Hier wordt er genoeg over geklaagd. http://www.motor-talk.de/forum/stark...-t4866361.html
Sinds april ben ik het bezit van een A3 8V. Maar ik zag na een paar dagen een vervorming/ oneffenheid in het voorruit.
Na een bezoek aan de dealer is er besloten een nieuw voorruit te plaatsen. Maar niet eens na een week zit het zelfde probleem in mijn gezichtsveld achter het stuur.
Weer gebeld, maar nu moeten ze eerst overleggen.
Heeft iemand anders hier ook problemen mee of gehad?
Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn. Maar iemand ervaring hierin?
Hier wordt er genoeg over geklaagd. http://www.motor-talk.de/forum/stark...-t4866361.html
Ik heb het laatst bij een collega ook gezien in zijn 2014 Skoda Octavia (ook MQB platform), is echt dramatisch als je schuin door de ruit kijkt is het net of je door warme opkringelende lucht kijkt absoluut onscherp en erg vermoeiend kijken. Zal wel iets met het uitknijpen van de toeleverancier te maken hebben die de kwaliteitscontrole daarom wat minder nauw neemt......is helaas een trend in de auto wereld.
Vorig jaar een valk door de voorruit gehad van mn A1...dus op naar de glas boer ,en een nieuwe voorruit laten plaatsen ,en na een paar dagen weer laten vervangen door een originele voorruit van Audi ( men had een goedkoper niet oem exemplaar geplaatst )....op het moment dat je over het stuur keek ,over de motorkap ..dan vervormde het zicht precies over de eerste 2 cm aan de onderkant van de ruit ( gewoon een slechte kwaliteit ruit ) ..volgens de glas boer was dit normaal ,en hadden alle autos dat (pffff...echt niet !....mafkezen !....ik werk zelf al 25 jaar met glas ....ben niet helemaal achterlijk )...
Het kan dus absoluut zo zijn dat je een slechte ruit hebt ...geen genoegen mee nemen !!!...het zicht mag niet vervormen !
Mvg Sepster
Nee, ik heb dit niet aangegeven. Bij mijn vorige Audi ook een soort gelijk probleem gehad en toen is de voorruit zelfs 3x vervangen voordat het goed was. Had daarna wel hier en daar wat kleine lakschade (van het verwijderen van de voorruit), dus daarom dat ik het nu (voorlopig) maar zo laat
Schei me uit over die glasboeren. Ik had een barst in de voorruit van mij vorige auto vlak voor inruilen. Heb ik bij Carglass een nieuwe ruit laten plaatsen. Nog gevraagd of het een originele ruit was. "Het is dezelfde ruit meneer, alleen staat het Audi logo er niet op". Ruit maar laten plaatsen. Het is gewoon troep wat die gasten plaatsen. Bij mij komt er nooit meer een andere ruit in dan origineel van de dealer. De ruit was dikker en de randen waren belabberd van afwerking. Bij Audi zijn de randen mooi gepolijst en die ruit zag eruit alsof ze afgebroken waren. Je zag alle glaslagen zitten. Waardeloze troep! Ik kan geen Carglass reclame meer zien. Mensen lokken met een ruitenwissertje.
Vervorming heb ik gelukkig nog niet kunnen ontdekken. Ik zou weer een nieuwe eisen tot er niks meer zichtbaar is.
Sinds dit weekend heb ik ook een flinke 'vervorming' in de voorruit. Zondagochtend zat er ineens een flinke barst in en gisterochtend bleek deze ook nog eens gegroeid te zijn. Bij nadere inspectie ontdekte ik een flinke pit in de zwarte strook aan de onderkant van de ruit.
foto 1.jpg foto 2.jpg
Alphabet stuurt mij naar Autotaalglas. Iemand daar ervaring mee?
