    Mvg Sepster
    Audi S3 Sportback - 8V - Pro Line Plus - S tronic - Panoramic roof - ACC - B&O - S-sportseats - 19" OEM - Monsoon Grey

  10. #9
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Sinds dit weekend heb ik ook een flinke 'vervorming' in de voorruit . Zondagochtend zat er ineens een flinke barst in en gisterochtend bleek deze ook nog eens gegroeid te zijn. Bij nadere inspectie ontdekte ik een flinke pit in de zwarte strook aan de onderkant van de ruit.

    foto 1.jpg foto 2.jpg

    Alphabet stuurt mij naar Autotaalglas. Iemand daar ervaring mee?
    A3 SB Ambition PL plus - 1.4 TFSI CoD - S tronic - Belugabruin - o.a. Assistentiepakket, ASS, Comfortsleutel - Dakreling - Zwarte hemel

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blurk Bekijk Berichten
    Sinds dit weekend heb ik ook een flinke 'vervorming' in de voorruit . Zondagochtend zat er ineens een flinke barst in en gisterochtend bleek deze ook nog eens gegroeid te zijn. Bij nadere inspectie ontdekte ik een flinke pit in de zwarte strook aan de onderkant van de ruit.

    foto 1.jpg foto 2.jpg

    Alphabet stuurt mij naar Autotaalglas. Iemand daar ervaring mee?
    Tja, wat zal ik zeggen, bij mij is de voorruit tot drie keer toe vervangen door Autotaalglas en toen was deze nog steeds niet goed (vervorming). Eerste keer hebben ze de bekleding op de A-stijl beschadigd, tweede keer zat overal kit (en niet alleen op de plaatsen waar dat hoort) en de derde keer hebben ze de lak op de A-stijl beschadigd. Uiteindelijk met mijn verzekering gebeld om te vragen of de ruit bij de Audi dealer vervangen mocht worden en dat was geen probleem. Als ik dat geweten had, was ik nooit naar Autotaalglas gegaan maar gelijk naar de dealer

  12. #11
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.436
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Ga zelf ook meteen naarcde dealer toe daarvoor m
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  13. #12

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Soort gelijke ervaring met een Audi A5 cabriolet gehad, daar op advies van de verzekering naar de universele glasboer, kort na vervanging van de ruit kwam de gehele binnenspiegel met licht en regensensor los van de voorruit om vervolgens te blijven bungelen aan de bedrading (op de snelweg bij 130km per uur) je schrikt jezelf het apenzuur. Vervolgens een nieuwe ruit (want de bevestiging van de spiegel zit in/op de ruit) bij dezelfde glasboer een nieuwe ruit, welke na 2 weken exact het zelfde euvel op vakantie. Daarna de verzekering gemeld dat ik die prijsafspraken geweldig vind maar geen slachtoffer wil worden van deze bezuinigingsrondes. Later vernam ik van de dealer dat de fabrieksgarantie op alle relevante zaken die los moeten voor vervanging van de ruit vervalt (ruit vervanging is voor de dealer zo te zien er zit immers een ruit in zonder Audi logo). Mocht de glasboer de ruit er lomp uitsnijden en de lak en zinklaag beschadigen en er zich roest vormen na een winter, (zout water dat onder de ruit/rubbers blijft staan) dan kun je ook fluiten naar lak en corrosie garantie. Reparatie heeft immers bij een niet erkende Audi garage plaatsgevonden en Audi kan dan niet staven of dit gedaan is volgens de geldende voorschriften.

    Na 2 van die B-keuze afgekeurde fopruiten dus een originele bij de dealer laten plaatsen en die zit er al weer 3 jaar zonder problemen in. De dealer liet destijds zien hoe de beunhazen van de glasboer de aluminium afdekking van de A stijl kapot hadden getrokken en deze vervolgens profesioneel hadden terug gemonteerd met dikke klodders ruitenkit.

    Mijn devies toch maar liever naar de echte dealer...
    Laatst gewijzigd door JINXED; 10-06-14 om 14:48.

