Week 11 kwam en ging weer.. ik heb geen verandering gezien
Geen paniek, dat gebeurde mij ongeveer 1,5 maand geleden . Tot zo ver heb ik ze niet meer terug gezien. Ik vermoed dat dit wel bij het proces hoort maar nog niet direct betekent dat ze snel overgaan. (gezien mijn 1,5 maand geleden) Ik verwacht namelijk ook nog een "over the air" update naar de e-tron zelf voordat dat gaat werken.
Niet? Ik wel hoor, nu doen bijna geen van de functies het meer
In de Audi Connect app kan ik nu niet meer naar mijn services; geen enkele. "Momenteel niet beschikbaar", al 2 weken ofzo.
Dus ja, er is wel wat veranderd maar nog niet wat we graag zouden willen zien.
Week 11 was ook de startdatum van de migratie van alle "oude" auto's, dus dat zal vast maanden in beslag nemen
Verandering! Er is een update van de MMI app voor iOS uit, maar ik merk geen verschil. Ook zie ik op https://my.audi.com/content/nl/myaud...tservices.html mijn services niet meer. Dus eigenlijk wordt het allemaal slechter
Iemand trouwens een idee wat we mogen verwachten als alles straks een keer wel werkt?
Ik rij niet prive en registreer dus kilometers. Ik dacht - toen ik de etron bestelde - dat rittenregistratie ook gelogd zou worden. Ik vul nu al sinds januari het rittenboek handmatig op myaudi in, maar dat is erg omslachtig. (moet alles opnieuw invullen, geeneens een adresboek).
Komt deze functie er of kan ik beter gelijk een andere app installeren?
groet,
Danny
Bij ons is het nog steeds niet gelukt om de e-tron uberhaupt aan te melden. Na 5 maanden
Vele telefoontjes, mails, screenshots. Het inmiddels bekende verhaal. je wordt gewoon aan het lijntje gehouden met domme vragen en verhaaltjes
Inmiddels weet ik vrij goed wat er aan de hand is. Reden: De auto is een parallel import , de databases van de autos voor aanmelden op VIN staan bij de landsdealers. Dus de NL-NL site vindt de VIN niet. En, elke andere instelling vanaf de audi site vindt een VIN niet als je niet in hetzelfde land bent als waar de auto oorspronkelijk is afgeleverd. Zou met de mobiele module te maken kunnen hebben.
Het meest schandalig vind ik dat je zo aan het lijntje wordt gehouden met van die CTL-ALT-DEL antwoorden die suggereren dat jijzelf een idioot bent.
Conclusie: de slogan "Voorsprong door techniek" slaat iig niet op de software. Het is dan misschien geen sjoemelsoftware maar wel "08/15 software" zoals de Duitsers dat zelf zo mooi zeggen.
Eens, het zijn mooie auto's en mooie afwerking. Softwarematig echter, man man man... daar hebben ze echt geen kaas van gegeten. Zowel design als techniek lijkt het wel. Neem een goed stel ontwikkelaars aan en in een paar maanden tijd heb je een prachtplatform staan (b.v. op Azure of Amazon) met mobiele apps en alles mooi werkend. De apps en de sites lijken wel hobby projectjes van een "mannetje" die iets gelezen heeft over ontwikkelen.
Inmiddels 2,5 maand geleden dat hier de laatste reactie geplaatst is. Heeft iemand al bericht gekregen dat ze "over" zijn gezet naar de nieuwe servers / dat ze een nieuwe interne SIM hebben gekregen? Het hele proces dat vanaf maart zou gaan lopen zeg maar? Ik nog niet... nu is het zomer en heb ik de e-tron app niet veel in gebruik (anders dan de laadstatus bekijken) en dat gaat prima. Ik heb 1x de klimatisering gebruikt (koelen van de auto) en dat ging ook prima; niet heel snel maar OK.
Als het zo stil blijft vrees ik voor de komende wintermaanden...
Ik lees veel connectie en app problemen hier. Ik sta inmiddels ook in contact met Audi NL/AG over het aanmelden op de etron website. Mijn auto komt uit Duitsland, is van mrt 2015. Myaudi is gelukt om me aan te melden. Sinds gisteren is het ook gelukt de navigatiekaart te updaten. Ik heb een SIM geplaatst en kan nu de audi connect diensten gaan testen.
Wat me echter niet lukt, en dat las ik hier ook een paar keer, om me aan te melden op de etron website en vervolgens dus ook op de etron app. Ik vul mijn VIN in, in hoofdletters, mijn km-stand, een optionele naam. Vervolgens moet ik een pin kiezen. Daarna klik ik op "auto toevoegen" en ik krijg het roze balkje met de mededeling dat het niet gelukt is en het later nog eens moet proberen. Als ik de verkeerde km-stand invul geeft hij dat wel aan, dus de connectie tussen server en auto werkt wel. Mogelijk dus idd een database probleem, dat mijn duitse VIN niet in de nederlandse database zit....
Als ik de verhalen hier mag geloven over de service van de helpdesk, is het probleem dus voorlopig nog niet opgelost....
We zijn inmiddels alweer een hele poos verder, maar aangezien de reacties onder je bericht, werkt hij bij veel mensen wel, nadat ze je stappen ondernomen hebben. Ik heb dit ook geprobeerd, maar bij mij werkt het nog niet. Vandaar nog wat aanvullende vragen op de te nemen stappen:
Welke accounts zijn er. Volgens mij alleen Myaudi en de etron pagina toch? Op de e-tron pagina kan ik idd het mailadres wijzigen in een ander mailadres (test10@test.nl). Maar op Myaudi lukt dit niet. Als je je mailadres wilt wijzigen moet je het hele profiel verwijderen en een nieuw profiel aanmaken met een nieuw mailadres, zo staat er.
De telefoon heb ik ontkoppelt in het etron account en de app van de telefoon verwijderd.
Bedoel je bij stap vier zowel een MyAudi account als een Etron account vernieuwen?? Zoals geschreven kan bij Myaudi het mailadres niet gewijzigd worden, zonder het profiel te verwijderen. Dan moet ik dus een heel nieuw profiel aanmaken, maar een ander mailadres kiezen. Anders zegt hij ws dat het mailadres reeds in gebruik is.
Ik hoop dat je/jullie me kunnen helpen.....
@ablaak Inderdaad alleen MyAudi en e-tron. Ik denk dat @keesschepers het heeft over de e-tron pagina, maar dat weet ik niet zeker...
Hallo
Ik ben nieuw hier.
Sinds twee weken de trotse bezitter van een fully loaded A3 e-tron (MY2017, weinig KM) met alle opties.
Fabrieksgarantie (1 extra jaar) is zelfs nog actief.
Ik kan de e-tron en MyAudi profiel niet correct gekoppeld krijgen.
Alles lijkt goed te gaan, totdat je in de app ziet dat er GEEN verbinding tot stand komt met de auto
Vanuit de auto kan ik het Internet op en haalt de auto gegevens binnen (ook instellingen uit mijn profiel)
Ik ben gevalideerd door een dealer en na die validatie heb ik een myAudi PIN gekregen.
Met die PIN kan ik na een full-reset ook weer aanmelden in de auto en herkent het MMI mij.
In de website (myAudi.com) ziet het er ook prima uit.
Dit is echter allemaal 'passive' of statische data, geen interactie met de werkelijke auto.
Ik mis enorm de laad-toestand controle en laad-planning en het voorverwarmen vanuit de app.
Die functies ontbreken (zijn grijs in de app) en er staat dat ik me (!) opnieuw moet laten valideren.
Dit is echter al gedaan.
Heeft iemand ervaringen hoe (op welke manier) of met welke dealer ik dit kan (laten) oplossen ?
Alvast bedankt voor eventuele suggesties of hulp