Tja, wat zal ik zeggen, bij mij is de voorruit tot drie keer toe vervangen door Autotaalglas en toen was deze nog steeds niet goed (vervorming). Eerste keer hebben ze de bekleding op de A-stijl beschadigd, tweede keer zat overal kit (en niet alleen op de plaatsen waar dat hoort) en de derde keer hebben ze de lak op de A-stijl beschadigd. Uiteindelijk met mijn verzekering gebeld om te vragen of de ruit bij de Audi dealer vervangen mocht worden en dat was geen probleem. Als ik dat geweten had, was ik nooit naar Autotaalglas gegaan maar gelijk naar de dealer
Ga zelf ook meteen naarcde dealer toe daarvoor m
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Soort gelijke ervaring met een Audi A5 cabriolet gehad, daar op advies van de verzekering naar de universele glasboer, kort na vervanging van de ruit kwam de gehele binnenspiegel met licht en regensensor los van de voorruit om vervolgens te blijven bungelen aan de bedrading (op de snelweg bij 130km per uur) je schrikt jezelf het apenzuur. Vervolgens een nieuwe ruit (want de bevestiging van de spiegel zit in/op de ruit) bij dezelfde glasboer een nieuwe ruit, welke na 2 weken exact het zelfde euvel op vakantie. Daarna de verzekering gemeld dat ik die prijsafspraken geweldig vind maar geen slachtoffer wil worden van deze bezuinigingsrondes. Later vernam ik van de dealer dat de fabrieksgarantie op alle relevante zaken die los moeten voor vervanging van de ruit vervalt (ruit vervanging is voor de dealer zo te zien er zit immers een ruit in zonder Audi logo). Mocht de glasboer de ruit er lomp uitsnijden en de lak en zinklaag beschadigen en er zich roest vormen na een winter, (zout water dat onder de ruit/rubbers blijft staan) dan kun je ook fluiten naar lak en corrosie garantie. Reparatie heeft immers bij een niet erkende Audi garage plaatsgevonden en Audi kan dan niet staven of dit gedaan is volgens de geldende voorschriften.
Na 2 van die B-keuze afgekeurde fopruiten dus een originele bij de dealer laten plaatsen en die zit er al weer 3 jaar zonder problemen in. De dealer liet destijds zien hoe de beunhazen van de glasboer de aluminium afdekking van de A stijl kapot hadden getrokken en deze vervolgens profesioneel hadden terug gemonteerd met dikke klodders ruitenkit.
Mijn devies toch maar liever naar de echte dealer...
Veel van de klachten die er in NL zijn ook bij onze ooster buren bekend, matige kwaliteit van sommige voorruiten met wazig of vertekenend beeld.
http://www.motor-talk.de/forum/stark...-t4866361.html
Ik heb erg goede ervaringen met Autotaalglas (vestiging Apeldoorn..) Daar ben ik erg goed geholpen, en men begrijpt dat de ene persoon een auto belangrijker vindt dan de ander. M.a.w. net ff stapje harder lopen/meer zetten als dat gewenst is.
Zover ik kon zien heb ik nette ruiten gekregen (Audi 200 1988 en Seat Arosa 1998). Ook het raamrubber van de 200, die bij de dealer niet meer leverbaar is en verder lastig te verkrijgen, hebben ze voor me gevonden.
De eigenaar/bedrijfsleider heeft hem zelf geplaatst, en ik mocht er gewoon bij staan om te kijken.
Oud 1.jpg Nieuw 1a.jpg Nieuw 1.jpg
Nieuw 3.jpg Nieuw 2.jpg
Op zich ben ik een aardige mieren-n..k.r maar er is mij qua vervorming e.d. tot op heden nog niets opgevallen.
Zal toch eens goed kijken nog...
Al met al goed geholpen dus, maar goed tis maar net wie je treft denk ik qua service.
EDIT:
Ook hier heb ik nieuwe ruitenwissers gekregen (omdat ik 2 auto`s bijna tegelijk liet doen..)
En in elke auto stond netjes een spuitflacon ruitenreiniger klaar bij aflevering. (super spul!)
Maandag een nieuwe voorruit gekregen, gelukkig toch een 'originele' van de dealer. De leasemaatschappij gaf hier toch toestemming voor.
Ik moet zeggen, hij zit keurig in en geen enkele vervorming te zien. Ben er blij mee![]()
Even een flinke kick-- afgelopen week mijn nieuwe A3 opgehaald en ik heb ook vervormingen in de voorruit. Aan de rechterkant zit er een soort bobbel die het beeld vervormt, die zit bij elke kruising die je oprijdt en waar je naar rechts kijkt in de weg. In de bijlages is goed te zien hoe de de voorruit het beeld vervormt. Heeft iedereen dit zo of heb ik last van het bekende maandagochtendmodel?