  14. #13

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Veel van de klachten die er in NL zijn ook bij onze ooster buren bekend, matige kwaliteit van sommige voorruiten met wazig of vertekenend beeld.

    http://www.motor-talk.de/forum/stark...-t4866361.html

  15. #14
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squadron Bekijk Berichten
    Tja, wat zal ik zeggen, bij mij is de voorruit tot drie keer toe vervangen door Autotaalglas en toen was deze nog steeds niet goed (vervorming). Eerste keer hebben ze de bekleding op de A-stijl beschadigd, tweede keer zat overal kit (en niet alleen op de plaatsen waar dat hoort) en de derde keer hebben ze de lak op de A-stijl beschadigd. Uiteindelijk met mijn verzekering gebeld om te vragen of de ruit bij de Audi dealer vervangen mocht worden en dat was geen probleem. Als ik dat geweten had, was ik nooit naar Autotaalglas gegaan maar gelijk naar de dealer
    Ik heb erg goede ervaringen met Autotaalglas (vestiging Apeldoorn..) Daar ben ik erg goed geholpen, en men begrijpt dat de ene persoon een auto belangrijker vindt dan de ander. M.a.w. net ff stapje harder lopen/meer zetten als dat gewenst is.
    Zover ik kon zien heb ik nette ruiten gekregen (Audi 200 1988 en Seat Arosa 1998). Ook het raamrubber van de 200, die bij de dealer niet meer leverbaar is en verder lastig te verkrijgen, hebben ze voor me gevonden.
    De eigenaar/bedrijfsleider heeft hem zelf geplaatst, en ik mocht er gewoon bij staan om te kijken.

    Oud 1.jpg Nieuw 1a.jpg Nieuw 1.jpg

    Nieuw 3.jpg Nieuw 2.jpg

    Op zich ben ik een aardige mieren-n..k.r maar er is mij qua vervorming e.d. tot op heden nog niets opgevallen.
    Zal toch eens goed kijken nog...

    Al met al goed geholpen dus, maar goed tis maar net wie je treft denk ik qua service.


    EDIT:
    Ook hier heb ik nieuwe ruitenwissers gekregen (omdat ik 2 auto`s bijna tegelijk liet doen..)
    En in elke auto stond netjes een spuitflacon ruitenreiniger klaar bij aflevering. (super spul!)
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 12-06-14 om 08:45.

  16. #15

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Ik ben zelf al eerder in de fout gegaan, maar laten we het topic van de starter niet vervuilen volgens mij is dit de A3 8V sectie?
    Laatst gewijzigd door JINXED; 12-06-14 om 09:07.

  17. #16
    Blurk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    280
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Maandag een nieuwe voorruit gekregen, gelukkig toch een 'originele' van de dealer. De leasemaatschappij gaf hier toch toestemming voor.
    Ik moet zeggen, hij zit keurig in en geen enkele vervorming te zien. Ben er blij mee
    A3 SB Ambition PL plus - 1.4 TFSI CoD - S tronic - Belugabruin - o.a. Assistentiepakket, ASS, Comfortsleutel - Dakreling - Zwarte hemel

  18. #17

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Na drie voorruiten geen verbeteringen. Nu is het alweer wachten op PON. Moeten ze zelf maar komen kijken. Overal vervormingen😞en ze hadden nog zo goed gecheckt... Zeiden ze..

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Even een flinke kick-- afgelopen week mijn nieuwe A3 opgehaald en ik heb ook vervormingen in de voorruit. Aan de rechterkant zit er een soort bobbel die het beeld vervormt, die zit bij elke kruising die je oprijdt en waar je naar rechts kijkt in de weg. In de bijlages is goed te zien hoe de de voorruit het beeld vervormt. Heeft iedereen dit zo of heb ik last van het bekende maandagochtendmodel?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  20. #19
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frieda Bekijk Berichten
    Even een flinke kick-- afgelopen week mijn nieuwe A3 opgehaald en ik heb ook vervormingen in de voorruit. Aan de rechterkant zit er een soort bobbel die het beeld vervormt, die zit bij elke kruising die je oprijdt en waar je naar rechts kijkt in de weg. In de bijlages is goed te zien hoe de de voorruit het beeld vervormt. Heeft iedereen dit zo of heb ik last van het bekende maandagochtendmodel?
    Goeiemorgen zeg!
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Vervormingen in de voorruit

    Ik heb hier ook last van, inderdaad ook aan de rechterkant. Ik heb wel de indruk dat het minder erg is als als bij jou.
    Laatst gewijzigd door Erdeke; 29-12-15 om 17:33.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •